Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+23
Aska
Marta
Tora
Torvald
nikolaus
eddora
Hellie
Tilja
Rora
Jin
Sote
Stenulf
Kirtap
Arhtir
Sverker
Ulvrik
Mr. M
Pleu
Trollis
Törna
Phantomim
Sgt Dierek
Zmrzlina
27 posters

Sida 8 av 40 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek sön feb 28, 2010 10:52 pm

Har varit i Örebro på Nidingbane och skaffat lite grejor. Gorgen jag tittade på och sen även lajviga handbojor och en scramasax till min vikingastrid. Martin (Althalus89) var lite mer hardcore, stor heltäckande hjälm och pansarhandskar samt något vattenflaska tror jag. Det ligger hemma hos mig alltihopa. Sen har jag kanske hittat en ny rekryt, hon har i alla fall anmält intresse.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf sön feb 28, 2010 10:55 pm

Ja det var väldigt trevligt att åka till nidingebane med dig och Sara Very Happy

Kostade mig en hel del dock de hardcore köpen så det e till att ligga så lågt jag kan nu, men appropå ny rekrytering kanske jag kan få med min flickvän på lajvet om hon kan komma som köksa! Smile Hoppas de ansvariga tycker det funkar bra
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Trollis sön feb 28, 2010 11:25 pm

Sgt Dierek skrev:Har varit i Örebro på Nidingbane och skaffat lite grejor. Gorgen jag tittade på och sen även lajviga handbojor och en scramasax till min vikingastrid. Martin (Althalus89) var lite mer hardcore, stor heltäckande hjälm och pansarhandskar samt något vattenflaska tror jag. Det ligger hemma hos mig alltihopa. Sen har jag kanske hittat en ny rekryt, hon har i alla fall anmält intresse.

Hittade du något sött åt mig? *ler och tittar på dig med tindrande trollögon*
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir mån mar 01, 2010 12:25 am

Althalus89 skrev:Ja det var väldigt trevligt att åka till nidingebane med dig och Sara Very Happy

Kostade mig en hel del dock de hardcore köpen så det e till att ligga så lågt jag kan nu, men appropå ny rekrytering kanske jag kan få med min flickvän på lajvet om hon kan komma som köksa! Smile Hoppas de ansvariga tycker det funkar bra

vad för sorts hjälm vart det?
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf mån mar 01, 2010 12:48 am

En barbute hjälm, inte exakt likadan som den modell du visade mig, lite mindre på bredden typ. Annars likadan
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Zmrzlina mån mar 01, 2010 1:09 am

Törna skrev:
Zmrzlina skrev:@Marran

Nu ska hon ju förvisso inte lajva med oss, men Elsa ramlade och bröt armen nyligen faktiskt, apropå det. :/

Ajajajaj!!! Hälsa henne att hon ska ta det lugnt! Är hon höger eller vänster hänt, samt vilken arm av dessa bröt hon??

Hälsning skickad. Hon bröt höger arm och är högerhänt, så det är fett ovärt. Razz
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap mån mar 01, 2010 1:28 am

Jag sitter här just nu och inser att jag träffat Ulvrik för öh.. tre år sedan på min syrras folkhögskola utanför Stockholm.

Världen är förbannat liten.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Tilja mån mar 01, 2010 1:35 am

Jag, Jens, Nikko och Nikkos syrra träffade en kille som hette Paul.
Han var på samma fest som vi eftersom han kände en korridorskompis till mig.
Pauls syrra var god vän med en som gått i Nikkos och Jens klass, och som kände Nikkos syrra.
Jens hade sovit över hemma hos Pauls syster (det är inte som det låter).
Jag hade träffat honom på en kristen konferens i Linköping av alla ställen, och han visste nästan mitt namn och att jag kom från Ljungby.
Han hade dessutom lajvat på Eleria utan att stöta på oss inlajv.

Vi träffades på en inflyttningsfest i Lund.

Ja, världen är bra liten Razz
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote mån mar 01, 2010 2:07 am

spooky men bra för er.
Jag är trött! Men det är så tråkigt ayt sova så jag ska dricka cola, yaay cola. Lyssnar på lars winnerbäcks balladen om konsekvenser, I lol'd. Tack kusin(aka aska) för tipset.
Så vad mer juste jag hade en pin där de stod "jag knullar för persilja" jag älskade den den är fin men tappade den. Jag grät, okej inte riktigt men jag var ledsen.
Men sen blev den upphittade yaay så jag behövde inte raka av allt mitt hår och bränna det för att hedra minnet.
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir mån mar 01, 2010 9:47 am

Althalus89 skrev:En barbute hjälm, inte exakt likadan som den modell du visade mig, lite mindre på bredden typ. Annars likadan
Najs Smile
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna mån mar 01, 2010 2:32 pm

Whoosh... mitt huvud snurrar som bara den. Jobbig abstinens från min medicin. MEN JAG TÄNKER INTE GE UPP FÖR DET!! HA HA!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu mån mar 01, 2010 5:28 pm

Törna: Varför sluta? Smile

Jag spelar super mario galaxy. Jag saknar min starbite-samlare, det är så mycket svårare utan honom. Speciellt när jag inte vet vad jag ska göra och sitter fast på en skitbana. Har nästan 450 starbites bara på den banan, det säger väl lite om hur många gånger jag har dött? Det värsta är att tom walktroughs på internet (anledningen till att jag är vid datorn) verkar ha problem med den här biten jag är på nu. Buhu! Sad
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek mån mar 01, 2010 9:27 pm

SKIT! Min förenings forum har blivit avaktiverat av webhotellet vi bor på. Nya direktiv har tydligen sagt att den som skapade forumet måste gå in i admins egna lilla bakdörr i alla fall varannan månad för att forumet ska räknas som aktivt. (Lillasyster Katta/Sara/Tobi är den personen för övrigt) Nu måste vi betala för att få tillbaka forumet. Någon som vet hur PayPal fungerar, det är det enda betalningssätt de accepterar. När det är löst får vi se till att Sara ger sina Adminuppgifter till vår "riktiga" admin. SUCK, när man trodde att alla föreningsprojekt började lösa sig.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu mån mar 01, 2010 10:10 pm

Dierek: Paypal är relativt enkelt, förutsatt att du har ett visakort/mastercard/american express. Har du det så är det bara att följa instruktionerna på deras hemsida (Klicketiklick). Skrik till på msn så kan jag eventuellt assistera. Smile
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote mån mar 01, 2010 11:35 pm

Ser på the rocky horror picture show är den bra-? det får jag snart reda ¨på
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tis mar 02, 2010 12:21 am

Då får vi snoka rätt på någon i föreningen som har det. Jag har det inte vet jag.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tis mar 02, 2010 12:40 am

Har äntligen kommit på ett namn till min karaktär! ^^
Satt och spånade tillsammans med Gustav (Sgt. Dierek) och kom till slut äntligen på ett Very Happy
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu tis mar 02, 2010 12:47 am

Dierek: Det går ju att använda utan visa också, men det är mer komplicerat, åtminstone senast då jag skulle försöka mig på det. Wink

Althalus89: Spännande, vad har du bestämt dig för för något då? Very Happy


Jag fryser arslet av mig och fick just en in-direkt utskällning om att jag har för hög värme i mitt rum. -_-
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 02, 2010 12:57 am

Gah! Köld! Jag fryser! Det är så kallt i mitt rum. Låg och huttrade i natt för att det var så kallt (med öppet fönster och utan täcke i lakanen). Brr! 18° är på tok för kallt!!

Var och tittade i shoppingcentrumet här om dagen, då de börjat med höstkollektionen. ^^ Tittade på jackor, och upptäckte att jag gått ned ganska mycket i vikt under min tid i Bundy. En hel storlek! Hade lust att köpa en läderjacka, men min syster fick mig att inse att det inte var så kallt utomhus att man behövde en jacka. Men så snygg den var! Bara 400 dollar (1 AUD = 6,7 SEK)... som hittat. Den skulle suttit riktigt fint på mig på hojjen. *drömmer sig bort*

Hur som helst kan jag köpa den när jag kommer hem. Märket, Kookaï, finns på Åhléns. Hurra för globalisering!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tis mar 02, 2010 1:01 am

Ska kolla lite gammal god Superman the Animated series, lite mer nördområden får jag ju utforska Razz
Stenulf kommer min karaktär att heta Very Happy
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 02, 2010 1:24 am

MEH! Lajvsugen...

Mer aktivitet på inlajvforumen!!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tis mar 02, 2010 1:29 am

Titta inte på mig. Jag har senaste posten. Man kan ju inte gärna prata med sig själv, sånt har jag min styrelseblogg för.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 02, 2010 1:37 am

Laughing

Ok, ok. Men jag känner att jag styr för mycket när jag skriver. Det öppnar inte för rollspel från andra...

Det här med rollspel är en ny grej för mig... Embarassed
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tis mar 02, 2010 1:41 am

@Törna: Nytt för dig? Jag trodde du var en van lajvare som rollspelat en hel del?

Sitter och kollar in lite fighting anime nu som gör mig alldeles galen över att jag inte kan sparra med folk nu!
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tis mar 02, 2010 1:42 am

Skriftligt rollspel är ganska nytt för mig med. Rollspel i allmänhet kom före lajv för min del. Och genomförs ungefär 1-2 gånger i veckan numera. Mums för rollspel, har rätt många personligheter lagrade i min hjärna som jag ska ta fram vid senare lämpliga lajv.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 40 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet