Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vill gå med i Er grupp.

4 posters

Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Garath120 mån maj 03, 2010 10:30 pm

Hej! Jag är en ung man på 17 år hehe, jag är intresserad av lajv och skulle väldigt gärna följa med er på ett Smile jag har aldrig lajvat förr, men rollspelat en hel del, samt går i teater, så jag har lite erfarenheter av inspirationsspelning osv. Jag bor även i norrköping om någon undrar Smile Vore väldigt trevligt, att träffa trevligt folk att lajva med, hehe, jag har varit intresserad av lajv länge men inte hittat något xD

jag bara funderade lite också, angående kläder och sådana saker, ska man köpa det av er, så alla blir symmetriska i uniformen? Smile eller kan man skaffa andra från annat håll?

Garath120
Rekryt
Rekryt

Age : 31
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 10-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Tilja mån maj 03, 2010 10:35 pm

Tja, hej och läget! kul att du vill lajva med oss.

Vi åker iväg på ett lajv nästa vecka, men det kommer du inte hinna vara med på. Efter det ska vi på lajv i september igen!
Om du har rollspelat mycket och bor i norrköping --- känner du möjligtvis inte till spelföreningen N.Ö.R.D? Det finns nämligen flertalet norrköpingsbor därifrån som är medlemmar i gardet. Smile

Uniform och sånt köpes av oss, men det är bra att sy lite saker själv också, typ en mantel och en kjortel så att man kan hålla sig varm. Byxor är ju också fördelaktigt.
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Arhtir mån maj 03, 2010 10:36 pm

Kul att du är intresserad av att lajva. Dessvärre så har vi rekryteringsstop just nu eftersom lajvet är om en vecka. Men återkom ifall du fortfarande är intresserad.

Ser ut som om en annan medlem var före mig Razz.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Garath120 mån maj 03, 2010 10:39 pm

läget bra och allting bra, förutom att det är mycket i skolan då det är nationellt prov i svenska på fredag -.-

Jo, jag har nog hört om dem hmm, men det är inte mycket ^^ har dock flertalet kompisar i norrköping som lajvar, eller tja, de är 3 stycken, varav en åker med på sitt första lajv med de andra två på kommande lajv.

jag vet att jag inte kan vara med på kommande lajv, och jag hade inte direkt planerat det heller, jag upptäckte dessa kompisar för sent samt har inte riktigt haft möjlighet att spara pengar inför detta lajv Sad tyvärr men sånt är livet ibland, väldigt synd menmen, kommer fler tillfällen, så låt oss stanna på den glada sidan Very Happy

ska man skapa sig en karaktär och skriva in den någonstans? finns det medlemsavgift att betala och är det några fler saker jag bör veta om eran grupp? Smile

Garath120
Rekryt
Rekryt

Age : 31
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 10-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Tilja mån maj 03, 2010 10:47 pm

Dude, chill! ^^

Ja, man kan skapa sig en karaktär. Dock tror jag att det kan vara smart att vänta tills efter detta lajvet innan du skriver någonting, eftersom saker kan hända under lajvet som gör att vi söker speciella sorters folk. Men generellt vill vi väl att du spelar soldat, vilken nog också är det roligaste alternativet. Förslagsvis kan du ju dyka upp på någon gruppträff under sommaren och spåna karaktär ihop med oss. Oftast är det enklast att se möjligheter om man få umgås lite med gruppen.
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Garath120 mån maj 03, 2010 10:48 pm

Okej, men jag vet varken var, hur eller när ni har era gruppträffar under sommaren affraid

Garath120
Rekryt
Rekryt

Age : 31
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 10-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Tilja mån maj 03, 2010 10:51 pm

Det kommer upp efter lajvet Razz
Vi är lite väl fokuserade på det för tillfället Wink
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Garath120 mån maj 03, 2010 10:53 pm

det kan jag förstå Smile det hade nog iofs jag också varit om jag kunnat åka T_T så synd att det inte blir av nu, menmen. Då får jag vänta lite då, tills ni kommit hem efter lajvet och senare än då Very Happy har funderat på att sy lite kläder till mitt första lajv, lite neutrala kläder som passar till alla roller ^^ nåväl, jag hoppas verkligen ni har kul, btw, medans vi ändå har trevligt och snackar lite, kan du inte berätta om vad ni gör på era lajv ni medverkar i? Very Happy

Garath120
Rekryt
Rekryt

Age : 31
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 10-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Törna tis maj 04, 2010 11:00 pm

Vi kommer komma med en full redogörelse här när lajvet är över. ^^

Medlemsavgift: 50 kr/kalenderår.

Den enda träff som är planerad nu är ett extrainsatt årsmöte. Datumet är inte satt så det är bara att vänta här för mer info. Betalar du medlemsavgiften tills dess (kan även betalas på plats) så har du rösträtt i alla frågor.

Som Tilja sa: Vi hjälper dig gärna med att skapa en karaktär som passar i gruppen. Nu under våren finns det risk att det blir krig i lajvkampanjen, så vi vet inte vad som kan hända. Men annars är vi ett stycke soldater (på ca: 20 pers) som står sida vid sida i vått och i torrt. Just nu leds gardet av en kapten och en löjtnant, men även det systemet kommer skrotas under lajvet.

I sömnadsväg behövs det ett par byxor (medeltida hosor går även det bra), och en tunika/kjortel att ha på överkroppen. Sen kan man alltid lägga till varma plagg i ylle och svalare plagg i linne. Uniformsrocken kan du antingen hyra eller köpa av oss. Sen behöver du ett par rediga skor i läder. Läderstövlar utan blixtlås är guld värt!

Mer om kampanjen vi lajvar i kan du läsa på http://www.eleria-lajv.com/ . Vi spelar soldater i ett Artariskt garde, som genom åren råkat ut för allt möjligt. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill gå med i Er grupp. Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill gå med i Er grupp. Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill gå med i Er grupp. Empty Sv: Vill gå med i Er grupp.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet