Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+23
Aska
Marta
Tora
Torvald
nikolaus
eddora
Hellie
Tilja
Rora
Jin
Sote
Stenulf
Kirtap
Arhtir
Sverker
Ulvrik
Mr. M
Pleu
Trollis
Törna
Phantomim
Sgt Dierek
Zmrzlina
27 posters

Sida 14 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tor mar 11, 2010 2:56 am

Nej, det var därför som jag inte visste att han var Aussie. Har bara hört honom en gång, men jag tyckte att jag borde reagerat på Aussie-dialekten i sådant fall.

"Cäah" = Car if you did not know. Vet inte den fonetiska stavningen av det...
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote tor mar 11, 2010 10:48 pm

Såg budgeten och insåg att lajv är dyrt Sad
Och jag har inte ens köpt alla "o vad fint vill ha"-grejer än :'.(
Aja kan nog få morsan att betala en del och farsan resten fan vad najs det är att ah föräldrar
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Torvald fre mar 12, 2010 12:34 am

Sote skrev:Såg budgeten och insåg att lajv är dyrt Sad
Och jag har inte ens köpt alla "o vad fint vill ha"-grejer än :'.(
Aja kan nog få morsan att betala en del och farsan resten fan vad najs det är att ah föräldrar
Jag vet. Crying or Very sad

En förälder (Toras)
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna fre mar 12, 2010 1:12 am

Lajv ÄR dyrt. Hade jag inte lajvat hade jag varit rik. Nu sitter jag på skulder till min mor som inte ens är mina egna... T_T

Delvis därför jag sätter upp budgeten... då vet man att man bör börja spara.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir fre mar 12, 2010 8:42 am

fast är det så dyrt egentligen? Jag menar, det kostar väl egentligen inte mer än någon annan hobby. Om vi tar och jämför med gaming (PC).
"utrustningsavgift" : Dator till värde av minst 10 000.
"anmälningsavgift" : Ett nytt spel kostar väl idag cirka 400 - 500

Så det kostar väl kanske som all annan hobby. Ok lajv händer väl mer sällan än att man spelar spel, men å andra sidan så blir det även färre "anmälningsavgifter".
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna fre mar 12, 2010 9:27 am

10.000 kr delat på antal år innan du behöver byta ut den (säg tre år).

Spel: vem köper spel idag? Men visst, lägg på 1000 spänn för det.

Mao: 4.333,33/per år.

Vi kan egentligen bara kolla lite på mina skulder. Min mor är jag skyldig ca: 7500 kr för lajv. Min far är jag skyldig ca: 2000 kr för datorn. Mao, gaming kostar mindre än lajv. ^^

Man bestämmer själv hur mycket man lägger på lajv. Jag köper utrustning som jag kanske egentligen inte behöver (typ ett nytt svärd för Törna och ny rock till samma karaktär). Hade jag haft samma kläder som jag hade första lajvet hade det varit SJUKT billigt för min del. Så det är därför folk försöker hålla sina roller vid liv. Kostnadsfrågor... ack så jobbigt.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker fre mar 12, 2010 9:48 am

och själv ska man försöka köpa rustning för 4500kr den här våren :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir fre mar 12, 2010 10:04 am

Törna skrev:10.000 kr delat på antal år innan du behöver byta ut den (säg tre år).

Spel: vem köper spel idag? Men visst, lägg på 1000 spänn för det.

Mao: 4.333,33/per år.

Vi kan egentligen bara kolla lite på mina skulder. Min mor är jag skyldig ca: 7500 kr för lajv. Min far är jag skyldig ca: 2000 kr för datorn. Mao, gaming kostar mindre än lajv. ^^

Man bestämmer själv hur mycket man lägger på lajv. Jag köper utrustning som jag kanske egentligen inte behöver (typ ett nytt svärd för Törna och ny rock till samma karaktär). Hade jag haft samma kläder som jag hade första lajvet hade det varit SJUKT billigt för min del. Så det är därför folk försöker hålla sina roller vid liv. Kostnadsfrågor... ack så jobbigt.

Jo jo, självklart blir gaming sjukt mycket billigare ifall man laddar ner, och ärligt talat så skulle jag aldrig börjat lajva ifall jag vore en laglydig medborgare vad gäller nätet. Tog det bara som en jämförelse om man nu ska sätta dem på samma "ärlighetsnivå". För att ladda ner spel är ungefär som att planka in på lajv.
Säg att en gamer köper melln 4 - 6 spel varje år. En lajvare går väl på cirka 3-4 lajv varje år.

Går vi sedan på utrustning,,, en plåtrustning (som brukar gå på 23 000 ifall den är ett set, annars 10 000 om man köper separata delar) är väl i stort sätt outslitlig sålänge man vårdar den. Alltså blir det inga nya 10 000 man måste lägga ut efter 3 år utan man kan ha den för framtiden. Ok sen har vi kläderna,,, jag vet ärligt talat inte hur mycket ens en seriös lajvare lägger ut vad gäller kläder.

Ok sen kan man ju iofs argumentra pengarna i förhållande till tid. En gamer kan spela sina spel under månaden/veckan då de håller sin färskhet, ett lajv varar ofta mindre än en vecka. Anyway, det är roligt att spekulera även om det inte lönar sig något.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap fre mar 12, 2010 10:36 am

Faktum är väll att om vi laddar ner spel förstör vi väll inte för dom som köper lagligt?
Det är ju inte så att vi tar upp en speciell plats, att bara ett visst antal "Dragon Age" får vara installerade på datorer på planeten annars sprängs den.

Och om man vore laglydlig spelare så är det väll bara att prioritera vad som går först, eventuellt skulle man kanske balansera och slösa lite mindre på båda.
Beror ju på hur man sköter sin ekonomi.

Själv har jag inte kunnat unna mig ett spel på typ öh 8 månader Razz
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna fre mar 12, 2010 3:45 pm

Du förstår inte hur lycklig jag blev när jag fick Assassins Creed 2 i julklapp. ^^

Eftersom jag är konsoll-gamer (PS3) så blir det svårare för mig att "ladda ner" spel. Dyyyrt. Och då svälter man hjärnan mellan 3 och 12 månader innan man köper ngt nytt. Hur ser det ur på chippningsfronten när det gäller Sonys senaste konsoll?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir fre mar 12, 2010 9:34 pm

That sux with PS3. När man väl ska köpa ett spel så är även spelen svindyra. Ska köpa BF BC2 men jag kommer ju åtminstone inte behöva pröjsa över 400 kronor.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek fre mar 12, 2010 9:42 pm

Törna skrev:Spel: vem köper spel idag? Men visst, lägg på 1000 spänn för det.
Jag köper spel för ett flertal tusenlappar. Garanterat största utgiftsposten. Både warhammer, terrängen, rollspelsböcker (de laddas ned ibland iofs) och brädspel kostar mycket. Minst 500 spänn för de större spelen ibland upp till 8-900. Nackdelen med att tycka bättre om analoga spel. Men de är ju så mycket roligare.

Skrev tenta idag förresten. Antikens och Medeltidens historia. Blir ganska jobbigt om man ska täcka upp 11000 år i en tenta.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek sön mar 14, 2010 7:57 am

Verkar vara låg aktivitet här. Jag och Martin/Stenulv/Althalus89 sitter här runt klockan 06.00 och spelar Axis and Allies. Börjar bli lite trött nu.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna sön mar 14, 2010 11:06 am

Hahahah!! Sjukt skoj!

Kom precis hem efter att ha suttit på en motorcykel i 6 timmar... mitt arsle gör ONT! Har varit på en tvådagars-tur i Kangeroo Valley, med syster å pojkvän, Mike å Claire, å deras vän Alex. Vi åkte till ett B&B på en vingård, ätit paj, tittat på utsikter och kört 180 km/h på en raksträcka. WOOOSCH!! Känner mig lite döv oxå då luftströmmarna skapar jobbiga vibrationer som sabbar min hörsel. Går säkert över snart.

JAG VILL HA MC-KÖRTKORT!! Nu har jag ju hjälm å allt så varför inte köpa tillbehören, dvs resten av MCn? ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap sön mar 14, 2010 6:43 pm

För att kommentera på tidigare inlägg så är jag nästan helt säker på att PS3an nyligen blev besegrad av en hackare/skruvmejslare.
Så nån gång i en snar framtid bör den väll kunna chippas?
Vet inte hur sådant funkar.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna mån mar 15, 2010 2:25 pm

SKÅL FÖR HAXZOR!

Intressant notis är att h4xx faktiskt finns i Words ordlista. Det blir inte felstavat (dvs får en röd linje under sig).
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 16, 2010 11:09 am

LOLOLOL!

https://www.youtube.com/watch?v=iqKS-hkhhh4
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tis mar 16, 2010 11:32 am

Åker till korps för att köpa tyg till min kommande roll som Inkvisitor och tälttyg till ett mindre tält åt mig och kanske någon mer. Kommer bli awesome att få spela en strikt kyrkans man. Men då jag ogillar att spela platta karaktärer kommer han inte vara oresonlig, bara väldigt yrkesskadad.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 16, 2010 11:37 am

Några planer på hur dina underordnades kläder ska se ut? FÅR JAG HA KLÄNNING?? *skuttar upp och ned*
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tis mar 16, 2010 11:46 am

Jag har faktiskt ingen koll på vilka mina underordnade är förutom Sara/Katta som spelar min sekreterare. Men för kvinnliga medlemmar av den kyrkliga delegationen kan väl klänning vara alldeles utmärkt. Bara den ser kyrklig ut. Om kyrkan saknar färger tänkte jag i alla fall bära kläder av mörkare blå nyanser som kyrkliga färger men jag är öppen för förslag. Får samlas på MSN med mina ev. kollegor och ha en diskussion.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 16, 2010 11:50 am

Omg. en "fighting nun"... ^^

Mörkblått verkar inte helt dumt, det tycker jag definitivt ni ska köra på. ^^

Vad behöver ni för folk till inkvisitionen? Stridande roller?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tis mar 16, 2010 11:53 am

Nog inte dumt. Jag är den enda stridande roll jag känner till, en stridsnunna vore ganska trevligt att ha med sig då. Det är visserligen bara bönder vi pratar om men om de nu kanske drivs av djävulen kan nog lite mer heligt stål vara nödvändigt. Min roll heter för övrigt Phinneas Vanderhoff.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 16, 2010 1:57 pm

Hahahahah!! Schysst namn! Ska försöka komma på något lika epic, även om jag säkerligen aldrig kan komma i närheten av Phinneas. ^^

WAR-NUN to the rescue! I shall cleanse the land of evil! Purify the darkness and bless the light that chases it away!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote tis mar 16, 2010 8:47 pm

awesome namn.
Ska försöka att inte kalla dig dierek
nej vänta ska försöka att inte prata med dig.
Religiösa människor e läskiga och på lajv är de rent onda
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna ons mar 17, 2010 6:52 am

Sökte ett till jobb idag. Hahahah!! Det är kul att söka jobb! ^^

Hoppas jag får ett också... helst ett där jag kan ta ledig i början av maj, annars kommer det bli VÄLDIGT jobbigt.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 14 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 14 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 14 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet