Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+18
Mr. M
Lina
Marta
Kirtap
Torvald
Zmrzlina
Tilja
Arhtir
Valaks Vargfot
Pleu
Aska
Rora
Sverker
jeeppe3
Sote
Stenulf
Törna
Sgt Dierek
22 posters

Sida 6 av 14 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Nästa

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap ons sep 01, 2010 3:37 pm

Pleu skrev:
Kirtap skrev:Jag antar att Jonas och Anton är fett jävla överbeväpnade äventyrar nu alltså?

Du. Det största problemet är att jag sitter och latexar fyra pers vapenuppsättning.

Angående antal vapen per person..... Det finns en risk att vishet inte alltid kommer med ålder. Razz

Sa du just att du tog på dig att göra 4 pers vapenuppsättning? utan hjälp från ovanstående?

Jag är chockad till grunden.
Inte.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu ons sep 01, 2010 4:45 pm

Kirtap: Det handlar mest om att det faktiskt är jobbigare med två hyperungar + deras mamma som ska vara ivägen hela tiden än att göra det själv. Dom fick sömnadshemläxa istället så det är inte så idiotiskt som du tror.

Besides så har dom hjälpt till halvvägs... Innan jag tröttnade på att ha dom ivägen hela tiden. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote ons sep 01, 2010 9:16 pm

Marta skrev:
Sote skrev:För att dem inte finns?

De finns visst! Läs noggrannare nästa gång! Evil or Very Mad

Har lite prioriteringsångest. Skola vs körkort vs lajv vs ett liv.

Snälla nån, det är lätt att slippa sådana problem, du har facebook så du behöver inte ett liv, det finns säkert inga poliser som bryr sig om du har körkort eller inte, skolan kan man alltid spara till framtiden.
Jag menar tänk om lajvrörelsen dör? Då vore det surt att ha prioriterat bort det för andra saker.
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf ons sep 01, 2010 9:25 pm

Jag sitter och chillar, kollar lite True Blood och funderar på 42:an igen.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta ons sep 01, 2010 9:49 pm

Sitter och funderar på hur fail det egentligen är med en soldat utan uniform. (Läs: jag får inte tag i någon. Och det är typ för sent för att fixa. Om någon, NÅGON, har en lösning, snälla hjälp?)
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf ons sep 01, 2010 9:53 pm

Ska inte du hänga med Mimmi & Jens grupp som typ samarbetar med oss, tror inte du måste ha vår uniform isåfall. Tror inte Mimmi & Jens kommer ha sina. Om inte så får vi väl kolla om det finns någon som har en uniform att låna kvar.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap ons sep 01, 2010 10:29 pm

Marta skrev:Sitter och funderar på hur fail det egentligen är med en soldat utan uniform. (Läs: jag får inte tag i någon. Och det är typ för sent för att fixa. Om någon, NÅGON, har en lösning, snälla hjälp?)

Jag tar med min, kommer vara på plats redan vid tisdagen för att sätta upp läger.
Får hänga runt SD lägret på onsdagen och se om jag lämna över den då (som om jag inte kommer terra er med mitt sällskap nästa vecka iallafall Wink


Förövrigt så har jag blodsprängda ögon efter att ett försök till att peta ut mjuka linser gått åt helvete.

Är det farligt att använda tång till det?

Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker ons sep 01, 2010 10:32 pm

Most probably yes, borde det inte gå att skölja ur dem med linsvätska?
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf ons sep 01, 2010 10:33 pm

Nja men det kan förstöra linsen Kirtap Razz En pincett kanske skulle funka men du får nog försöka låta bli med det för det kan infektera linsen med sånt som inte går att få bort bara genom att spola med linsvätska såvida du inte vill använda en hel flaska Razz
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap ons sep 01, 2010 10:35 pm

Vill man bli fin får man lida pin brukar man ju säga...

Vilket jävla helvete det är, men effekten är helt klart värd det.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Aska ons sep 01, 2010 10:47 pm

.. Skickade in ett inlägg men det verkar inte synas och helt plötsligt är jag inte säker på om jag verkligen skickade det.. Jag är förvirrad.. Eller vänta, är jag det? Suspect

I vilket fall som helst. Jag är inte riiiktigt säker på om jag blivit befodrad till soldat eller ej. Om jag har blivit det så har jag en rekryt-rock istället för en soldat-rock. Och inget vapen. Borde jag fråga Tove om jag får låna hennes båge..? Borde jag dessutom göra mina läxor? Så många frågor, så få svar xD

Aska
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir ons sep 01, 2010 11:00 pm

Rekrytrocken är väl typ densamma som soldatrocken vad jag fattar,,, ingen större skillnad i alla fall.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker ons sep 01, 2010 11:01 pm

Rekrytrocken har ljus rygg, soldatrocken har mörk rygg.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta ons sep 01, 2010 11:04 pm

Kirtap: jag pratade nyss med Anton Edman, och jag skulle få låna hans Smile Men det bygger på att antingen du eller Linn tar med den, annars skiter det sig. Jag krånglar inte till livet alltför mycket nu, va? Razz Eller om det är skit samma kan jag ju låna din istället. Spelar inte mig någon större roll, faktiskt Razz

Martin: Iom att vi kommer vara soldater på dagtid och just för att både Mimmi och Jens har uniformer vill jag också ha Razz
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote ons sep 01, 2010 11:06 pm

Du får inte använda tång!
Ta fingret på linsen, dra ner linsen och så är den ute, o så tvättar du linsen som fan
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir ons sep 01, 2010 11:15 pm

Om du inte tar med rocken till alma så kan säkert jag eller någon annan låna den.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu tor sep 02, 2010 2:14 am

Arhtir skrev:Rekrytrocken är väl typ densamma som soldatrocken vad jag fattar,,, ingen större skillnad i alla fall.

Det är jättestor skillnad. Det enda som överhuvudtaget är lika är framstycket, designen och märket. Färgen på rygg och ärmar och krage skiljer samt att soldaterna har knappar medan rekryterna inte har det. Rent utseendemässigt är det gigantisk skillnad.

Däremot kan ju Aska säkert vara nybefodrad i värsta fall. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta tor sep 02, 2010 11:27 pm

Arhtir skrev:Om du inte tar med rocken till alma så kan säkert jag eller någon annan låna den.

Bara inte någon snor den jag skulle ha nu så är det lugnt Wink
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor sep 02, 2010 11:36 pm

Kollar på True Blood och känner att jag borde göra en dolk imorrn men orkar inte eftersom jag har annat att göra.
Vet ingen vettig design så får väl göra någon lite snabbt över helgen eller nåt så jag har en iaf till lajvet.
Gahh jag blir orolig för framtiden för lilla stackars oskyldiga Stenulf när jag läser stämningstexterna! :O
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote tor sep 02, 2010 11:42 pm

Stenulf skrev:Kollar på True Blood och känner att jag borde göra en dolk imorrn men orkar inte eftersom jag har annat att göra.
Vet ingen vettig design så får väl göra någon lite snabbt över helgen eller nåt så jag har en iaf till lajvet.
Gahh jag blir orolig för framtiden för lilla stackars oskyldiga Stenulf när jag läser stämningstexterna! :O

Kan du göra en åt mig också?
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor sep 02, 2010 11:44 pm

Om jag nånsin tar itu med att göra en till mig kanske men den kommer antagligen inte bli bra, vet inte ens hur många lager liggunderlag jag borde ha, 2 eller 3 kanske? Razz I know nothing of larp-daggers Razz
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap tor sep 02, 2010 11:49 pm

Latexat min andra mask (reserven), alltid bra att ha.

Formgummi ser ut som grädde....mmmmm....med...jordgubbar....


...ska man andas in det här? *sniff sniff*
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor sep 02, 2010 11:52 pm

Hurtigt av dig Kirtap.
Jag kom just på dock att jag inte har någon färg att blanda med latexen utom en liten liten mängd hobby-guldfärg och blått....inte så bra om jag ska göra en dolk för sprayfärg går inte bra att blanda med latex xD
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  jeeppe3 fre sep 03, 2010 12:04 am

sitter å funderar på massa saker.

Å tycker att det är surt att jag inte kan komma på höst lajvet pale

och jag undrar om någon har nån vettig lösning på hur eldstadslocket som jag har tillverkat till gruppen ska komma till västerås om någon har en vettig idé så skicka ett pm till mig.
jeeppe3
jeeppe3
Soldat
Soldat

Age : 30
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 10-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu fre sep 03, 2010 12:29 am

Alma: Jag tror att det finns 3 (ja, tre) vapenrockar som du har paxxat nu. Sluta var nervös, det kommer finnas en rock på området till dig. Wink

Stenulf skrev:Om jag nånsin tar itu med att göra en till mig kanske men den kommer antagligen inte bli bra, vet inte ens hur många lager liggunderlag jag borde ha, 2 eller 3 kanske? Razz I know nothing of larp-daggers Razz

Beror ju helt på hur tjockt liggunderlag du har. Har du 14mms så well, ett eller två skulle jag säga. Använder du tre lager får du automatiskt ett bluntweapon.

Och ja, jag är nybliven och självutnämnd latexvapenexpert. xD
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 6 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 6 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 6 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 14 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 10 ... 14  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet