Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Sammarbete till vårlajvet?

+13
Gemagafaga
Zmrzlina
Fd.freke
mrdoffe
Sverker
Sgt Dierek
Kirtap
Pleu
Törna
Trollis
Mr. M
Tilja
Gorby
17 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Gorby ons jan 13, 2010 8:11 pm

Hej allihop!

Jag heter Terje Walberg, spelade den nu framlidne Stormästare Ekbringa tidigare och har även varit gruppledare för den Eleriska armén. Jag har träffat de flesta här under årens gång.

Nu ska jag styra upp en ny grupp till våren, och i kontrast till den tidigare Eleriska armén så blir det till vårlajvet 2010 istället Artariska flottan, och därmed besättningen från ett Artariskt örlogsfartyg som ligger för översyn på varv, och som är i trakten för att bedriva erfarenhetsutbyte med den artariska armén.

Jag undrar lite hur era planer för våren ser ut? Garde? Ambassad? Armé?
Gorby
Gorby
Sjöfarare
Sjöfarare

Age : 34
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 10-01-13

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Tilja ons jan 13, 2010 8:26 pm

Hej!
Jag tror att gruppen i vår kommer vara något slags utskott av artariska armén.

Coolt! Artariska flottan! Jag är väl inte den som för gruppens talan, men personligen tycker jag att det hade varit trevligt med ett samarbete. Smile
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Mr. M ons jan 13, 2010 8:37 pm

Fler att spela med. Låter kul.

Mr. M
Soldat
Soldat

Age : 30
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Trollis tor jan 14, 2010 12:31 am

jag tycker defenitivt att vi bör ha någon form av samarbete! Mer Artarier åt folket!
Jag är Trollis och spelar Kapten över gardet.
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Törna tor jan 14, 2010 2:15 am

Jag tror definitivt att ni passar bättre som Artarier med ert lite mer diciplinära och hårda spelsätt. ^^

De enda definitiva planerna vi har i nuläget är att vi kommer med stor sannolikhet bo i Stendal, (on the brink of war and all). Utöver det gäller det att försöka spela våra kort till fördel för Artaria, och skapa ett klimat för att säkra seger i ett eventuellt krig. Hittills har vi varit en frilansgrupp med Artariska intressen, men i och med att vi mottagit förstärkning från Artariska "armén" har vi vissa plikter till adeln och Artaria i allmänhet. Annars är vi öppna för förslag.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Gorby tor jan 14, 2010 4:16 pm

Det är värt att nämna att det inte är det gamla Eleria-gardet med modifikationer, utan en ny och tämligen annorlunda grupp jämfört med tidigare. Jag tror att lajvet kommer att bli grymt kul, bara Hasse får tummen ur och trollar fram all info snart. Smile
Gorby
Gorby
Sjöfarare
Sjöfarare

Age : 34
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 10-01-13

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Pleu tor jan 14, 2010 5:33 pm

Gorby skrev:utan en ny och tämligen annorlunda grupp jämfört med tidigare.

Får man fråga hur pass annorlunda? För det känns ganska relevant. Även om vi vill samarbeta så vill vi kanske samarbeta mer med en disciplinär och militärt användbar grupp än vad vi vill med en grupp alkoliserade pirat-wannabes. Wink
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Gorby fre jan 15, 2010 12:19 am

Vi kommer att lägga otroligt mycket arbete på att upplevas som professionella och trovärdiga under lajvet. Nån dålig rip-off av Hornblower är inte det vi snackar om, utan snarare om en custom-made militär lajvgrupp. Vi kommer ju visserligen befinna oss i helt fel miljö för vår utbildning, men vi kommer inlajv att ha rejält med strider bakom oss, vi talar ju faktiskt om den Artariska örlogsflottan. Smile Om man vill kan man betrakta oss som lätt understödsinfanteri med rejält annorlunda stridsteknik och udda taktiskt agerande i terräng.
Gorby
Gorby
Sjöfarare
Sjöfarare

Age : 34
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 10-01-13

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Kirtap fre jan 15, 2010 1:00 am

Hur många är det som du/ni dragit med er från Fd Eleriska och hur många är fresh blood?

Håller helt med föregående Silfverdrakar om ett sammarbete, det vore väldigt kul.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Törna fre jan 15, 2010 1:21 am

Hur gruppen kommer att se ut kanske inte är jätte relevant för den här diskussionen.

Det har ju smygit ut lite info här och var, och vad jag förstått blir det väl lite av ett bofferlajv jämfört med tidigare delar av Eleria-kampanjen. Hur vida det stämmer eller inte kan bara framtiden (och Hasse) avgöra. Vi väntar med spänning på att se hur det hela fortlöper.

Det verkar i alla fall som att gruppen enhälligt är intresserade av ett samarbete till våren. Har du några idéer på hur ett sådant samarbete skulle se ut off/in?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Sgt Dierek fre jan 15, 2010 10:09 am

Mer Artarier? Sergant approves! Tycker vi kör på samarbete, det kommer behövas. Tycker det är kul att det verkar komma så många olika artariska grupper som det gör. Det verkar logiskt med tanke på hur fraktionerat Artaria är på sina håll. Dessutom ger det många att rollspela med som allierade och det gillar jag. Det blir dock roligt att se hur Gahne och hans grabbar reagerar på att flera olika artariska stridsförband kommer till Stendal.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Sverker fre jan 15, 2010 2:51 pm

Törna skrev:Hur gruppen kommer att se ut kanske inte är jätte relevant för den här diskussionen.

Det har ju smygit ut lite info här och var, och vad jag förstått blir det väl lite av ett bofferlajv jämfört med tidigare delar av Eleria-kampanjen. Hur vida det stämmer eller inte kan bara framtiden (och Hasse) avgöra. Vi väntar med spänning på att se hur det hela fortlöper.

Det verkar i alla fall som att gruppen enhälligt är intresserade av ett samarbete till våren. Har du några idéer på hur ett sådant samarbete skulle se ut off/in?

Det kommer inte bli just något mer boffer än vanligt. Det enda är att ett slag mellan Artaria och Aleria kommer att ske. Detta var vad olof sa till mig efter förra lajvet.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  mrdoffe fre jan 15, 2010 4:58 pm

Eleriskt Svin skrev:

Det kommer inte bli just något mer boffer än vanligt. Det enda är att ett slag mellan Artaria och Aleria kommer att ske. Detta var vad olof sa till mig efter förra lajvet.

Nu när utskicket faktiskt gått ut, så: jo, det kommer nog att bli en del mer boffer än vanligt, med tanke på att det inte brukar bli Navle-Stendal strider. Kul blir det, så ni behöver inte oroa er, dock! Får bara hoppas att intrigskrivaren i Stendal är sjyst...

Terje: har du snackat något med Bo? (Bobo, Bergal et c) Han spelar ju Artarisk General (Gabriel de Gahl) nu, så det kan vara sjyst om ni snackar ihop er (även med mig som spelar Ambassadören--bara att PMa mig eller liknande) inför lajvet så att man vet vem/vilka som finns på plats när det kommer till Artariska roller med lite influens.
mrdoffe
mrdoffe
Adel
Adel

Age : 34
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-06-08

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Fd.freke tis jan 19, 2010 11:13 pm

Vid gudarna säg bara inte att ni seglade upp för navles stolta dike så har ni allt mitt stöd !
Fd.freke
Fd.freke
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-10

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Tilja ons jan 20, 2010 12:39 am

Haha.

Lär vara många roller som kommer från något slags organ som omnämnts som "Artariska armén". Typ alla nya roller i vår grupp + Bobo och gänget som var med förra lajvet och nu ni från artariska flottan. Man borde snacka ihop sig.
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Fd.freke ons jan 20, 2010 12:45 am

JA jag kommer ju ochså från Armen så ja det vore välldigt bra om vi kunde komma överens om lite mer en ehs torftiga deffinition
Fd.freke
Fd.freke
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-10

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Sgt Dierek ons jan 20, 2010 12:52 am

Det vore också väldigt trevligt om vi soldatgrupper i alla fall kunde spela som en enad gruppering, annars har väl det varit en av artarias nackdelar tidigare. Grupperingar som inte kommer överens. Om stendal flyttar och vi får flera stridande grupper vore det rätt häftigt att spela olika arméfalanger som diskuterar, planerar och genomför olika uppdrag utan inbördes bråk. Skulle vara så kul att kasta om kull eh:s planer genom att visa det så omtalade men aldrig påvisade "oövervinnerliga Artaria" enat.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Fd.freke ons jan 20, 2010 12:57 am

Du har en ypperlig poeng i det. Stendal har så länge jag kan minnas ( och det råkar vara så länge stendal funnits) varit ett exempel på urusel organisation och hemsk koordinations förmåga. Jag skulle uppskatta lite kul spel mellan folk och trupp enheter. Visst inge fel att spela på lite groll mellan grupperingar men borde de inte enas mot ett större hot? Vi är ju trotts allt stolta förkämpar för det största mänskliga riket i Världen!
Fd.freke
Fd.freke
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-10

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Mr. M tor jan 21, 2010 12:32 am

Det är ju skillnad på en konflikt och lite rivalitet.

Mr. M
Soldat
Soldat

Age : 30
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Törna tor jan 21, 2010 11:19 am

Jag ler inombords av all patriotism som utrycks i den här tråden. Det ska bli riktigt kul att ha strategiska möten med alla ledare av de olika artariska grupperingarna. Samt höra alla "p***s-förlängande-historier". ^_^ *längtar*
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Sgt Dierek fre jan 22, 2010 1:26 pm

Och sen kan man ju alltid göra som en bekant till mig gjorde som sen blev standard. När saker och ting går överstyr tar man sig fram måttar upp en dryg halvmeter med händerna och poängterar. "Min är så här stor!" och går iväg. Brukar lugna ner rätt många. Bra i alla sammanhang, även off.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Zmrzlina lör jan 23, 2010 6:13 pm

Just det att få alla goda artarier att dra åt samma håll är något jag kommer sträva efter. Vill de inte får vi tvinga dem att komma överens. Ja, detta gäller även Gahne och Törna. Smile
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Gemagafaga lör jan 23, 2010 11:18 pm

Hihi, Vad jag vet så har jag och Törna pratat en del, bara Törna inte är så dryg så kommer Kapten Gahne vara snäll och samarbeta Wink
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Sote sön jan 24, 2010 2:48 am

Men Törna är dryg (note inte martina Törna) och måste inte de sammarbeta vad som än händer för om de inte samarbetar kommer artariska armen slå de i huvudet med teh spade of artaria
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Törna sön jan 24, 2010 7:57 am

Gemagafaga skrev:Hihi, Vad jag vet så har jag och Törna pratat en del, bara Törna inte är så dryg så kommer Kapten Gahne vara snäll och samarbeta Wink

Törna är dryg. Det är så jag utformat henne. ^^ Men jag kompenserar OFF med att vara snäll, så det ordnar sig nog.

Jag menar, Törna gav en soldat order om att stå som solskydd, på ett ben, samtidigt som hon förklarade ett det var ett privilegium för soldaten i fråga. Hur du än vänder på det så kommer hon inte vara snäll. Hon kommer få jobbet gjort, men hon kommer inte vara vänlig.

Vi kommer ha skitkul Gahne!! ^__^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Sammarbete till vårlajvet? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Sammarbete till vårlajvet? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Sammarbete till vårlajvet? Empty Sv: Sammarbete till vårlajvet?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet