Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nytt system för poäng och reputation

3 posters

Gå ner

Nytt system för poäng och reputation Empty Nytt system för poäng och reputation

Inlägg  Törna lör apr 17, 2010 7:12 pm

Jag har nu introducerat ett system för poäng och reputation.

Du får poäng för: att skicka pm, skaffa vänner (?), antal dagar du varit med på forumet, samt inlägg och trådar på de olika forumen.

I inlajvforumen får du 5 poäng för inlägg och 10 för nya trådar.
I de vanliga forumen får du 1 poäng för inlägg och 3 för nya forum.
I Offtopic får du: inga poäng.

När det gäller reputation (Rykte) så kan du ge plus och minuspoäng. Vet inte riktigt hur de fungerar, så det återstår att testas.

Har även lagt till en chatt längst upp på forumet. Om den laggar ner sidan för mycket tar jag bort den. Välkommen att testa!!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Nytt system för poäng och reputation Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Nytt system för poäng och reputation Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Nytt system för poäng och reputation Empty Sv: Nytt system för poäng och reputation

Inlägg  Pleu tis maj 25, 2010 4:45 pm

Törna skrev:När det gäller reputation (Rykte) så kan du ge plus och minuspoäng. Vet inte riktigt hur de fungerar, så det återstår att testas.

Jag tycker att det här systemet är värdelöst och bör tas bort asap. Varför? För att det fyller ingen funktion på ett forum där det inte är "viktigt" hur mycket man kan lita på faktan i en persons inlägg. En person på ett sånt här litet forum kan göra alldeles för stor skillnad. Sote har just nu -58 i rykte, bara för att jag bestämde mig för att visa hur dåligt det här systemet är. Genom att helt enkelt ge minuspoäng till alla Sotes inlägg så har han nu enligt siffrorna ett dåligt rykte som typ bara kan mäta sig med... Janil på det här forumet. Det är inte okej att en person kan göra så stor skillnad och det sänder helt fel vibbar tycker jag. Så jag röstar för att vi dissar det här systemet!


Sote; Jag tycker om dig, jag valde en slumpvis av dom top tio mest aktiva, sorry. I love you
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Nytt system för poäng och reputation Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Nytt system för poäng och reputation Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Nytt system för poäng och reputation Empty Sv: Nytt system för poäng och reputation

Inlägg  Sote tis maj 25, 2010 5:02 pm

I och med att dessa saker ändå inte spelar nån roll kan vi lika gärna ha kvar det.
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Nytt system för poäng och reputation Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Nytt system för poäng och reputation Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Nytt system för poäng och reputation Empty Sv: Nytt system för poäng och reputation

Inlägg  Törna sön maj 30, 2010 8:01 pm

Tar bort det i mån av tid.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Nytt system för poäng och reputation Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Nytt system för poäng och reputation Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Nytt system för poäng och reputation Empty Sv: Nytt system för poäng och reputation

Inlägg  Törna lör jul 10, 2010 11:22 pm

Borttaget! Har kvar "tack-knappen", men jag kan ta bort den om det är störande.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Nytt system för poäng och reputation Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Nytt system för poäng och reputation Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Nytt system för poäng och reputation Empty Sv: Nytt system för poäng och reputation

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet