Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+23
Aska
Marta
Tora
Torvald
nikolaus
eddora
Hellie
Tilja
Rora
Jin
Sote
Stenulf
Kirtap
Arhtir
Sverker
Ulvrik
Mr. M
Pleu
Trollis
Törna
Phantomim
Sgt Dierek
Zmrzlina
27 posters

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote tor feb 11, 2010 11:21 pm

Kirtap skrev:Dampar över en telefonkärring som ringde från radio & tv tjänsten, och då bestämde jag mig för att INTE fucka upp den här gången (jag råkade ge morsan en räkning förut)
"Nej jag har ingen TV, jag kollar inte på TV."

"jooo men visst är det väll det de första man flyttar in när man är ny student?"
"nej, min dator flyttade jag in först"

"jahaaa och vilka kanaler tittar du på på datorn?"

Sådär höll hon på skitlänge, och var..ja....lite trevlig iaf.

"okej då Patrik, har du haft ett besök från oss någon gång?"
"Nej?"
"ja men då tar vi och skickar någon"
"Nej det behövs inte, ni har inte rätt att komma in här ändå vettu"
"Har man rent mjöl i påsen så ska det nog inte vara några problem"

"Spelar ingen roll, ni kommer inte in här ändå"

*Tant släpper trevlig ton och blir rabiat kärring*

"Okej, ska vi ta det från början? Har du tv eller inte?"

"NEJ!"

"Bra, då löser vi det på annat sätt, godnatt"


Jag ska boffra ner stolpskottet som försöker ta sig in här sen.

Vrf hade de inte rätt at komma in?
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor feb 11, 2010 11:22 pm

Ingen har väl rätt att komma in i ditt hem om du säger nej?
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker tor feb 11, 2010 11:31 pm

Förutom polis med husransakningsorder (om det är en nödsituation så får vem som helst gå in)
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor feb 11, 2010 11:36 pm

Jo jag antog att vi alla känner till att polis med husransakningsorder får gå in, men annars e det bara att dra igen dörren framför nästan på folket, dock kanske inte PÅ näsan då kan det bli misshandelsanmälan Razz
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap tor feb 11, 2010 11:43 pm

Althalus89 skrev:Och e besviken över hur dåliga DragonForce är live

Det är lite som det här med jultomten och religioner.

Är det ingen som berättat det här för dig än? /pat


Vincent: Nu vet du varför du inte kan gå in klädd och sminkad som zombie hos folk och sno kakao utan att fråga först. Kallas olaga intrång eller inbrott Razz
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor feb 11, 2010 11:44 pm

Alltså jag visste att det var skillnad på dem, men jag trodde inte att gitarristen var så lame att han spelade en oktav ner och att sångaren saknar total sångutbildning baserat på vad det låter som...lite talang trodde jag de hade iaf

Nu har jag iaf skickat in min medlemsansökan till Silverdrakens förening och ska strax betala min medlemsavgift på otroliga...50kr XD
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap tor feb 11, 2010 11:49 pm

Jag såg dom live på metaltown förra året, det var faktiskt underhållande, så det var värt det pga töntigheten som de var medvetna om att de utrstrålade.

Jag väntade med spänning på through the fire and flames eftersom jag *vet* att de inte kan köra solon ordentligt.
Självklart skickade de ut två "sjuksköterskor" i minimala kläder som visade brösten PRECIS när solona började.

Efter låten vände jag mig om till min polare och sa "...minns du om de kunde spela solona ordentligt?"


"...Nae"

FAIL.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor feb 11, 2010 11:55 pm

I see jo men man tar väl till de knep man har för att undvika vissa pinsamheter som artist som att man inte kan låten XD

Iaf e det nån som vet hur jag visar att det e just jag som betalat in till föreningens bankgiro så att man kan "bocka av" att jag gjort det typ?
Sitter just nu med betalningen framme på mitt konto och ska överföra pengarna
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu fre feb 12, 2010 12:01 am

Althalus89 skrev:Iaf e det nån som vet hur jag visar att det e just jag som betalat in till föreningens bankgiro så att man kan "bocka av" att jag gjort det typ?
Sitter just nu med betalningen framme på mitt konto och ska överföra pengarna

Du kan inte fylla i någonting i stil med "Meddelande till mottagare?" För om du kan det är det bara att skriva ditt namn/nick/personnummer/annat som identifierar dig bra där. Very Happy

Worst case scenario: Maila en printscreen på att du har gjort överföringen till föreningsmailen. Wink
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf fre feb 12, 2010 12:02 am

Jo jag kan skicka ett meddelande, bra så skriver jag namn och personnr där så blir det bra ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek fre feb 12, 2010 12:06 pm

Har fixat lokal till föreningen nu. Men spqr är fortfarande onda. När denna affär är avklarad ska jag sluta handla hos dem. Lite synd då de är "billiga" men det kan inte hjälpas. Jag föredrar att veta om jag får prylarna än prioriterar hundralapparna det kan kosta extra.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu fre feb 12, 2010 11:13 pm

Patrik: "Du vet att jag sa att hon Sookie i True Blood var australiensare?"
Linn: "Mmmm..?"
Patrik: "Hon är nya zeeländare!" *stolt röst*
Linn: "Jaha, du hade fel alltså."

*båda asgarvar*


Det är skönt att vara i Uppsala igen. Very Happy
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Jin lör feb 13, 2010 2:07 am

Har just kommit hem efter att ha varit på ett grymt intriglajv där jag spelade en Archon (Tredje rangens änglar) som hette Ranuviel. Coolare lajvplot får man leta efter, jag gick runt bland alla dessa männsikor och förklarade för dem hur det var på den gamla goda tiden **aka. stenåldern till antiken xD** Sjukt kul lajv, önskar att det hade slutat på ett sätt som man kunnat bygga vidare på, för jag diggade verkligen rollen Sad
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote lör feb 13, 2010 2:42 am

Fan vad awesome spela ängel se änglar oo vill också träffa en ängel
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Jin lör feb 13, 2010 3:14 am

Lätt coolaste rollen jag lajvat som! Men tänk så här sote... du har ju lajvat mot mig; jag har lajvat ängel: du har lajvat med en ängel. Wink
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna lör feb 13, 2010 3:37 am

Och jag har indirekt kysst halva gardet, eftersom vi delat på ciderflaskor under lajvet. ... Du får det att låta som normalt!

T_T

Och jag har ni konstaterat att det finns internet på hostellet, och att farmen är slavdrivare. Jag jobbade i 11,5 timmar, i direkt solljus, med vattenpauser var tredje timme.
Jag kollapsade efter 11 timmar och fick en panikångestattack framför en av slavdrivarna. Skit skoj... Har 1:a gradens brännskador på armarna, och 2:a gradens brännskador på halsen (blåsor och shiet). Var mitt livs vidrigaste upplevelse.

Och nu får jag inte arbeta för att jag tackade nej till en dags jobb, pga brännskadorna (solen ÄR stark här nere).

SVINLUDERKUK!!!

Jobbet börjar svintidigt, och bussen går 04.15 från hotellet. Jag kom hem klockan 17.30. Det måste vara olagligt... och sen fick vi skriva på papper om att vi ansvarar för vår säkerhet och att vi inte får röka eller ha eld i närheten av maskinerna. Jag tycker "supervicern" borde läsa papprena, för han står på maskinen och röker, samtidigt som han klunkar cola och skriker "Work faster, work faster! Use both hands! Hurry hurry!", och tar en till klunk cola.

En svensk tjej dog på en farm i närheten i höstas. Vätskebrist. Hur kan folk låta det ske? Så jävla sjukt! Jag känner mig som en slav, för de betalar inte för hur mycket du arbetar, utan bara om de känner för att betala. Vilket göra det hela ännu mer sjukt. Plus att de sparkar dig om du klagar, eller arbetar för långsamt. Nackdelarna med att arbeta utan kontrakt. För hade vi kontrakt hade de inte kunnat lura oss på pengar osv.

Jag hatar arbetsplasten, men älskar människorna på hostellet. Finns 4 svenskar till förutom jag här, och vi har sjukt kul. Bortsett från att alla dem är skåningar och mobbar mig för att jag är 08:a. Men men... man kan ju inte få allt i livet. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Trollis lör feb 13, 2010 1:54 pm

Törna! Du borde investera i en camelback! Då kan du dricka vatten mellan pauserna, det låter som att du behöver det. Jag blir orolig för dig.
Snälla skaffa en sån?
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker lör feb 13, 2010 3:51 pm

Jag kan inget annat göra än att instämma med trollis och i övrigt rekommendera arabisk klädsel. Fotsid yllekortel och duk för huvud och ansikte.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna mån feb 15, 2010 12:52 pm

Har nu fått låna en duk för halsen åtminstone, där jag har en grav brännskada. (Saknar hud, sårskorpor osv.)

Trodde jag skulle dö i duschen efter jobbet i dag. Tvål + öppna sår = SVÅRA SMÄRTOR!!

Har en fet hatt på huvudet, så jag undviker sol i ansiktet.

I morgon går bussen från Hostellet klockan 3.45. Vilket betyder att jag får gå upp klockan 3.00. ...
... och jag som hade mage att klaga på att skolan var jobbig. Sjukt...

70 pers ska jobba i morgon, så det kommer bli mycket folk. Vet inte riktigt hur dem ska få in alla i bussen, men det är deras problem.

Jag vill hem till Sverige och mina mänskliga rättigheter!!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Zmrzlina mån feb 15, 2010 1:09 pm

Vi vill också ha hem dig till dina mänskliga rättigheter. >:l
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek mån feb 15, 2010 3:46 pm

Mänskliga rättigheter FTW! Känns inte som om man ska gnälla så mycket på vintern nu. Tack för att du ger mig lite perspektiv löjtnant. Se det så här, oavsett hur mycket du bränner dig kommer du alltid ha skinn på näsan.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Trollis mån feb 15, 2010 4:57 pm

Sgt Dierek skrev:Se det så här, oavsett hur mycket du bränner dig kommer du alltid ha skinn på näsan.

//agree.
Jag lider med dig Martina. Jag ska bjuda dig på fika när du kommer hem tror jag bestämt.

Just nu sitter jag och gör upp en budget för kommande månad. (räknat från den 19:e till 19:e, det är då jag får pengar.)
efter att den här månadens räkningar är betalda så har jag 862 kronor /vecka att leka/köpa mat med. Det är enklare för mig att se veckovis, det käns som att jag har mer pengar då Razz
Jak er rik.
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek mån feb 15, 2010 5:36 pm

Har tröstat mig efter SPQRs svek att jag om svar dröjer en vecka (knappt) till så kommer jag avboka och åka med lillasyster och Martin (kallad Althalus89 på forumet) till Örebro och shoppa loss på nidingbane den 27e. Tjoho!
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Zmrzlina mån feb 15, 2010 10:48 pm

I urban dictionary står följande att läsa om man slår på "kirtap":

Verb. To "kirtap" something or someone is to engage in sexual intercorse with it, usually from behind and in the doggystyle position.

Deru!

Very Happy
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Rora mån feb 15, 2010 11:00 pm

ROFL!!! Very Happy

Det kunde man nästan räkna ut att det skulle betyda något skumt..!
Rora
Rora
Fältskär
Fältskär

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 3 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Vad gör du just nu? - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 3 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 40 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet