Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

+7
Törna
Arhtir
Valaks Vargfot
Anton
Stenulf
Sverker
Pleu
11 posters

Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Pleu ons mar 17, 2010 11:47 pm

Hantverksträff of doom!

När: Tredje till sjunde april
Var: Träffen kommer att äga rum hemma hos mig, vägbeskrivning kommer senare, men det är i närheten av där vi hade årsmötet i januari. (Cirka en mil från Sala)
Vad: Rejäl hantverksträff. Kom och sy klart alla dina kläder inför lajvet, bygg klart din rustning och måla klart ditt svärd i trevligaste sällskapet du kan hitta! Nya soldater (och kanske en del andra med?) kommer att ha möjlighet att bygga sköldar! Vi flickor kommer att ha vår tjejkväll! Utöver det så kommer vi att umgås, se på film, och ha allmänt trevligt. Hantverkande är inte ett krav för att komma, om man vill så kan man komma bara för sällskapets skull. (OBS! Det finns en överhängande risk att ett gardesmöte kommer att äga rum under den här tiden!)
Sovplatser: Ni kommer att sova på golvet. Ta med er liggunderlag/fällar/luftmadrass/madrass och sovsäck/sovsaker. Glöm inte kudden! (Jag har ett fåtal säng/soff/madrass-platser. Dessa kommer först och främst att gå till folk med t.ex. ryggproblem eller folk som åker långt bort ifrån. Skicka en schysst liten motivering till mig så att jag kan räkna ihop sängplatserna vettja!)
Pris: Mat kommer att serveras till självkostnadspris. (Min mor är awsome, tacka henne för det!) Utöver det så kommer vi antagligen att köpa in dryck och snacks osv. Även det till självkostnadspris. Barmklädespriset är preliminärt 150 kronor, för det priset får du sy två barmkläden, vi bidrar med hjälp och material. (Vill du ha linne istället för bomull så får du lov att ta med eget tyg, detta sänker din kostnad något.)

Träffen är öppen för alla medlemmar, men medlemskap kan ansökas om på plats. Om du känner någon som är intresserad av att lajva med oss är det här ett perfekt tillfälle för ett första möte med gruppen, till exempel. Kom och ha skoj!

OBS! Föranmälan krävs! I PM på forumet är att rekommendera.


-------------------------
Jag insåg att jag är för lat för att orka skriva en vägbeskrivning. Razz Ni får använda Eniro!

Erat mål är: Grällsta 170, Sala.
Åker ni buss? Busslinjen är 569 (går mellan sala och västerås), hållplatsen ni ska av på är "Grällsta Ridcenter", sen går ni till huset bredvid ridcentret, det är gigantiskt, rött, och har en allé. Razz

---------
Kom ihåg: Matpengar, Sovsäck, Kudde. Jag har madrasser/soffor till alla som är anmälda hittills så ni slipper släpa på det. Very Happy


Senast ändrad av Pleu den tor apr 01, 2010 3:05 pm, ändrad totalt 3 gånger
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Sverker lör mar 20, 2010 1:18 pm

Det skulle vara bra om Stenul skulle komma, då kan jag kolla så att hans plåtar är braoch inte sitter som skit.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Stenulf lör mar 20, 2010 4:34 pm

Ja Stenulf(jag alltså) kmr då jag även ska jobba med min cosplay sköld ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue0 / 1000 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Anton lör mar 20, 2010 7:19 pm

Vi kan fixa hjämen då också Sverker?

Anton
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue0 / 1000 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-25

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Sverker sön mar 21, 2010 12:19 am

OFC!
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Pleu sön mar 28, 2010 11:09 pm

Jag skulle vilja påminna er om att det är viktigt att ni föranmäler er, annars så får ni inte sova och äta här! Måste kunna planera!
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Pleu mån mar 29, 2010 2:20 pm

Uppdaterat med vägbeskrivning. Vill återigen påminna er om att om ni inte föranmäler er så får ni ingen mat och ni får inte sova här! Jag kommer att vara nazi på det här.
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Valaks Vargfot tis mar 30, 2010 12:31 am

Jag kommer kika förbi Smile
Valaks Vargfot
Valaks Vargfot
Löjtnant
Löjtnant

Age : 35
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue20 / 10020 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-27

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Arhtir tis mar 30, 2010 10:53 am

Jag kommer åtminstone att vara där på söndagen så jag kan vara med på styrelsemötet.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue19 / 10019 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Törna tis mar 30, 2010 11:01 am

Kommer på måndag. Ber om ursäkt för om det ställer till med problem. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue25 / 10025 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Pleu tis mar 30, 2010 11:19 am

Vore trevligt om flickor som är intresserade av att sy barmkläden informerar mig i förväg, det är ingen panik med det egentligen, för allt material kommer att finnas där, men möjlighet att förbereda sig mentalt och planera är ju alltid trevligt. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Tilja tis mar 30, 2010 4:47 pm

Jag och Alma vill!
Jens vill säkert också, kan kolla med honom...
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue10 / 10010 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Hanna ons mar 31, 2010 7:16 am

Jag kommer, och Lovisa (troligen iaf då hon är VÄLDIGT mammig just nu). Vore kul att stanna nån natt, tror jag?

Kan inte den 3:e bara. När tror det passar bäst att komma med yrvädret?

Hanna
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Trollis ons mar 31, 2010 9:15 am

Hanna skrev:Jag kommer, och Lovisa (troligen iaf då hon är VÄLDIGT mammig just nu). Vore kul att stanna nån natt, tror jag?

Kan inte den 3:e bara. När tror det passar bäst att komma med yrvädret?


Jag tror att Joel och Sofia kommer dit med mig efter konfirmationen, så på tisdag morgon någon gång. Vi kanske skulle kunna... sällskapa?`xD
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue80 / 10080 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Marta ons mar 31, 2010 11:22 pm

Jag vill sy barmkläde, ja! ^^

Vi kommer lördag och åker måndag kväll, om det blir som det ser ut nu...
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue0 / 1000 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Sgt Dierek tor apr 01, 2010 9:58 am

Jupp, kan bli lite senare vi åker norrut då jag blivit utsänd att köpa tyg från Korps innan jag åker upp till Sala och de har bara öppet två dagar i veckan numera, bland annat lördagar 10-14, när är ni i Nkpg? Vi kanske kan åka till Korps allihop först. Väntar på köplista förresten Troll och Pleu.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue15 / 10015 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Pleu tor apr 01, 2010 3:04 pm

Dierek: Vi jobbar på den as we speak, men har inte fått mått från alla än. Sad
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Pleu tor apr 01, 2010 3:06 pm

Dubbelpost så att ni ska märka det. Very Happy Uppdaterat startinlägget.

Kom ihåg: Matpengar, Sovsäck, Kudde. Jag har madrasser/soffor till alla som är anmälda hittills så ni slipper släpa på det. Very Happy
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Trollis tor apr 01, 2010 4:47 pm

Hej alla barn!

Jag tänkte säga att det vore bra om alla som har beställt en eller flera skjortor tar med sig pengar att betala dem med under träffen. Det är. Typ. Viktigt.

Tacktack på förhand! ^^
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue80 / 10080 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  nano tor apr 01, 2010 7:18 pm

Trollis: Låter smart!

Pleu: Har ni mat till Lovisa?.... Vore skönt att slippa dra med alltför mycket :/

nano
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Pleu tor apr 01, 2010 11:22 pm

Nano: Nja, jag vet inte riktigt vad vi har, men jag kan se till att ordna ihop lite mat. Smile Tar Trollis till hjälp så att det blir rätt. Smile Köttbullar har vi iaf. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue100 / 100100 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Törna lör apr 10, 2010 9:58 pm

Tänkte bara tacka för en trevlig tid i Sala!!

Tack!!

//Martina
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Left_bar_bleue25 / 10025 / 1003-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom! Empty Sv: 3-7 April i Sala - Hantverksträff of doom!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet