Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

I natt jag drömde...

+15
Saxe
Sgt Dierek
Tora
Trollis
Sote
Tilja
Marta
Phantomim
Torvald
Beril Birgersson
Arhtir
Katta
Pleu
Gemagafaga
Törna
19 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Törna mån okt 05, 2009 10:40 pm

Nej, men viktigt att veta är att ALLA som har internet kan komma in på de fyra översta forumen.

Så tänk på att inte skriva saker som andra kan tolka som elakt, eller gardeshemligheter. Ex. det Sote skrev.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sote tis okt 06, 2009 9:01 pm

Förlåt Sad
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu tor okt 08, 2009 3:14 am

Snart dör jag. Varenda dröm den senaste veckan har innehållit den förbaskade drakloggan. Den smyger sig in överallt, som tröjtryck, på reklam skyltar osv osv osv.

Jag har fått nog av den jäkla draken nu! -_-
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Trollis tor okt 08, 2009 11:19 am

Pleu skrev:Snart dör jag. Varenda dröm den senaste veckan har innehållit den förbaskade drakloggan. Den smyger sig in överallt, som tröjtryck, på reklam skyltar osv osv osv.

Jag har fått nog av den jäkla draken nu! -_-

Du är inte ensam!
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Törna tor okt 08, 2009 5:45 pm

^^

Hur kommer det sig?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu lör dec 19, 2009 6:44 pm

Ny störd gardesdröm som kräver uppväckande av tråden.

Igår natt drömde jag värsta mardrömmen. Mina kusiner som ska lajva med oss i vår hade bestämt sig för att hoppa av, alltså hade jag skitit i att sy kläder åt dom. Men på lajvet dök dom ändå upp i typ.... Dåliga maskeradkläder, med synliga t-shirtkanter á la stendals gardet och såg allmänt förjävliga ut. Och alla trodde att det var jag som hade fixat deras kläder så alla hatade mig. -_-
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Törna lör dec 19, 2009 6:59 pm

Yup, yup. Nu kommer dem smygandes... från höger och vänster.... de förpestliga "lajvet är visst idag och jag glömde förbereda utrustning osv"-drömmarna.

På området... med ett par trasiga brokor och ett par olagade hosor. *jag har inte lagat dem än*

Jag tar det som ett tecken. Dags att börja styra upp saker och ting! Stay tuned for orders...
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Arhtir sön dec 20, 2009 8:21 pm

HEHE, nu när folk säger att de fått nog av draken så antar jag att det kanske är fel tillfälle att påstå att vi borde skaffa en rejäl fana åt gruppen Laughing
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sote sön dec 20, 2009 9:01 pm

wait wait whaat
Vem ahr fått nog avdraken varför skriver du om fanor och varför på denna tråd detta är ju en tråd om hur Gardeet tar över människors hjärnor
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu sön dec 20, 2009 10:04 pm

Arhtir: Vi har en fana. Wink
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Arhtir sön dec 20, 2009 10:07 pm

Do we? since when? wait,,, var det ert "TOP SECRET" Projekt?
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Tora sön dec 20, 2009 11:31 pm

När fick vi en fana Question
Ett år sedan, en månad sedan, en väcka, en dag, en minut, en sekund? scratch
Tora
Tora
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue3 / 1003 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-03

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu sön dec 20, 2009 11:51 pm

Det var ett av våra top secret projects, ja. Razz Vi visade upp den på gardesträffen men den är inte "monterad och klar" så där för har den inte visats upp på forumet. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Arhtir mån dec 21, 2009 7:25 pm

that's nice. Fanor är bra att ha i sköldmuren. De fungerar som en markör för att visa vart ledet ska stå + att det är fett awsome.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu lör jan 23, 2010 5:17 pm

Inatt drömde jag att medan jag och Kirtap sov så hade gardet bestämt sig för att vi skulle ha en ny ansvarspost som var mitt emellan föreningsordförande och gruppledare (?). Under natten hade omröstningen skett och dom två valda kandidaterna var Tilja och Arhtir (?). Tilja hade vunnit och det där problemet med att hon bor i Skåne verkade alla ha missat och viftade bort det med att "det finns ju internet"....


Och jag fick inte ens vara med och leka. Sad
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu mån mar 08, 2010 2:27 pm

Jag drömmer föreningsdrömmar också nu. Inte okej. Sad

Drömde att Mimmi hade skickat protokoll till mig, bara det att när dom kom fram var dom skickade i ett pyttekuvert och var vikta flera gånger, kuvertet var dessutom helt dyngsurt och dränkt i typ cola/kaffe så alla vikskarvar hade gått sönder. Som om det inte räckte med att protokollet var helt förstört, det var dessutom feljusterat och helt odugligt ändå. Dessutom så hade Mimmi bara gett mig en kopia. Fan vad angst jag fick.

Jag tror att mitt undermedvetna ogillar Mimmi. xD Sicken tur att jag inte lyssnar på mitt undermedvetna. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Tilja tis mar 09, 2010 3:05 pm

Värst vad du drömmer om mig då ^^

Men.. Jag är på god väg med att skicka papprena. right. ÄH.Hej.
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sgt Dierek tis mar 09, 2010 3:35 pm

Jag drömde inatt att jag smed mig en rustning á la Gondor. Fast istället för trädet som symbol på bröstet blev det vår drake. Fast jag blev aldrig klar, saker bara försvann hela tiden. *suck* det hade blivit en fin rustning om den blitt klar.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sote mån jun 21, 2010 1:16 pm

sååå dags att förnya den här tråden lite.
Det är inte riktigt en lajvdröm men massa lajvmänniskor är med
Vi var skitmånga människor i en lägenhet, den måste ha varit stor för det var typ alla jag kände där det var jätteskumt.
Men vi var i nån sorts krigssituation med våra grannar. Så massa människor dog och vi grät som fan, men oerhört många tog också sina liv.
Bandet hammerfall var där fast jag såg dem aldrig men de tog sina liv. (under all den här tiden sprang jag runt o grät och typ försökte få folk att inte gå ut i kriget för man dog typ om man gick utanför dörren)
Sen i slutet satt vi som fortfarande levde och grät runt fotoalbum och vi lyckades få fred med våra grannar så vi satt och grät tillsammans.
Sen just när jag var i en riktigt skön nostalgikänsla ringde min väckarklocka!
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Arhtir mån jun 21, 2010 8:10 pm

saved by the bell
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu tis sep 21, 2010 7:56 pm

Mitt undermedvetna verkar ha något seriöst problem med Mimmi, jag fattar inte varför, jag tycker om Mimmi men i alla mina lajvdrömmar så kommer Mimmi in som Bad-Guy-No-1. Inte okej.

Natten till idag drömde jag att jag var på Aldoras. Alla intriger var skruvade och byn blev mer och mer children-of-the-corn för var timme som gick. Halvvägs genom lajvet så skulle Mimmi utföra någon störd ritual som bland annat involverade att hon skulle rista in skumma symboler i mitt ansikte med en glödande spik. Det gjorde förbannat ont och jag vaknade av smärtan. Inte okej Mimmi. T_T
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Saxe tis sep 21, 2010 8:22 pm

Igår drömde jag att jag blev tillfångatagen och pryglad av skärlie, som hade sitt läger på en ställning som det stod motorcyklar på.. Det skulle föreställa någon sorts vägspärr, men den stod mitt ute på fältet. Sedan fick jag en plastburk med choklad i av Morsk. Och därefter skulle jag och Tobit gå till navle men det var en gubbe som bodde i en lerpöl som hindrade oss med ett platt vildsvin som var svart med lila prickar.


Saxe
Rekryt
Rekryt

Age : 27
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 10-09-07

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Tilja tis sep 21, 2010 11:34 pm

Pleu skrev:Mitt undermedvetna verkar ha något seriöst problem med Mimmi, jag fattar inte varför, jag tycker om Mimmi men i alla mina lajvdrömmar så kommer Mimmi in som Bad-Guy-No-1. Inte okej.

Natten till idag drömde jag att jag var på Aldoras. Alla intriger var skruvade och byn blev mer och mer children-of-the-corn för var timme som gick. Halvvägs genom lajvet så skulle Mimmi utföra någon störd ritual som bland annat involverade att hon skulle rista in skumma symboler i mitt ansikte med en glödande spik. Det gjorde förbannat ont och jag vaknade av smärtan. Inte okej Mimmi. T_T

HAHA, helt underbart ju. Och ... va i HELVETE? hur vet du om vad som kommer hända på lajvet? Wink

Saxe skrev:Igår drömde jag att jag blev tillfångatagen och pryglad av skärlie, som hade sitt läger på en ställning som det stod motorcyklar på.. Det skulle föreställa någon sorts vägspärr, men den stod mitt ute på fältet. Sedan fick jag en plastburk med choklad i av Morsk. Och därefter skulle jag och Tobit gå till navle men det var en gubbe som bodde i en lerpöl som hindrade oss med ett platt vildsvin som var svart med lila prickar.


HAHAHAHAHHAHA! Jag dör, det var ju den roligaste lajvdrömmen jag varit med om xD
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Saxe ons sep 22, 2010 8:46 am

Undrar om det är något sorts tecken??

Saxe
Rekryt
Rekryt

Age : 27
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 10-09-07

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Marta tor sep 23, 2010 8:23 pm

Inatt drömde jag att det var nästa Artaria/Elerialajv, men de hade bytt område till ett gammalt övergivet flygfält med skog runtomkring. Stendal låg hursomhelst i ena änden av lajvet, och Mimmi (som visst är med i alla lajvdrömmar) och jag hade varit och hämtat vatten på kvällen innan lajvet skulle börja, vilket man gjorde i andra änden. Såklart.

På väg till Stendal stötte vi på folk som satt i neonrosa partytält och rökte vattenpipa, en som spelade en efterlyst roll och inte fattade att det bara var in och väntade sig att polisen skulle komma vilken sekund som helst, samt Trollis som satt utanför en liten trästuga med mosstak och färgade tyger i ett badkar och sa väääldigt skumma saker... Alla vi mötte på vägen som skulle åt andra hållet kom dessutom på att det verkade ju trevligare att gå till Stendal än åt andra hållet, så alla slog följe med oss. När det sedan kom ett par bilar med några stackars mammor som skulle ut från området innan det blev in kom de inte fram, för det var flera hundra personer på vägen som av en eller annan anledning inte KUNDE hoppa ner från vägen så att de kunde komma förbi.
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 2 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet