Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Rekryt till Soldat

+3
Törna
Tilja
Katta
7 posters

Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Rekryt till Soldat

Inlägg  Katta ons sep 23, 2009 9:52 pm

Jag spelade utan tvång av ålderskrav rekryt förra lajvet, om jag vill bli soldat vad händer då? Är det något som måste ske in eller kan det ha hänt mellan lajven. Skall det finnas något slags mellan steg för de som är soldater-på-gång kanske. De får bära vapen men är inte riktiga soldater än och används inte i samma utsträckning. Sorry Löjtnant T jag såg strecket i debatten men tror att detta är en ganska ny infallsvinkel. Vad händer när rekryterna blir tillräckligt gamla?

Katta
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Tilja ons sep 23, 2009 9:59 pm

Antar att du kan spela soldat nästa lajv utan bekymmer. Hade dock varit tufft att ta det inlajv. Smile
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Törna tor sep 24, 2009 5:22 pm

Jag och Sgt Dierek utför Soldatprov under lajven. Det är bara att göra ditt bästa under träningarna, och tänka snabbt i en situation där en mörkklädd man kommer ut med en hjälmkrossare ur skogen. ^^

Vi tittar på vilka kvalitéer du har som rekryt, och jämför med vad du behöver lära dig som soldat.

För att bli soldat måste du göra soldatprov, och efter det blir du behandlad som en fullvärdig soldat.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Arhtir tor sep 24, 2009 6:04 pm

Törna skrev:Jag och Sgt Dierek utför Soldatprov under lajven. Det är bara att göra ditt bästa under träningarna, och tänka snabbt i en situation där en mörkklädd man kommer ut med en hjälmkrossare ur skogen. ^^

Laughing
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Katta tor sep 24, 2009 10:02 pm

Tja det borde vara enkelt, jag får helt enkelt hålla fast vid min hjälmkrossare så kan ni inte beväpna boven.

Katta
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Sgt Dierek tor sep 24, 2009 10:32 pm

Min käre kollega Arthir har en också, den är större än din.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Ulvrik fre feb 12, 2010 4:19 pm

jag antager att jag också ska göra soldatprovet? bäst att veta i förväg Wink
Ulvrik
Ulvrik
Soldat
Soldat

Age : 42
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 10-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Törna lör feb 13, 2010 3:17 am

Soldatproven kommer ske mellan lajven, där styrelsen diskuterar vilka som har soldaterkvalitéer, och vilka vi vill se utvecklas mer innan de blir soldater. Allmänt gäller åldersgränsen 16 år, där alla under 16 år är rekryter.

Basse har diskuterat ett soldatprov med mig som jag tyckte lät otroligt bra. Och jag kommer dela med mig av denna information när jag kommer hem från Australien.

Annars så är väl "storyn" att du och Basse kommer från Artariska armén? Jag tror ni redan står som soldater i det fallet. Detta är väl mer internt inom gruppen, då vi började lite som en bondmilis. Men men, det finns alltid plats för förändring.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Ulvrik lör feb 13, 2010 1:43 pm

lol jag slipper mer än gärna om det är det du menar lol Wink
Ulvrik
Ulvrik
Soldat
Soldat

Age : 42
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 10-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Phantomim sön feb 14, 2010 9:59 pm

Tekniskt sett ska styrelsen godkänna alla nya soldater, även de som kommer 'utifrån'. Detta kommer dock inte att ske inlajv då, som många andra 'rekryt-till-soldat'befodringar.

Om du spelat rekryt innan och känner att din karaktär är mogen för befodran, pm:a eller maila styrelsen, eller ta upp det i en lämplig tråd.

Alla under 16 år är rekryter. Om du känner att du är mogen nog att spela soldat trots att du är under 16 år, pm:a eller maila styrelsen, eller ta upp det i en lämplig tråd så ska vi se om vi kan göra ett ytterst speciellt undantag. Men förlita dig inte på detta.

Alla svar på ansökningar kommer att tas privat.
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Rekryt till Soldat Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Rekryt till Soldat Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Rekryt till Soldat Empty Sv: Rekryt till Soldat

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet