Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+23
Aska
Marta
Tora
Torvald
nikolaus
eddora
Hellie
Tilja
Rora
Jin
Sote
Stenulf
Kirtap
Arhtir
Sverker
Ulvrik
Mr. M
Pleu
Trollis
Törna
Phantomim
Sgt Dierek
Zmrzlina
27 posters

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tis mar 09, 2010 12:38 am

Även om de är helt malplacerade så måste jag ju medge att de är ju inte ett så dåligt band egentligen fast liksom Dragonforce saknar de helt sin charm live, kollade precis in låten på youtube när de kör live...
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir tis mar 09, 2010 12:58 am

och jag gissar på att du inte uppskattade vad du såg,,,,
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tis mar 09, 2010 1:06 am

Haha, nae man märker ju vilken publik de riktar sig till, var oxå väldigt dåligt rodding arbete bakom det hela oxå, förstärkare och allt möjligt som stod mitt i scen och skit, sångaren verkar ju oxå tro sig vara en världskändis...vet inte direkt var man skulle hört talas om bandet utanför Dragon Age dock om jag ska vara ärlig :/

Nu ska jag ta och lägga mig för imorrn ska jag åka till Söderköping och kolla in Korps butik, behöver lite saker till min cosplay för Dark Link(alvöron, fetsmink etc.) därifrån och ska specialbeställa en armskena i läder som förhoppningsvis kan bli klar till april.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap tis mar 09, 2010 1:07 am

Sakta i backarna...

Sa ni att 30 seconds to mars har en låt i Dragon Age?

För att citera Angry Videogame Nerd: "WHAT WERE THEY THINKING?"

Bioware får minuspoäng för ovanlighetens skull.

I sotes försvar så är han liten, han har inte riktigt greppat det här med musik än.

(Och jag skulle faktiskt klassa deras sångare som världskändis, Jared Leto har gjort ganska mycket)
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 09, 2010 6:22 am

Ok, jag chockad. CHOCKAD över att ni aldrig hört talas om 30SFM innan. o_O

Jag vill inte säga att jag är ett fan (GOD no) men jag tycker om flera av deras låtar. Om vi säger så här: jag lyssnade på dem när jag var ihop med min första pojkvän. Mao LÄNGE SEN. Det här är inte ett nytt band vi pratar om, och jag har svårt att förstå hur ni missat dem.

Och introt till Beautiful Lie har etsats in i mitt minne efter att ha blivit väckt av en främmande mobils väckarklocka, alldeles för många gånger.

Och nej, Jared Leto är så långt ifrån sexig att jag nästan kräks.

Btw: vilket låt är med i Dragon Age?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir tis mar 09, 2010 8:40 am

This is war
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 09, 2010 10:38 am

Bakisbakisbakisbakisbakisbakisbakisbakisbakis.

MAAAAAT.

Vad gör man när man är bakis? Ja juste, man pluggar. För min del blir det matte D, förberedande för integraler. Mao sitter jag och försöker snabbt lära mig hur man deriverar 1/x, sin^2 3x och andra intressanta tal. Känner mig smått produktiv, när jag egentligen borde känna mig helt värdelös.

"This is war"? Ok. Har aldrig hört den förut. Ska ta och kolla upp den.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis mar 09, 2010 3:02 pm

Varning för dubbelpost:

Av fem skickade jobbansökningar har jag nu blivit kallad på en intervju! SCORE!! ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tis mar 09, 2010 3:11 pm

Grattis Törna! Själv borde jag tentaplugga men råkade se på mupparnas julsaga, fråga inte varför, jag har en wikipedia-hjärna så det ena ledde till det andra så nu sitter jag och dreglar över herrkläder från den viktorianska eran. Blev kär i scrooges stil med mantelliknande överrock, cylinderhatt och käpp. Borde skaffa det, men sånt kostar pengar. Vet någon var man kan hitta hög hatt storlek 60 och en snygg promenadkäpp? En anledning att bära det vore också trevligt. Får vänta tills min kompis på Nya zeeland kommer hem. Han kan anordna viktorianska lajv.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Phantomim tis mar 09, 2010 7:24 pm

Är så efter, har inte varit inne här sen senaste styrelsemötet ^^'

Iaf, det som händer i Toves liv är: Allt suger. Jag har astma. Det är inte kul. Jag måste ta medicin. Om inte astman försvinner inom en månad kommer den vara permanent och då måste jag gå till en doktor och lägga upp en behandlingsplan för min astma. Det betyder att jag kommer behöva köpa dyr medicin resten av mitt liv, skoja runt med en inhalator så fort jag vill röra mig snabbare än 1 km/h och leva med att trevliga ögonblick störs av pipande andning (Hur romantiskt är det att avbryta.. öhm, 'mysstunden' för att rota reda på en inhalator på en skala?). Och så har jag mens. Och jag är fortfarande arbetslös.

Svar på saker som nämndes för läääänge sedan:
Martina! Bästa stället att träna på är Eriksdalsbadet med mig och Lollo *nicka övertygande* Och så kan vi börja träna med... järnsvinen eller vad de nu hette igen ^^'
Oh, är definitivt på att gå och se på Prince of Persia med hela gänget ^^ Och det finns en Food Court precis bredvid biografen i Vällingby, något närmare stan än Kungens Kurva.
Glöm inte att vi ska supa arslena av oss när du kommer hem igen ^^ Och imorrn måste jag enligt tradition gå på Systemet för första gången men ingen kan gå med mig ;_; Varför är du inte heeeemmaaa?

Goda nyheter!; Jag spelade Heavy Rain i helgen, det tog mig ca en halv dag och det ägde! Ångesten! Skräcken! Vetskapen att om man failade en enda gång var det över för den karaktären/handlingen för evigt! Och jag överlevde med alla karaktärer, räddade pojken och fick allmänt de lyckligste sluten för (nästan) alla ^^ Så jag vann spelet, och på medelsvårt xD *oerhört stolt* Jag som så sällan spelar spel, att jag hann med alla snabba knapptryckningar var nästan ett mirakel Very Happy
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote tis mar 09, 2010 9:38 pm

Phantomim skrev:Är så efter, har inte varit inne här sen senaste styrelsemötet ^^'

Iaf, det som händer i Toves liv är: Allt suger. Jag har astma. Det är inte kul. Jag måste ta medicin. Om inte astman försvinner inom en månad kommer den vara permanent och då måste jag gå till en doktor och lägga upp en behandlingsplan för min astma. Det betyder att jag kommer behöva köpa dyr medicin resten av mitt liv, skoja runt med en inhalator så fort jag vill röra mig snabbare än 1 km/h och leva med att trevliga ögonblick störs av pipande andning (Hur romantiskt är det att avbryta.. öhm, 'mysstunden' för att rota reda på en inhalator på en skala?). Och så har jag mens. Och jag är fortfarande arbetslös.

Svar på saker som nämndes för läääänge sedan:
Martina! Bästa stället att träna på är Eriksdalsbadet med mig och Lollo *nicka övertygande* Och så kan vi börja träna med... järnsvinen eller vad de nu hette igen ^^'
Oh, är definitivt på att gå och se på Prince of Persia med hela gänget ^^ Och det finns en Food Court precis bredvid biografen i Vällingby, något närmare stan än Kungens Kurva.
Glöm inte att vi ska supa arslena av oss när du kommer hem igen ^^ Och imorrn måste jag enligt tradition gå på Systemet för första gången men ingen kan gå med mig ;_; Varför är du inte heeeemmaaa?

Goda nyheter!; Jag spelade Heavy Rain i helgen, det tog mig ca en halv dag och det ägde! Ångesten! Skräcken! Vetskapen att om man failade en enda gång var det över för den karaktären/handlingen för evigt! Och jag överlevde med alla karaktärer, räddade pojken och fick allmänt de lyckligste sluten för (nästan) alla ^^ Så jag vann spelet, och på medelsvårt xD *oerhört stolt* Jag som så sällan spelar spel, att jag hann med alla snabba knapptryckningar var nästan ett mirakel Very Happy


Men spelar man verkligen är det inte snarare som en film?
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu tis mar 09, 2010 11:22 pm

Tittade på provklippet på kanal5play för tv-programmet "Håkans Bar". Hur många gånger kan en människa säga "Ja" under 30 serkunder? Jag stör mig ännu mer på min psyktant nu. -_-
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Phantomim ons mar 10, 2010 12:43 am

Herman: Det är så ett spel. Man kan inte lägga ifrån sig kontrollen en sekund eller bara hålla den i en hand för att dricka lite vatten, en sekunds ouppmärksamhet och en av dina karaktärer kan vara död. Och den autosavar så den är död för evigt. Inga continues, inga game overs, din ena karaktär är död och de påverkar handlingen så pass mycket att fler karaktärer kan dö pga av det och då förlorar du spelet (Det är ungefär som att förlora lajvet, du kan inte göra om det.).
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir ons mar 10, 2010 1:53 am

Själv suktar jag just nu efter att sätta tänderna i BFBC 2. Får väl plöja igenom Bioshock 2 en gång till medans jag väntar Razz
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna ons mar 10, 2010 2:04 am

I don't want to revisit Rapture.... but I can't help myself... *drool*

Jag och och polarn lirade spelet på projektor, med Dolby 5.1. Det var ganska häftigt. Och satans så obehagligt...

Tove: spelsättet låter som om det påminner om Fahrenheit. True?
Och Martina kommer inte träna på Eriksdalsbadet då det gymmet inte är i närheten av det jag önskar av en gymlokal. Då kan jag lika gärna träna i farsans gym, gratis.
Astma pga rökning? o_O Min röst piper när jag springer, så jag har taggat ner på rökningen. Träning brukar i allmänhet vara bästa sättet att få bukt med astma. Och om den är permanent så är det bara att träna upp lung-kapaciteten. You can do it!

Martina kommer hem den 29 mars, klockan 07.00 på morgonen. Hon vill inte bli störd de första 24 h, då jetlag kommer ta över hennes liv.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir tor mar 11, 2010 1:06 am

så många användare online, så lite aktivitet
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor mar 11, 2010 1:06 am

Men jag kollar in när nätkillen Alex på Youtube sågar Twilight boken ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir tor mar 11, 2010 1:12 am

hmm vet inte vem det är. Men jag är säker på att han inte är bättre än Ben "Yahtzee" Croshaw. Ingen sågar spel bättre än den killen (ja jag vet det är inte samma sak, men ändå). Nämnde jag att han kommer från Australien? Törna om du skyndar dig så kanske du får chansen att stöta på världens skönaste spelkritiker, dock så tror jag han skulle stabba första okända person som gick fram o pratade med honom. Razz
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tor mar 11, 2010 1:17 am

Men jag har redan varit i Brisbane... orka åka dit igen.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor mar 11, 2010 1:18 am

Synd.
Jag skulle tycka det vore trevligt att träffa den killen.
Han gör väldigt bra reviews, ska se vad jag har missat.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir tor mar 11, 2010 1:22 am

Vete tusan ifall "BRA" är ordet. "skruvat" är nog ett bättre ord. Han jämför ju typ,,, ja allt,,, men spel (jaaaa det inkluderar en katt i en tvättmaskin). Vete fan hur han lyckas med det.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor mar 11, 2010 1:23 am

För att han är BRA, han vet vad han snackar om ^^
Skruvat är bra för det krävs när man har att göra med aliens och...aliens som inte kallas aliens för de är aliens men ändå inte aliens...
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tor mar 11, 2010 1:26 am

Jag kommer undvika bli stabbad i bröstet, tack.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor mar 11, 2010 1:28 am

Det tror jag låter som en bra idé ^^
Borde ta och dra mig snart, men jag kan kolla några reviews till jag inte sett än tror jag Razz
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap tor mar 11, 2010 2:54 am

Han är iofs inte riktig aussie, men han får gnälla på deras importering av spel med full rätt.

Alias vs Editor!



edit: han bara bor i Australien, han är född i england.

Och jag rekommenderar att titta på "Left 4 dead 2/New super mario wii brothers revenge of the return etc" reviewen, helt hysteriskt rolig.


Senast ändrad av Kirtap den tor mar 11, 2010 3:05 am, ändrad totalt 1 gång
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 13 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 13 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 13 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 40 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet