Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Karaktärstips efterlyses

+2
Stenulf
Lina
6 posters

Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Lina fre aug 13, 2010 9:42 pm

(Med risk för att det blir dubletter, råkade posta ett inlägg utan rubrik, men kan inte hitta det nu)

Jag håller på och bygger på en karaktär som ska passa in i gardet, men jag har lite dålig koll på hur gardet fungerar (och lite dålig koll på lajvvärlden också, ska erkännas) så jag är tacksam för input:
Tanken hittills är väl att hon har anslutit sig till gardet under sommaren, iom att hon inte var med på våren. Det motiveras som så att hon är en desertör från Eleria, förra sommaren ledsnade hon på att utsätta sig för riskerna det innebär att vara soldat och deserterade. Fram emot vintern(toksmart att desertera under sensommaren...) insåg hon att hon faktiskt inte kan något annat än att vara soldat, och att det där med att överleva var ganska svårt, även utan att man utsätter sig för strider. Då det är lite sent att återvända, kommer idén att ta sig till Artaria, ingen känner igen henne och hon lär förmodligen inte träffa på Eleriska trupper på ett såpass vänligt sätt att någon skulle känna igen henne. Väl i Stendal är hon iaf på rätt sida av gränsen och lite för desperat att bli rekryterad innan hösten och vintern för att bege sig vidare in i Artaria.

Silfverdrakarna verkar vara lite decimerade efter våren och sommaren och ställer kanske inte allt för jobbiga frågor?

[Edit] Funderingar (kanske borde ställas till arrangör, men ni kanske har lite mer koll än jag iaf):
Är det mer eller mindre nordiskt klimat i Eleria/Artaria? (Dvs. är det rimligt att "oroa" sig för vintern?)
Vad är straffet för desertering? (Döden?)
Jag hittar ingen skala över hur stora länderna är - hur långt skulle man kunna ta sig till fots på ett år om man gick lite av o till? Smile [/Edit]

Lina
Rekryt
Rekryt

Age : 37
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 10-08-10

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Stenulf fre aug 13, 2010 10:16 pm

Ett tips om du vill läsa på lajvvärlden är ju att kolla www.eleria-lajv.com
Ja vi är ju ganska få just nu så inlajv lär väl inte allt för många frågor ställas vi behöver ju soldater liksom Razz

Att anpassa din karaktär efter gardet behöver du nog inte göra så mycket, helst är väl att du inte spelar en karaktär som ordervägrar alltför ofta Razz Annars är det väl bara att skapa en karaktär du är bekväm att rollspela ^^
När du har tillgång till delarna kan du ju läsa inlajv-trådarna så får du säkert reda på lite mer om de soldaterna och befälen ifall du skulle vilja skapa nån karaktär som ger mer rollspelande i gardet ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Sverker fre aug 13, 2010 10:54 pm

Tilltäde till inlajvforumen har du redan, det är forumen allra längst ner på sidan.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Lina lör aug 14, 2010 12:47 am

Stenulf skrev:Ett tips om du vill läsa på lajvvärlden är ju att kolla www.eleria-lajv.com
Ja vi är ju ganska få just nu så inlajv lär väl inte allt för många frågor ställas vi behöver ju soldater liksom Razz

Att anpassa din karaktär efter gardet behöver du nog inte göra så mycket, helst är väl att du inte spelar en karaktär som ordervägrar alltför ofta Razz Annars är det väl bara att skapa en karaktär du är bekväm att rollspela ^^
När du har tillgång till delarna kan du ju läsa inlajv-trådarna så får du säkert reda på lite mer om de soldaterna och befälen ifall du skulle vilja skapa nån karaktär som ger mer rollspelande i gardet ^^

Yes, jag har tillgång till inlajv-trådarna, dock ingen aning om vilka som kommer att åka på lajvet Smile

Lina
Rekryt
Rekryt

Age : 37
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 10-08-10

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Stenulf lör aug 14, 2010 2:59 am

De som kommer är:
Martin/Stenulf(Kaptens Livvakt)
Martina/Törna(Kapten)
Per/Valaks(Löjtnant ev. degraderad till soldat)
Vincent/Sote(rekryt)
Johanna/Aska(rekryt)
Love/Morsk(Löjtnant)
Mimmi(soldat)
Jens(soldat)
Nikko/Nikolaus(soldat)
Lina/Sigrid(rekryt/soldat?)

Mimmi, Jens & Alma kommer vara med oss delvis men inte hela tiden eftersom de kommer ha lite andra speciella uppgifter ute i skogen & Navle.
De kommer också som nya roller därav lite förändringar, särskilt Mimmi & Jens aka Jin & Tilja som båda beklagligt avrättades förra lajvet.

De som kanske kommer är:
Alma(soldat)
Aaron/Aari(soldat)
Joel/Arthir(soldat)
Jonas/Jhoron(Löjtnant)
Mr.M(soldat)

Det är iaf de jag har koll på, om någon vet flera rätta mig gärna. Ska finnas en lista nånstans i forumet men har inte hittat den Razz


Senast ändrad av Stenulf den sön aug 29, 2010 6:00 pm, ändrad totalt 4 gånger
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Lina lör aug 14, 2010 11:41 am

Tackar <3 Det är bra att få veta

Lina
Rekryt
Rekryt

Age : 37
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 10-08-10

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Sote lör aug 14, 2010 12:10 pm

Tove kommer inte och loves roll heter morsk.
Eller morske, något sånt där.
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Pleu lör aug 14, 2010 5:00 pm

Editade ditt inlägg stenulf eftersom johron är löjtnant om han lyckas masa sig till området. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Stenulf sön aug 15, 2010 2:19 am

Tack Pleu, vi blir inte så få som jag först trodde Smile
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Zmrzlina mån aug 16, 2010 6:30 pm

Lina skrev:[Edit] Funderingar (kanske borde ställas till arrangör, men ni kanske har lite mer koll än jag iaf):
Är det mer eller mindre nordiskt klimat i Eleria/Artaria? (Dvs. är det rimligt att "oroa" sig för vintern?)
Vad är straffet för desertering? (Döden?)
Jag hittar ingen skala över hur stora länderna är - hur långt skulle man kunna ta sig till fots på ett år om man gick lite av o till? Smile [/Edit]

Min uppfattning, baserat på mina fem år i kampanjen:

Ja, det är i princip svenskt klimat i lajvvärlden, alltså är det rimligt att oroa sig för vintern. Artaria ligger längre söderut och kan i många fall tänkas ha något mildare klimat.

Vad jag vet finns det inget bestämt straff för desertering. Personligen skulle jag mycket väl kunna tänka mig något slags skamstraff på det. Men det kan nog bero på vad det är för styrka man deserterat från och omständigheterna för det. Allt från tillsägelse till böter till skamstraff till grövre våldsstraff till döden. Man får tänka att även fast soldatförband vill ha en hård image måste även de vara rädda om sina soldater och ha viss förståelse för att man kan vara vilsen och rädd.

Trots kampanjens aktningsvärda ålder finns det tyvärr och pinsamt nog ingen skala på kartor över världen. Såsom jag uppfattat världen under mina år i kampanjen räcker ett år gott och väl för att vid vårens ankomst hinna företa sig en handelsresa från centrala Eleria till centrala Artaria och tillbaka innan vintern åter belägrar landet.

För övrigt tycker jag din historia funkar bra.

Smile
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Karaktärstips efterlyses Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Karaktärstips efterlyses Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Karaktärstips efterlyses Empty Sv: Karaktärstips efterlyses

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet