Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+25
Zmrzlina
Fd.freke
Aziraphale
Aska
Mr. M
Hellie
Phantomim
mrdoffe
Pleu
Anton
Jin
Tora
Torvald
Sgt Dierek
Katta
Tilja
Sote
Arhtir
Kirtap
Törna
Valaks Vargfot
Beril Birgersson
Sverker
Rora
Trollis
29 posters

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir mån feb 01, 2010 7:30 pm

Törna skrev:När du säger att du "gör" Mass Effekt, då blir jag lite orolig...

Satt just och kollade på Kapten Valaks med peruk. GAHHAHAHAHHAHAHAHHA!! Glömde bort hur fin han var i långt hår... ^^

Troll: Kommer du matcha gardet eller Artaria?

THE GAME IS AWSOME WAAAAAAAAAA!
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker mån feb 01, 2010 8:25 pm

Har nu gett upp min första idé med att skapa skälva "hättan" med hjälp av fyra kilar och istället gått över till den lite mer klassiska cirkelväven, och snart har jag en ringbrynjekippa :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Mr. M mån feb 01, 2010 9:53 pm

Jag sitter och lyssnar på Tom Petty på lite väl hög volym när jag borde jobba med läxor.

Mr. M
Soldat
Soldat

Age : 30
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Trollis mån feb 01, 2010 10:17 pm

Jag dricker drinkar och tittar på mina fyra banankartonger tyg jag fick med mig tillbaka till lägenheten. jag är rik :3
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf mån feb 01, 2010 10:19 pm

Sitter här helt slut efter ett extremt tungt karatepass och funderar på vad för val jag har kvar att göra annorlunda i Dragon Age origins
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir mån feb 01, 2010 11:51 pm

Har du fått varulvar?
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis feb 02, 2010 12:57 am

Och det lät som en ganska jobbig åkomma... speciellt för kvinnor.

Jag vill göra också en ringbrynjehuva... T_T

Framtida projekt: Hyr-service av rinbrynjehuvor genom föreningen till medlemmar. Då blir det standard i utrustningen, och kostar inte folks särskillt mycket... och jag har inget emot att göra 30 ringbrynjehuvor. Sen att köpa ringar till så många huvor, det kanske inte riktigt min ekonomi pallar i nuläget. Nästa vår kanske?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tis feb 02, 2010 1:16 am

Ja Arthir ett par gånger, men jag undrar hur man får med sig både Alver och varuvlar.
Har sett trailers med det men jag undrar vad det är för val man gör då
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tis feb 02, 2010 2:50 am

Sitter och diskuterar drinkar med Martina, myslyssnar även till Kandensiska gruppen Barenaked ladies märkliga barnalbum Snacktime på skype. Skön skiva när man är trött. Borde sova, men jag vill inte.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu tis feb 02, 2010 2:51 am

Jag är jätteduktig. För jag är jättegrinig och gnällig och whineig och emo och har ändå inte internet-gnällt på någon alls än. Jag är bäst. (Och om någon får för sig att kommentera något om att jag inte är det så kommer jag att bryta nacken på personen i fråga.)

Very Happy
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir tis feb 02, 2010 9:57 am

Althalus89 skrev:Ja Arthir ett par gånger, men jag undrar hur man får med sig både Alver och varuvlar.
Har sett trailers med det men jag undrar vad det är för val man gör då
hmmm,,, har svårt att tro det. Man får ju inte mycket utrymme till dialog när man utrymmer ruinerna med en grupp varulvar. De som du sen ska ha i slutet måste ju komma från någonstans också, right?

Annars kan du se dina brister på nya val i Dragon Age som ett utmärkt tillfälle att börja med Mass Effect 2. Fy fan va det spelet smeker.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker tis feb 02, 2010 10:53 am

Törna skrev:Och det lät som en ganska jobbig åkomma... speciellt för kvinnor.

Jag vill göra också en ringbrynjehuva... T_T

Framtida projekt: Hyr-service av rinbrynjehuvor genom föreningen till medlemmar. Då blir det standard i utrustningen, och kostar inte folks särskillt mycket... och jag har inget emot att göra 30 ringbrynjehuvor. Sen att köpa ringar till så många huvor, det kanske inte riktigt min ekonomi pallar i nuläget. Nästa vår kanske?

Bättre förslag, vi syr upp enkla gambesoner av t-shirt modell och lånar ut, eller också ringbrynjevästar.

Kan tillägga att mitt bygge är ungefär lika stort som min hand nu dvs ca 20cm i diameter, cirkelväv är jobbigt :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker tis feb 02, 2010 10:58 am

Jag har för övrikt tänkt att börja tillverka enkla ringbrynjehandskar och sälja till folk.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Mr. M ons feb 03, 2010 12:37 am

Jag sitter hemma och är trött, skadad och har ett projekt tills imorgon.... Men snart är det helg så då får jag ta det lugnt Very Happy

Mr. M
Soldat
Soldat

Age : 30
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna ons feb 03, 2010 12:51 pm

Att hyra ut rustning tror jag är väldigt bra för att få ett enhetligt rustningsmode inom gardet. Dessutom ger det lite extra pengar till föreningen, vilket gör att föreningen kan köpa in ännu mer. You get my point.

Ringbrynja kanske ska gå före ringbrynjehuva, det kan jag hålla med om. Men så svårt är det inte med cirkelväv. Den blir större i mycket snabbare tempo, jämfört med en vanlig brynja.

Men för att kunna hyra ut ringbrynja, och se till så att folk inte förvarar den lånade brynjan i en vattenpöl, kanske vi bör göra några rustningsgalgar. Typ ett kors, där man hänger brynjan under tiden man inte använder den?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek ons feb 03, 2010 1:18 pm

Sitter insnöad hemma hos mig. JOBBIIIIGT! Det ska ju bli rollspel ikväll och jag kommer inte iväg. Fail.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Jin ons feb 03, 2010 3:30 pm

Också insnöad...
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker ons feb 03, 2010 5:17 pm

@törna

Jag skapar en egen tråd om detta på gardesforumet :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker ons feb 03, 2010 5:53 pm

Guess what? Vanish bygger ringbrynjehuva :3

Vad gör du just nu? - Sida 39 ZejSJSQIZ

Observera att jag bär två stickade mössor på bilden istället för riktig vaddering, sådan kommer att tillverkas

Huvan ska bli ungefär så här:

Vad gör du just nu? - Sida 39 Ringbrynjehuva010

Vad gör du just nu? - Sida 39 Ringbrynjehuva010b
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Phantomim ons feb 03, 2010 11:21 pm

Jag är hängig. Kom hem klockan 10 i morse och sov till två, när det tydligen var dags att gå upp enligt min dumma kropp. Intresseklubben antecknar: Det är fett svårt att sova på dagen när man inte hunnit få gardiner än. Anledningen till att jag var vaken och borta hela natten? Något så nördigt som att jag rollspelade i över tolv timmar. Det var awesome. Min grupp är bäst, vi kunde inte sluta spela för våra karaktärer är så korkade att de hela tiden försätter sig i nya dumma situationer vi måste rädda dem från. Som när Pinhead (min karaktär, btw) fick för sig att han skulle dricka blod från en jävligt stark människa som kidnappat och dödat över 600 människor under loppet av nått hundra år och nästan tagit död på oss också (tre vampyrer) och alltså blir besatt av en demon. Eller när Jimmy (Nosferatun som är kär i ett lik) ska hindra Pinheads mänskliga kusin Ant från att se Pinhead ligga på golvet med en påle genom hjärtat sjungandes alfabetet och råkar knäcka hans nacke. Eller när stadens sheriff (som förövrigt gillar att buttrapea Pinheads blodsbroder Ian och dennes Tzimize-tvilling) driver ut demonen från Pinhead och han blir så hög att han kutar genom Elysium hela dan med tentakler av skuggor viftandes lite överallt, fnittrar galet och säger 'blululupp', slår in folks dörrar och har vattenkrig med allt blod Elysium har att erbjuda. Vilket gjorde sheriffen så sur att han gjorde så att Pinhead såg småtroll överallt i över en vecka. Och det här var ungefär en kvart av de fjorton timmar av spel vi utförde och allt var lika knäppt. *roar ingen utom sig själv*
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote ons feb 03, 2010 11:50 pm

Phantomim skrev:Jag är hängig. Kom hem klockan 10 i morse och sov till två, när det tydligen var dags att gå upp enligt min dumma kropp. Intresseklubben antecknar: Det är fett svårt att sova på dagen när man inte hunnit få gardiner än. Anledningen till att jag var vaken och borta hela natten? Något så nördigt som att jag rollspelade i över tolv timmar. Det var awesome. Min grupp är bäst, vi kunde inte sluta spela för våra karaktärer är så korkade att de hela tiden försätter sig i nya dumma situationer vi måste rädda dem från. Som när Pinhead (min karaktär, btw) fick för sig att han skulle dricka blod från en jävligt stark människa som kidnappat och dödat över 600 människor under loppet av nått hundra år och nästan tagit död på oss också (tre vampyrer) och alltså blir besatt av en demon. Eller när Jimmy (Nosferatun som är kär i ett lik) ska hindra Pinheads mänskliga kusin Ant från att se Pinhead ligga på golvet med en påle genom hjärtat sjungandes alfabetet och råkar knäcka hans nacke. Eller när stadens sheriff (som förövrigt gillar att buttrapea Pinheads blodsbroder Ian och dennes Tzimize-tvilling) driver ut demonen från Pinhead och han blir så hög att han kutar genom Elysium hela dan med tentakler av skuggor viftandes lite överallt, fnittrar galet och säger 'blululupp', slår in folks dörrar och har vattenkrig med allt blod Elysium har att erbjuda. Vilket gjorde sheriffen så sur att han gjorde så att Pinhead såg småtroll överallt i över en vecka. Och det här var ungefär en kvart av de fjorton timmar av spel vi utförde och allt var lika knäppt. *roar ingen utom sig själv*

Awesome!
Men shit att bara sova i 4 timmar hur kan du vara vaken?
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Phantomim tor feb 04, 2010 12:11 am

Haha! Magic superpowers, that's how, little grasshopper!
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tor feb 04, 2010 12:42 am

Och jag fortsätter vara förundrad över rollspel...
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Phantomim tor feb 04, 2010 1:11 am

Du borde vara med nån gång. We're right up your alley, hälften av allt som kommer ut ur våra munnar är grova sexskämt, för att inte tala om de ständiga gesterna. Speciellt jag och Luca är helt galna, vi triggar varandra och våra karaktärer är dessutom de hyperaktiva lasombra-bröderna ;P På något sätt börjar vi alltid bryta mot de två Elysiumlagarna att inte slåss eller använda förmågor. (Slagsmål med Obtenebration äger! Råkade buttfucka honom med skuggtentakler och potence tre. Smärta! för alla som rollspelar/lajvar vampyr)
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tor feb 04, 2010 1:14 am

.... no comment.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 39 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 39 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 39 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 39 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet