Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vill kanske gå med

+18
Johannes
Sote
Tora
Anton
Valaks Vargfot
Torvald
Arhtir
Trollis
Sverker
Phantomim
Jin
Kirtap
Pleu
Aska
Sgt Dierek
Tilja
Törna
Gemagafaga
22 posters

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Kirtap fre sep 18, 2009 8:53 pm

Anledningen till att vi har vapenregeln är väll för att sålla bort boffertomtar, och den har funkat hittils.

"Working as intended" som det heter.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 36
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 9:10 pm

Största anledningen jag tycker det suger att jag inte kan ha vapen är att jag redan har en hell utrustning
Jag har ringbrynja och ringebynjehuva och en sköld så det känns jävligt onödigt att dra på ett lajv utan det
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Pleu fre sep 18, 2009 9:27 pm

Sergeanter: Det finns ju olika nivåer av organiserad vapenträning, att byta ut allt det där schackspelandet mot sparrande och övande med rekryter vore ju ganska bra till exempel. Smile

Men det är nog något som vi kan diskutera i en annan tråd när lajvet börjar närmare sig. Smile


Jag och Trollis tycker såhär: Låt Gemagafaga komma på en träff eller två, låt honom visa om han kan slåss (eller visar rätt inställning till att lära sig åtminstone) eller inte och bestäm sen om vi kan godkänna att hans roll har ett vapen. Jag menar vi har åtminstone en rekryt som bär vapen i strid och som har visat sig tillräckligt duktig för att genomgå soldatprov, hon är yngst i gardet. Regeln har uppenbarligen undantagsfall. Tora? Go Tora!
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna fre sep 18, 2009 9:55 pm

Eller än mer intressant:

Vad jag vet så hade adel vapenträning, MYCKET vapenträning från de att de kunde gå. Pojken kanske vill spela adel? Det förklarar varför han i sådant fall skulle ha både vapen och mycket rustning. Men att spela adel är inte lätt.

Vad har du för tidigare erfarenheter när det gäller rollspel, Gemagafaga?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 9:57 pm

Törna skrev:Eller än mer intressant:

Vad jag vet så hade adel vapenträning, MYCKET vapenträning från de att de kunde gå. Pojken kanske vill spela adel? Det förklarar varför han i sådant fall skulle ha både vapen och mycket rustning. Men att spela adel är inte lätt.

Vad har du för tidigare erfarenheter när det gäller rollspel, Gemagafaga?

Inte mycket
Men jag lär mig alltid allting (nästan) snabbt och jag vet inte om jag vill ha nån större roll just nu
Och är ringbrynja och huva mycket utrustning?
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Pleu fre sep 18, 2009 10:03 pm

Törna, jag älskar hur du tänker!

Vi lär upp honom till rollspelare och gör honom till adelsman!

Jag och Trollis har nämligen en bäbis med tillhörande mamma som funderar på att lajva som kökspersonal/barnflicka med barn. Problemet är att den här ungen (2 och ett halvt) är allergisk mot diverse saker, en bra anledning till specialmat är snobbiga adelsbarn, alltså planerar vi att göra henne till adelsdam med tillhörande barnflicka. Vi behöver mer adel! Very Happy
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 10:06 pm

Okej jag gör mitt bästa
När är nästa möte och hur blir det med betalningar?
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna fre sep 18, 2009 10:14 pm

Betalning löser vi inför nästa lajv, alltså senare i vår. Såvida inte vi mirakulöst ordnar ett föreningskonto under hösten...

Nästa möte är inte bestämt i nuläget, men det kommer stå mer om det under "Möten och Sammankomster", inom en snar framtid.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Torvald fre sep 18, 2009 10:40 pm

Inlägg om vapenför ålder:
Han som spelade fader Maxemilian (ser ut som en snäll präst) blev efter lajvet utmanat av en 10-åring. Han tog ett svärd och stod stilla och väntade tills den andre anföll. Då lyfte han svärdet häftigt och skrek högt. Den anfallande 10-åringen blev panikslagen, slängde sitt svärd och flydde. En av åskådarna vek sig av skratt. Han gjorde senare samma sak igen med en annan pojke med ungefär samma resultat.
Dom pojkarna skulle INTE få bära vapen om de går med i gardet.

Vid vilken ålder man är mogen för vapen varierar dock mycket mellan olika personer.

Sen behöver man inte heller ha vapen för att det skall vara ett givande lajv. Jag rörde inte vid något vapen under hela lajvet men hade ändå fullt upp med spelande och intriger. Jag hann knappt äta under lördagen.

Torvald, Gruvfogde
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 10:45 pm

Torvald skrev:Inlägg om vapenför ålder:
Han som spelade fader Maxemilian (ser ut som en snäll präst) blev efter lajvet utmanat av en 10-åring. Han tog ett svärd och stod stilla och väntade tills den andre anföll. Då lyfte han svärdet häftigt och skrek högt. Den anfallande 10-åringen blev panikslagen, slängde sitt svärd och flydde. En av åskådarna vek sig av skratt. Han gjorde senare samma sak igen med en annan pojke med ungefär samma resultat.
Dom pojkarna skulle INTE få bära vapen om de går med i gardet.

Vid vilken ålder man är mogen för vapen varierar dock mycket mellan olika personer.

Sen behöver man inte heller ha vapen för att det skall vara ett givande lajv. Jag rörde inte vid något vapen under hela lajvet men hade ändå fullt upp med spelande och intriger. Jag hann knappt äta under lördagen.

Torvald, Gruvfogde

Jag är iallafall inte 10 år och jag är dum (kalla det vad du vill:P) nog att inte bli rädd när en arg gubbe stormar mot mig.
Jag är 14
och en sak till: jag tycker du ser skit cool ut (inge skoj inge ironi jag är seriös)
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Torvald fre sep 18, 2009 10:59 pm

Han stod still tills den andre kom, då skrämde han honnom med ett vrål. Men inlägget var mest menat som förklaring till varför åldersgräns finns, och jag skrev att lämplig ålder varierar. Jag tycker att egen ringbrynja tyder på seriöst intresse, så det är nog lämpligt att du träffar gruppen. Då är det mycket lättare att avgöra om man skall göra "undantag" från åldersreglen.

Torvald
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna fre sep 18, 2009 11:05 pm

Påminner mig om mina träningspass med Vildsvinen. ^^

Om någon kommer springandes emot mig, skrikandes, så skulle även jag bli ganska rädd. Och då har jag även tränat på att skrika på andra.

Var gärna aktiv på forumet, så vi får en bättre bild av hur du är som person. Det är mycket möjligt att göra undantag för vapenregeln.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:09 pm

Men på vilken roll i gardet kommer jag ha som adel asså liksom vad kommer jag göra och sånt?
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Valaks Vargfot fre sep 18, 2009 11:16 pm

Adel? :O
Valaks Vargfot
Valaks Vargfot
Löjtnant
Löjtnant

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:18 pm

Valaks Vargfot skrev:Adel? :O

Om du trycker på 4 där nere (alltså så du kommer till det som blivit skrivet förut) kommer du att se att dom vill ha mig som adel....
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Valaks Vargfot fre sep 18, 2009 11:20 pm

Ah nu såg jag Razz Fail av mig^^
Valaks Vargfot
Valaks Vargfot
Löjtnant
Löjtnant

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:25 pm

Valaks Vargfot skrev:Ah nu såg jag Razz Fail av mig^^

A och hej på dej vi har typ inte mötts än men jag är jag typ
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna fre sep 18, 2009 11:31 pm

Gemagafaga skrev:Men på vilken roll i gardet kommer jag ha som adel asså liksom vad kommer jag göra och sånt?

Antagligen någon vi ska lära upp, i konsten att leda, i konsten att slåss, i konsten att känna empati med soldaterna.

Or something like that?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:34 pm

Törna skrev:
Gemagafaga skrev:Men på vilken roll i gardet kommer jag ha som adel asså liksom vad kommer jag göra och sånt?

Antagligen någon vi ska lära upp, i konsten att leda, i konsten att slåss, i konsten att känna empati med soldaterna.

Or something like that?

Låter bra typ
Blir jag nån slaga ledare elr?Det är jag i alla fall bra på. Kommer ganska naturligt till mig
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna fre sep 18, 2009 11:38 pm

Ett steg i taget. ^^

Men du kan naturligtvis rollspela på att du vill vara ledare.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:39 pm

Törna skrev:Ett steg i taget. ^^

Men du kan naturligtvis rollspela på att du vill vara ledare.
'

a du har rätt jag måste ta små steg jag brukar ofta ta för stora steg och då går allt åt helvete
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Jin fre sep 18, 2009 11:47 pm

Men du får passa dig för att inte komma på kant med Löjtnant Törna... Hon är lite speciell kan man säga Cool
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:47 pm

Jin skrev:Men du får passa dig för att inte komma på kant med Löjtnant Törna... Hon är lite speciell kan man säga Cool

Jag tycker hon verkar vara schyst
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Jin fre sep 18, 2009 11:49 pm

Off, Ja, garanterat! IN... du kommer förstå ^^
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Trollis fre sep 18, 2009 11:50 pm

Självklart är hon schysst OFF, vänta bara tills du lajvar mot henne *ryser*
Tilloch med JAG är rädd för törna emallanåt.
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 3 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Vill kanske gå med - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 3 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet