Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

I natt jag drömde...

+15
Saxe
Sgt Dierek
Tora
Trollis
Sote
Tilja
Marta
Phantomim
Torvald
Beril Birgersson
Arhtir
Katta
Pleu
Gemagafaga
Törna
19 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

I natt jag drömde... Empty I natt jag drömde...

Inlägg  Törna fre sep 25, 2009 5:30 pm

Alltså så får ni seriöst låta mig sova i fred... jag spenderar tillräckligt av min tid att tänka på gardet, så jag behöver inte tänka på det när jag sover...

Ja, jag vet inte hur vi gjorde det, men vårt hus hade två våningar. En våning, precis när vi kom in i huset, och en källare!
Männen i gardet tog varsin spade och grävde ut en undervåning!! Hur vindtätt som helst!! Vi sov jättebra där nere! ^^ Ganska coolt måste jag säga... And kinda random.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Gemagafaga fre sep 25, 2009 10:01 pm

No comments
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu lör sep 26, 2009 2:04 am

Jag tycker att det låter som ett ypperligt sätt för pojkarna att visa sin manlighet. Eller som soldatprov kanske? Källare vore nice! Very Happy

Jag har faktiskt inte drömt om gardet nu på ett tag, men bara för att det nu finns en drömtråd så lär jag ju klistra in the most epic one.

Pleu skrev:Lol. Mest knarkade lajvdrömmen hittills!

Ambassadörens livvakt och hela deras armé skulle invadera Finland, för att ta över det och göra det till lajvområde. xD Det var ganska episkt snyggt med 2000 killar i plåt och senapsgula mantlar I tell you! Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Katta lör sep 26, 2009 12:01 pm

Innan lajvet drömnde jag den klassiska dyka upp i adida skor och jeans på första lajvdagen...alla hatade mig och sedan så kom skärlie och ville gå med i gardet, fast först fick han syn på mig och påpekade att han skulle gå med om han fick döda mig. Det fick han så jag blev jagad av honom över hela lajvområdet medan alla trackade mig för mina kläder

Katta
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Arhtir lör sep 26, 2009 12:20 pm

Vi hade nollningsfest med skolan igår. Men nu inatt så fick jag typ också en gardesdröm. Jag var på typ samma fest dock i en annorlunda lokal och vad jag vill minnas så hade det tydligen blivigt lördag. När jag går runt utanför lokalen så stöter jag Ambasadörens livvakter vilka är typ smått utklädda till tempelriddare. De säger att jag får 100 ifall jag dansar "kirtaps dans" bland en massa människor. Jag kan ju självklart inte "kirtaps dans" så jag går iväg och stöter helt plötsligt på kirtap som sitter ner och är skitsur. Så efter en otrevlig debatt så börjar jag släpa kirtap tillbaka till livvakterna. De ger mig 100 spän och jag går iväg för att leta efter en keps,,,,,it's all so wierd.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue19 / 10019 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Beril Birgersson lör sep 26, 2009 12:40 pm

Arhtir skrev:Vi hade nollningsfest med skolan igår. Men nu inatt så fick jag typ också en gardesdröm. Jag var på typ samma fest dock i en annorlunda lokal och vad jag vill minnas så hade det tydligen blivigt lördag. När jag går runt utanför lokalen så stöter jag Ambasadörens livvakter vilka är typ smått utklädda till tempelriddare. De säger att jag får 100 ifall jag dansar "kirtaps dans" bland en massa människor. Jag kan ju självklart inte "kirtaps dans" så jag går iväg och stöter helt plötsligt på kirtap som sitter ner och är skitsur. Så efter en otrevlig debatt så börjar jag släpa kirtap tillbaka till livvakterna. De ger mig 100 spän och jag går iväg för att leta efter en keps,,,,,it's all so wierd.

drömmar har väl oftast en dold mening... kanske Arhtir ska börja använda keps... Shocked Neutral det skulle vara rätt... Wierd...

Beril Birgersson
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue12 / 10012 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Törna lör sep 26, 2009 12:52 pm

Ja, lajvdrömmar är mystiska.

Och jag har en minst varje natt.

Nu letade vi efter mat, då vi bara hade mat för höstlajvets dagar (alltså tre dagar) och plötsligt insåg vi att lajvet var FEM dagar långt. Och vi hade inga pengar kvar av budgeten! Så vi försökte stjäla mat av ljusets väg, som en del av vår krigsföring mot Eleria.

Sigländarna kom även och anföll, och eftersom jag inte fick upp min dolk i tid, så beslutade jag att ge upp (Cut them later, I said). Så jag blev tillfångatagen. NOOOOOOOOEES!!

WICKED!!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Torvald lör sep 26, 2009 1:44 pm

Drömmar kan vara sanndrömmar eller ha dold mening, så
minneslista till våren:
Törna:
- Ta med många spadar.
- Ta med extra mat.
- Ha dolken alltid framme.
Katta:
- Ta med lajvkläder

Är det inte kul att man kan vara på lajv även när man är hemma och sover? Very Happy
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue20 / 10020 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Katta lör sep 26, 2009 2:23 pm

Om jag kunnat båda två hade jag inte missat slutet på lajvet (muttrar ilsket)

Katta
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Törna lör sep 26, 2009 2:59 pm

Nej, jag vill helst slippa lajv ett tag när jag kommit hem. Och dessa drömmar är bättre än:

"Är lajvet idag? Men jag har ingen utrustning!!"-katastrofdrömmarna, som brukar dyka upp mellan tre och två månader innan lajvet.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Gemagafaga lör sep 26, 2009 7:30 pm

Asså jag vet inte om jag borde lajva med er då kanske jag också får konstiga drömmar.........



För dom som inte fattar: jag skojar
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Törna lör sep 26, 2009 7:36 pm

Roligt... dör av skratt... ha... ha... -.-'
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Gemagafaga lör sep 26, 2009 10:49 pm

I för sig är det kanske inte nånting negativt jag drömmer skit konstig hela tiden om allt så det vore nog bra om det blev konstiga drömmar om en speciell sak för då blir dom inte lika konstiga........typ
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Katta lör sep 26, 2009 11:32 pm

en gång drömnde jag att jag var på lajv..fast bara nästan. Alla andra trodde det var lajv men jag visste att det var verkligt, när folk dog så påpekade gustav bara att dom åkt hem och ingen la märke till att vapnen var riktiga utan tyckte bara jag var fånig som förstörde stämningen. Jag svär jag pekade ut spåren av blod och inälvor men ingen lyssnade, sedan kom demonerna...

Katta
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Gemagafaga lör sep 26, 2009 11:37 pm

Katta skrev:en gång drömnde jag att jag var på lajv..fast bara nästan. Alla andra trodde det var lajv men jag visste att det var verkligt, när folk dog så påpekade gustav bara att dom åkt hem och ingen la märke till att vapnen var riktiga utan tyckte bara jag var fånig som förstörde stämningen. Jag svär jag pekade ut spåren av blod och inälvor men ingen lyssnade, sedan kom demonerna...

Det kanske är lite bättre med bara skit konstiga drömmar än skit läskiga (och konstiga) drömmar om lajv
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Phantomim sön sep 27, 2009 3:30 pm

Man värsta dröm var om gardesträffen när alla ska invadera mitt hus, men det spårade ur och Trollis och hennes klasskompisar(wf?) kraschade mötet och bestämde sig för att ta sitt skolfoto på min bakgård och vägrade lämna huset + en massa andra skumma saker, och dagen efter när jag hade min lilla lajvfest får jag höra att Trollis och Pleu kommer så jag trodde att jag hade värsta sanndrömmen och funderade på att fejka min död Razz

Sen hade jag en annan skum dröm där lajvet hade börjat men jag och Vincent kunde inte komma i tid därför att vi skulle flytta, men vi smög igenom lajvområdet och hälsade på er alla därför att huset vi skulle flytta till låg på andra sidan. Sen var vi helt plötsligt i vårt gamla hus med alla er lajvare, men det var ett lajvhus helt plötsligt, och eftersom vi inte hade lajvkläder på oss beslutade vi oss för att sitta och offa med er tills det blev tillräckligt mörkt. När vi skulle ge oss av höll jag på att packa så länge att de andra gav sig av i förväg och när vi stod utanför och sa hejdå kom det förbi ett litet gäng fjortisar. En av fjortisarna blev lite förolämpad när jag kallade henne för det så jag spöade upp henne och sen gav jag mig av för att hitta resten av min familj. Tyvärr var vi i Edinburgh och vi skulle bo på ett hotell och jag visste inte vilket och sen hände lite fler skumma saker som inte är lajvrelaterade ;P
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Marta sön sep 27, 2009 5:39 pm

Det mest sanslöst konstiga jag varit med om var att jag drömde om gardet inatt, och jag har inte ens lajvat med er... Very Happy Vi var i Stendal, och jag låg i ett tält och försökte sova, när Jin och en som presenterade sig som diplomat kom in och sa att jag var tvungen att hämta Törna, för det hade visst hänt någonting som hon skulle veta om. Men jag vågade inte väcka henne, så jag gick och ringde någon, som hämtade brandkåren, och sedan ställde de sig med sirenerna på utanför hennes tält Razz
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Tilja sön sep 27, 2009 5:55 pm

Haha, ägande uppväckning! Vi kanske skulle testa det på lajvet? Det bör ju vara det enda som fungerar...
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue10 / 10010 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Törna mån sep 28, 2009 3:45 pm

... Dont liek, dont liek!!! T_T

Drömde i förrgårnatt (natten innan igår?) om att vi flyttat till Stendal, och Stendal låg på en ö. Så för att ta sig till resten av området, och Navle, var man antingen tvungen att simma, eller paddla kanot. Bra vid anfall... -.-'

Plötsligt så får stendalsborna en idé och tycker att vi ska frammana ett par demoner (hade ngt att göra med svaret på en profetia) som vi ska prata med. Jag sa, DUM IDÈ, men blev inte riktigt hörsammad av resten av byn. Så, de frammanar tre stycken demoner (visade sig att de bara var demondyrkare) som ger oss en del av profetian. "Navle kommer kanske inte överleva natten. Stendal kommer inte överleva natten."

Great...

Morgonen därpå hinner jag inte dra ngt på överkroppen innan Ambassadören vill "ha ett ord med mig", så jag drar över mig en shal innan jag drar ut. Utanför står ambassadören och vill att jag ska hälsa på några "viktiga människor", när jag förgäves försöker förklara att jag inte är "klädd för att träffa viktiga människor". Very sad... T_T
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sote lör okt 03, 2009 11:36 am

I natt jag drömde... Vi i typ halva gardet var på väg någonstans och vi gick precis ut ur en skog. En grupp människor, tror att det kan ah varit de som hjälpte mig hem efter att jag hade spelat full.
Gick efter oss och var ganska närgångna och då blev vi lite oroliga och så sa en stor snubbe där att det gick bra om de använde dolkar och köksslevar (wtf) så då drog alla fram vapen och gick på oss.
Men det var ej boffervapen det var riktiga skarpa vapen och de flesta hade svärd. Så jag var skiträdd för de var många och det är ju jobbigt.
Men jag hade iallafall en dolk men tyvärr gick en stor snubbe med ett stoort svärd mot mig och hög men han missade så jag högg med min dolk och träffade typ i strupen och då tog han fram en större klubba och sa nåt om att det var hans "nu håller jag på att dö vapen" och slog som fan och träffade i benet.
Jag såg det och tyckte att det borde ha gjort ondare men det var en dröm så det kändes ej. Och det var ej ett lajv så jag skulle inte spela skadad detta var på riktigt.
Hursomhelst så typ sprang jag iväg från snubben med stooor klubba och gick på en liten kille med svärd som inte såg mig och högg han som fan i strupen, tog hans svärd, högg lite till och det sjuka var att han hade en stor grop i halsen men pratade ändå med sin kompis i hela drömmen fanns det inget blod nånstans.
Så jag gick och högg ner kompisen sedan så kom den stora killen med klubban springande mot mig så jag blev skiträdd (jag hade ju huggit honom i halsen) och sprang och gömde mig bakom kapten och han sa att det var lugnt och det sa även Emil (wtf gjorde han där? har glömt hans lajvnamn) så jag tyckte att det var lugnt och jag vaknade.

Förlåt om det är rörigt men jag är nyvaken
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue4 / 1004 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Trollis lör okt 03, 2009 1:46 pm

sote skrev: "nu håller jag på att dö vapen"


Coolt, jag vill oxå ha ett sånt vapen! som man lixom svingar i sista minuterna... fatta über det måste vara.
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue80 / 10080 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Beril Birgersson lör okt 03, 2009 2:26 pm

jag säger bara lol!

Beril Birgersson
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue12 / 10012 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Katta lör okt 03, 2009 2:55 pm

Drömnde att hela gardet skulle hängas men jag lykades ta Janil som gissln så de släppte er, sedan eftersom jag hade typ över adrenalin och var ett nervöstvrak högg jag ihjäl janil i alla fall (var en liten liten boffer kniv) Men då vart Törna jättesur både in och off, in för att jag inte lydde order när hon sa att jag skulle låta honom löpa och off för att janil hade varit en nyckelperson i typ tre framtida lajv så hon pryglade mig och sedan skulle vi gå tillbaka och jag hade jätte ont av pryglingen och blev typ ubersjuk men då blev törna ledsen för min skull och min bror (dierek) tog hand om mig och gav mig mat....

det intressanta med drömmen var 2 saker

1 jag fick typ damp och stabbade Janilö i bröstkorgen typ 10 gånger innan jag snittade honom

2. Jag spenderade stora delar av drömmen halvt medvetslös.

Katta
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sote lör okt 03, 2009 6:21 pm

//Inlägg raderat för att hindra läcka av information.//Törna
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue4 / 1004 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Tora mån okt 05, 2009 10:28 pm

Törna, det var inte snält att radera inlegget Sad Sad
Tora
Tora
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
I natt jag drömde... Left_bar_bleue3 / 1003 / 100I natt jag drömde... Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-03

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet