Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vill kanske gå med

+18
Johannes
Sote
Tora
Anton
Valaks Vargfot
Torvald
Arhtir
Trollis
Sverker
Phantomim
Jin
Kirtap
Pleu
Aska
Sgt Dierek
Tilja
Törna
Gemagafaga
22 posters

Sida 4 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:51 pm

OMG VAD HAR JAG GETT MIG INPÅ?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Torvald fre sep 18, 2009 11:52 pm

Läs inlajvforumen så kanske inlajvkaraktärerna framträder bättre...
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Jin fre sep 18, 2009 11:53 pm

@ Trollis:Vilket inte händer ofta kan ja lova!

Näe allvarligt, Hon är snäll även in... OM man inte gör något som får henne irriterad på dig, OCH om du spelar adel så kommer hon inte våga sätta sig upp mot dig; så mycket.
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Anton lör sep 19, 2009 12:38 am

Trollis skrev:Självklart är hon schysst OFF, vänta bara tills du lajvar mot henne *ryser*
Tilloch med JAG är rädd för törna emallanåt.

Oh, tur.. trodde jag var ensam =S
=D

Anton
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-25

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Arhtir lör sep 19, 2009 12:48 am

nu kommer jag kanske in några inlägg för sent och folk kommer troligtvis hata mig och kasta alla världens förbannelser för att jag öppnar min mun, men då jag anser att man i grunden ska ha kul på lajv så måste jag yttra mig denna åsikt.
Det jag tycker att Gemagafaga ska göra är att tänka efter hur han vill lajva och vad han tycker är värt på ett lajv. Som du påstår nu så värderar du strid inom lajv väldigt högt, vilket det egentligen inte är något fel på då många personer har den värderingen (fan kolla på gröna drakarna, slåss är allt de gör och där ligger medelåldern på 17 år). Så vill du lajva med mycket strid så tycker jag du ska göra det, men vad som suger är ifall man försöker lajva så med en grupp som strävar efter att intregera då det blir väldigt stelt ifall man ständigt väntar på strid och allt man får göra är sådant som man värderar mindre inom lajvet.
Därför så tycker jag du ska tänka efter ifall gruppens mål passar dig som lajvare. Visst är vi ett garde och vi råkar ut för strid, men jag tror också att vi strider förhållandevis lite jämfört med andra väpnade grupper. Stendals garde är mer inriktade till strid vad jag erfarar samt att de inte har några bekymmer med att yngre personer har vapen (vilket är varför de inte har en regel likt våran). Vårt garde strävar också efter att inte bara ha kläder som har hög standard utan även också ett läger. Dethär innebär självklart mer jobb, något som jag också vet att stendalsgardet focuserar mindre på och därmed kanske blir ett alternativ som passar bättre ifall det skulle stå närmare dina värderingar.
Valet är självklart ditt och anledningen till att jag skriver dethär är för att du ska tänka efter och göra ett kolkt val så att du får ut det som du tycker är roligt och värt från lajvet.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Trollis lör sep 19, 2009 12:50 am

Arhtir: <3
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga lör sep 19, 2009 12:53 am

Arhtir skrev:nu kommer jag kanske in några inlägg för sent och folk kommer troligtvis hata mig och kasta alla världens förbannelser för att jag öppnar min mun, men då jag anser att man i grunden ska ha kul på lajv så måste jag yttra mig denna åsikt.
Det jag tycker att Gemagafaga ska göra är att tänka efter hur han vill lajva och vad han tycker är värt på ett lajv. Som du påstår nu så värderar du strid inom lajv väldigt högt, vilket det egentligen inte är något fel på då många personer har den värderingen (fan kolla på gröna drakarna, slåss är allt de gör och där ligger medelåldern på 17 år). Så vill du lajva med mycket strid så tycker jag du ska göra det, men vad som suger är ifall man försöker lajva så med en grupp som strävar efter att intregera då det blir väldigt stelt ifall man ständigt väntar på strid och allt man får göra är sådant som man värderar mindre inom lajvet.
Därför så tycker jag du ska tänka efter ifall gruppens mål passar dig som lajvare. Visst är vi ett garde och vi råkar ut för strid, men jag tror också att vi strider förhållandevis lite jämfört med andra väpnade grupper. Stendals garde är mer inriktade till strid vad jag erfarar samt att de inte har några bekymmer med att yngre personer har vapen (vilket är varför de inte har en regel likt våran). Vårt garde strävar också efter att inte bara ha kläder som har hög standard utan även också ett läger. Dethär innebär självklart mer jobb, något som jag också vet att stendalsgardet focuserar mindre på och därmed kanske blir ett alternativ som passar bättre ifall det skulle stå närmare dina värderingar.
Valet är självklart ditt och anledningen till att jag skriver dethär är för att du ska tänka efter och göra ett kolkt val så att du får ut det som du tycker är roligt och värt från lajvet.

Jag får väll testa mig fram typ
Jag kanske lika gärna tror att det är roligast men sen när jag slås ser jag hur tråkigt det är typ men jag mer eller mindre vet att det är kul men man vet aldrig ALDRIG!
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Arhtir lör sep 19, 2009 12:58 am

förslagsvis så snackar du med stendalsgardet OCKSÅ, för att se vad de har att erbjuda dig.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga lör sep 19, 2009 12:13 pm

Arhtir skrev:förslagsvis så snackar du med stendalsgardet OCKSÅ, för att se vad de har att erbjuda dig.

Jag snackade med dom innan jag ens gjort den här "ämnet" men dom var så jävla sega på att svara
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Anton lör sep 19, 2009 1:29 pm

Du skulle kunna adda Gahne på msn, där lär man få svar lite snabbare.

Edit: Gahne = Stendalsgardes Kapten =P

Anton
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-25

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Kirtap lör sep 19, 2009 2:56 pm

Arhtir sa allt jag velat säga, men inte orkat. Fast jag hade väll vart mer ofinkänslig.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 36
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga lör sep 19, 2009 9:46 pm

Jag har skaffat en bild nu:D
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Tora lör sep 19, 2009 9:51 pm

Pleu skrev:Sergeanter: Det finns ju olika nivåer av organiserad vapenträning, att byta ut allt det där schackspelandet mot sparrande och övande med rekryter vore ju ganska bra till exempel. Smile

Men det är nog något som vi kan diskutera i en annan tråd när lajvet börjar närmare sig. Smile


Jag och Trollis tycker såhär: Låt Gemagafaga komma på en träff eller två, låt honom visa om han kan slåss (eller visar rätt inställning till att lära sig åtminstone) eller inte och bestäm sen om vi kan godkänna att hans roll har ett vapen. Jag menar vi har åtminstone en rekryt som bär vapen i strid och som har visat sig tillräckligt duktig för att genomgå soldatprov, hon är yngst i gardet. Regeln har uppenbarligen undantagsfall. Tora? Go Tora!


jeyy jag är best Very Happy Very Happy /Tora/
Tora
Tora
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue3 / 1003 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna sön sep 20, 2009 2:30 pm

Vi vill hemskt gärna träffa dig innan vi gör några långsiktiga planer.

Men som Arhtir så fint poängterade, är att vår grupp framförallt inriktat oss på rollspel. Vi vill inte hamna i konflikt med en grupp så att det måste lösas med våld. Men om strid blir oundvikligt så har vi tränat för att försvara oss.

De tidigare fall där vi låtit rekryter ha vapen har varit extremfall. Vårt läger har blivit anfallet och rekryterna ska kunna försvara sig om vår sköldmur faller. Men rekryter får i det fallet inte lämna lägret, speciellt inte med vapen.

Titta gärna in på rollspelsforumet för att få en bild av hur vi lajvar. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Phantomim sön sep 20, 2009 6:29 pm

Apropå ett lååångt tidigare inlägg om vapenregeln och att vissa kanske borde få göra soldatprovet; Aska har gått på vapenträning längre än du och jag gjort Törna, men trots det så ansåg jag att hon var för ung för att det in skulle funka att hennes roll skulle få springa omkring med vapen. Detta gör också att hon - eller de andra rekryterna utan vapen - inte har fått någon chans att bevisa sig. Om allt ska vara schysst och rättvist och allt annat vår grupp strävar efter borde i så fall varje lajvare som vill ansluta sig till vår grupp göra ett soldatprov istället för som nu delas in i grupper beroende på ålder. Många av de som spelar soldater har ingen vapenerfarenhet och de har inte ens behövt bevisa sig för gruppen genom att vara rekryt på prov. Så om vi ska göra undantag bara för att någon är mer bofferkåt än andra som faktiskt insett det visa med åldersregeln kan vi lika gärna ta bort regeln helt och hållet. Dessutom trodde jag att vår grupp skulle försöka höja stämningen på Elerialajven genom goda exempel istället för att joina dem vi klagar på mest; De orealistiska människorna som låter hur unga barn som helst springa omkring med svärd.
Bågar däremot är en helt annan sak eftersom de är ett distansvapen och man alltså kan hålla sig undan stridigheterna på ett helt annat sätt. Låta alla rekryter få en chans att försvara sig med pilbågar under anfall? Kan tänka mig att låna ut min helt klart om jag vet vem/vilka som kommer använda den.
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Tora sön sep 20, 2009 10:24 pm

bågar håller jag med om. det är fint förvar (och jag ber om förlåtelse kapten Rolling Eyes )
Tora
Tora
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue3 / 1003 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Sote sön sep 20, 2009 10:39 pm

Phantomim skrev:Apropå ett lååångt tidigare inlägg om vapenregeln och att vissa kanske borde få göra soldatprovet; Aska har gått på vapenträning längre än du och jag gjort Törna, men trots det så ansåg jag att hon var för ung för att det in skulle funka att hennes roll skulle få springa omkring med vapen. Detta gör också att hon - eller de andra rekryterna utan vapen - inte har fått någon chans att bevisa sig. Om allt ska vara schysst och rättvist och allt annat vår grupp strävar efter borde i så fall varje lajvare som vill ansluta sig till vår grupp göra ett soldatprov istället för som nu delas in i grupper beroende på ålder. Många av de som spelar soldater har ingen vapenerfarenhet och de har inte ens behövt bevisa sig för gruppen genom att vara rekryt på prov. Så om vi ska göra undantag bara för att någon är mer bofferkåt än andra som faktiskt insett det visa med åldersregeln kan vi lika gärna ta bort regeln helt och hållet. Dessutom trodde jag att vår grupp skulle försöka höja stämningen på Elerialajven genom goda exempel istället för att joina dem vi klagar på mest; De orealistiska människorna som låter hur unga barn som helst springa omkring med svärd.
Bågar däremot är en helt annan sak eftersom de är ett distansvapen och man alltså kan hålla sig undan stridigheterna på ett helt annat sätt. Låta alla rekryter få en chans att försvara sig med pilbågar under anfall? Kan tänka mig att låna ut min helt klart om jag vet vem/vilka som kommer använda den.

Håller med Phantomim
Pax för hennes båge!
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga sön sep 20, 2009 10:46 pm

Jag hatar pilbågar den ändå som är i fara när jag håller i en är mig själv
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Tilja sön sep 20, 2009 11:19 pm

Hm, för att hålla sig lite till topic...
Du har alltså en ringbrynja och ett svärd? Det är fantastiskt bra och ambitiöst om du vill åka på lajv och tycker att det är kul att strida! Smile

Men i vår grupp är man fortfarande i utbildningsfasen vid 14 års ålder, och därför kommer du antagligen inte få så mycket användning för dina grejer om du väljer att gå med oss. Däremot kommer du att få en fantastisk spelupplevelse - det är jag övertygad om.
Dock kan det ju faktiskt hända att det blir rejält med strid nästa lajv, och då kommer du antagligen få banka lite, men jag vill påminna dig om att det verkligen inte är det som lajv går ut på.
Och det finns ju ingen garanti för att det kommer hända. Det är lajv - i princip inget är särskilt förutbestämt.

Så... vi kommer antagligen inte anpassa gruppen för att du ska gå med, utan det kommer snarare bli så att du får anpassa dig för gruppen genom att antingen bli rekryt eller hitta en annan roll som passar in.
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga mån sep 21, 2009 10:23 am

Jag tycker det är bäst om alla får göra ett soldatprov för mogenhet kommer inte alltid med ålder vissa som är 17 kan vara lika mogen som en 9 åring medans andra som Tora är mognare(eller lika mogen) som äldre personer.
Därför borde alla få göra ett test sen får ni väll bestämma.
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga mån sep 21, 2009 10:25 am

Jag tycker personligen att alla ska få göra ett soldatprov för mogenhet kommer inte alltid med ålder, jag vet flera äldre som är lika mogen som en 9åring medans andra som Tora är mogen nog även fast hon är under vapenåldern.
Därför tycker jag alla ska få göra ett prov och sen får ni väll avgöra.'

Det är iallafall vad jag tycker men ni får väl göra hur ni vill
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Kirtap mån sep 21, 2009 7:46 pm

Med tanke på att vi i gruppen bestämt åldersrestriktioner redan från starten av gardet så, ja det är väll så vi gör och kommer att göra.

Allt handlar om attityd och ens mål med lajvet.

Och det är sant att vissa 17åringar är lika mogna som 9åringar, vår rekryt/soldatanpassning går inte bara neråt i åldrarna...
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 36
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna mån sep 21, 2009 8:43 pm

Vi har även rekryter som är äldre än 16. Men som sagt, vi tycker det är roligast att rollspela, så vapenstyrka är inte så viktigt för oss.

Vi är inte ute efter att ha så många personer med vapen i lägret som möjligt. Utan efter folk som tycker det är kul att rollspela som soldater. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Phantomim tis sep 22, 2009 6:27 pm

Okej, så här ligger läget: Du kommer att vara en vapenlös rekryt precis som de andra under sexton, antingen tills dess att du fyller sexton eller att du visar dig mogen ett vapen, men för att göra det måste du spela vapenlös minst ett lajv. Om du inte gillar läget får du låta bli att lajva med oss, eftersom vi vill ha ett realistiskt lajv och rättvisa bakom kulisserna.
Det enda kryphålet som finns är om du skulle spela adlig, men där finns problemet att du måste ha med dig någon som spelar din adliga förälder plus att du måste vara en väldigt bra rollspelare. Adliga - speciellt inte adliga barn - deltar väldigt sällan i strider.
Alla andra frågeställningar kan vi ta upp på träffen den 10/10
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna tis sep 22, 2009 6:32 pm

Efter vida diskussion vill jag dra sträck i protokollet.

Killar och tjejer under 16 år kommer inte få ha melee-klassat vapen (svärd, yxa, dyl) tills dess de fyllt 16.

Enda undantaget är långsistans-klassat vapen ex. pilbåge.

Detta för att undvika ses som en grupp som prioriterar boffer framför rollspel, och istället skapar en miljö som skyddar sina rekryter.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 4 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 4 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 4 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet