Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

vänta nu lite?! Skjortor?!

5 posters

Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Arhtir tor mar 11, 2010 10:13 am

Ok jag har vart medveten om att några tycker man ska ha en vit skjorta under rocken,,, men när vart detta officielt spikat?! Jag minns aldrig att vi hade någon omröstnings-ish ang saken!?
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue19 / 10019 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Tilja tor mar 11, 2010 10:19 am

Jo, det har varit spikat länge.
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue10 / 10010 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Arhtir tor mar 11, 2010 10:40 am

Jag minns bara att Linn ville av hela sitt hjärta göra vita skjortor till hela gardet, dock minns jag ingen omröstningen eller liknande. Men ok (snyft, varför vitt).
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue19 / 10019 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Sverker tor mar 11, 2010 10:42 am

Vitt, för att folk ville (kommer att bli skitfult i kombo med min röd-svarta prästrock).
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Pleu tor mar 11, 2010 11:13 am

Angående färgvalet så säger jag nu det här för sjuttioelfte gången: Alla jag frågade på årsmötet09 sa vitt, jag frågade ALLA som var där. Ni som tycker svart är en minoritet. Skulle gruppen ändra sig till svart så är det billigare att färga skjortorna gemensamt än att sy svarta skjortor. En svart skjorta skulle gå på minst 100 kronor, en vit går på 50 kronor.

Och Vanish: Du är bannad från att tycka saker tills du går med i föreningen. Wink
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Sverker tor mar 11, 2010 11:17 am

Jag har fyllt i formuläret :3 (men ja, jag har varken skickat in det eller betalat :3)

*edit* Nu har jag skickat in formuläret men kan tyvärr inte betala in för jag är i skolan :3


Senast ändrad av Sverker den tor mar 11, 2010 11:29 am, ändrad totalt 1 gång
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Pleu tor mar 11, 2010 11:19 am

Fail. -_-
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Sverker tor mar 11, 2010 12:02 pm

Liten fråga bara, om man går med rustning lär man väl i alla fall inte behöva använda stjortan också (pössjorta under gambe=fail)? Kommer man behöva bära stjortan över andra värmeplagg (ylletunika)?

(Och kom ihåg, jag tycker inte, jag frågar :3)
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Törna tor mar 11, 2010 3:01 pm

Beslutet togs inte på årsmötet så jag gissar att det togs på gruppmötet efter årsmötet? Alla var närvarande, men kanske inte så fokuserade.

Och "skjorttvång" gäller väl främst soldater med uniform utan rustning. Om det inte syns så behöver ingen veta att man inte har på sig den.
Värmande kläder som ylle brukar i regel vara mer bekvämt att ha närmast kroppen jämfört med bomull, men jag känner inte att jag vill ta ställning i den frågan.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
vänta nu lite?! Skjortor?! Left_bar_bleue25 / 10025 / 100vänta nu lite?! Skjortor?! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

vänta nu lite?! Skjortor?! Empty Sv: vänta nu lite?! Skjortor?!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet