Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Leta saker - Eleria?

4 posters

Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Leta saker - Eleria?

Inlägg  Pleu ons aug 18, 2010 7:17 pm

Hejsan hoppsan,

Någon som har valt gruppintrigen "Leta föremål" någon gång till någon grupp eller har vänner/bekanta som har gjort det?

Jag undrar helt enkelt om det rent allmänt är en ganska "enkel" intrig att klara av eller om man ofta får idiot intriger i stil med "Stjäl den här obefintliga pyttelilla mojen från den här skitläskiga orchövdingen". Vill liksom inte ha nål-i-höstack-intriger utan mer saker som faktiskt är genomförbara.

Do I make sense?
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Leta saker - Eleria? Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Leta saker - Eleria? Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Sv: Leta saker - Eleria?

Inlägg  Törna ons aug 18, 2010 9:25 pm

You makes lots of sense!

Jag körde den två gånger.

Första gången blev det intrig: skattjakt. Steg ett, hitta karta. Steg två, hitta personen med karta. Steg tre, tortera personen med karta. Steg fyra, ta karta.

Andra gången intrig: Vän dödligt sjuk och hitta motgift. Steg ett, hitta recept på motgift. Steg två, hitta ingredienser till motgift. Steg tre, tillaga motgift. Steg fyra, ge motgift.

Tidsfördriv för all del. Du får något att göra. Du kan tekniskt sett klara av uppgiften under lajvet vilket gör det något lättare än intrigering. Och du får chans att springa runt på området. Roligare att göra i en grupp där hela gruppen är PÅ för att lösa problemet, istället för att ha tre pers som hellre sitter i lägret och äter korv. (Has happened!)
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Leta saker - Eleria? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Leta saker - Eleria? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Sv: Leta saker - Eleria?

Inlägg  Pleu ons aug 18, 2010 10:43 pm

Sounds perfekt.

Jag har en attacksquad of little boys att underhålla på lajvet, och att springa runt området som skållade råttor är något dom verkligen vill. Så det låter som att det blir en Leta föremål intrig för oss. Är den för puckad är det ju bara att ignorera den. Wink
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Leta saker - Eleria? Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Leta saker - Eleria? Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Sv: Leta saker - Eleria?

Inlägg  Törna tor aug 19, 2010 12:22 pm

Very true...
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Leta saker - Eleria? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Leta saker - Eleria? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Sv: Leta saker - Eleria?

Inlägg  Tora ons sep 01, 2010 9:47 pm

jag har ochså lust att sprinda runt och leta saker. det låter roligt!!!
Tora
Tora
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
Leta saker - Eleria? Left_bar_bleue3 / 1003 / 100Leta saker - Eleria? Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Sv: Leta saker - Eleria?

Inlägg  Kirtap ons sep 01, 2010 10:32 pm

Törna skrev:You makes lots of sense!

Jag körde den två gånger.

Första gången blev det intrig: skattjakt. Steg ett, hitta karta. Steg två, hitta personen med karta. Steg tre, tortera personen med karta. Steg fyra, ta karta.

Andra gången intrig: Vän dödligt sjuk och hitta motgift. Steg ett, hitta recept på motgift. Steg två, hitta ingredienser till motgift. Steg tre, tillaga motgift. Steg fyra, ge motgift.

Tidsfördriv för all del. Du får något att göra. Du kan tekniskt sett klara av uppgiften under lajvet vilket gör det något lättare än intrigering. Och du får chans att springa runt på området. Roligare att göra i en grupp där hela gruppen är PÅ för att lösa problemet, istället för att ha tre pers som hellre sitter i lägret och äter korv. (Has happened!)

Vilken av gångerna var det du skickade iväg Razoc för att göra skiten åt dig? (och indirekt mig eftersom jag hjälpte honom)
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Leta saker - Eleria? Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Leta saker - Eleria? Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Sv: Leta saker - Eleria?

Inlägg  Pleu tor sep 02, 2010 2:15 am

Tora skrev:jag har ochså lust att sprinda runt och leta saker. det låter roligt!!!

Du får gärna hjälpa mig... Känns som att jag fick ett för stort intrigäpple att bita i. -_-
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Leta saker - Eleria? Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Leta saker - Eleria? Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Sv: Leta saker - Eleria?

Inlägg  Törna tor sep 02, 2010 1:30 pm

Kirtap skrev:
Törna skrev:You makes lots of sense!

Jag körde den två gånger.

Första gången blev det intrig: skattjakt. Steg ett, hitta karta. Steg två, hitta personen med karta. Steg tre, tortera personen med karta. Steg fyra, ta karta.

Andra gången intrig: Vän dödligt sjuk och hitta motgift. Steg ett, hitta recept på motgift. Steg två, hitta ingredienser till motgift. Steg tre, tillaga motgift. Steg fyra, ge motgift.

Tidsfördriv för all del. Du får något att göra. Du kan tekniskt sett klara av uppgiften under lajvet vilket gör det något lättare än intrigering. Och du får chans att springa runt på området. Roligare att göra i en grupp där hela gruppen är PÅ för att lösa problemet, istället för att ha tre pers som hellre sitter i lägret och äter korv. (Has happened!)

Vilken av gångerna var det du skickade iväg Razoc för att göra skiten åt dig? (och indirekt mig eftersom jag hjälpte honom)

Hahaha! Det var innan jag lärde känna Raggsockan. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Leta saker - Eleria? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Leta saker - Eleria? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Leta saker - Eleria? Empty Sv: Leta saker - Eleria?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet