Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

På en ö uti havet

Gå ner

På en ö uti havet Empty På en ö uti havet

Inlägg  Törna tor jul 09, 2009 4:12 pm

Ja, som ni kanske gissade (på framförallt titeln) så befinner jag mig för tillfället inte i Stockholm, utan på landet, på en ö i dess skärgård. Detta är en liten ö, utan bilar (ty det tar 2 minuter att springa från ena sidan av ön, till den andra, och 5 minuter runt). Detta gör att jag inte kan möta folket i stan, ifall ni skulle ha vägarna förbi.

Medelåldern sjunker med ca: 20 år när jag är här ute, ty den yngsta kvinnan (bortsett från mig) är 55+. Aristokrater som skrattar med "ho ho" istället för "ha ha" finns det gott om, och detsamma gäller högt uppsatta surkärringar i kastrullmaffian.

Jag har... 5... 7-12 steg till vattnet, ifall jag skulle vilja bada, men temperaturen ligger precis över 17° C, vilket är kallt även för mig. Vädret är från molnigt till mulet, och vattennivån steg med 20-30 cm i roddbåten under natten. Min far har kidnappad en trave Fantomen från en annan öbo, och sträckläser dessa i den knarrande 70-talssängen. I 1700-tals grossvillan där jag bor, finns el men inget indraget vatten. Vårt dricksvatten kommer från en 20 meter djup brunn, då vattnet i Mälaren är bräckt, dvs varken sött eller salt.

Klockan 19.00 ringer gong-gongen, vilket betyder att maten serveras. Tre rätters middag, för-, varm-, och efterrätt serveras med eget medhavt vin. På detta sommarkollektiv delar vi upp matlagningen sinsemellan oss. Igår tillagade jag och min syster en tomatsallad med mozarella och basilikadressing till förrätt. Till varmrätt serverade vi en gryta gjord på färsk lax med saffran. Och till efterrätt serverade vi hasselnötsparfait, med hallonsås. Givetvis med en massa "skålanden" däremellan, ty här skålar man för allt mellan matlagarna och för dem som klippt gräset. Min teori är att gamlingarna försöker hitta orsaker till att fylla på glasen, men denna teori är ej ännu bevisad.

Det enda som skulle göra denna vistelse perfekt, vore Guitar Hero: World Tour. För jag är SJUKT uttråkad.

Om ni råkar befinna er i Vaxholm, slå gärna en pling (dagen innan), så kanske vi kan ta en glass i hamnen?

Kram
Martina
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
På en ö uti havet Left_bar_bleue25 / 10025 / 100På en ö uti havet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet