Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Skomakare/sömmerska?

3 posters

Gå ner

Skomakare/sömmerska? Empty Skomakare/sömmerska?

Inlägg  Törna tor jan 14, 2010 3:32 am

Heh!

Skrev ett inlägg på EHs forum, vilket plötsligt gav mig inspiration att skapa en ny roll som jobbar som sömmerska och/eller skomakare.

Tanken var egentligen bara att ha ett normalt yrke, spendera dagarna med att arbeta, sälja, reparera andras kläder osv. Någon som har några tips på hur man skulle utforma denna roll, eller vad jag skulle behöva för rekvisita?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Skomakare/sömmerska? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Skomakare/sömmerska? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Skomakare/sömmerska? Empty Sv: Skomakare/sömmerska?

Inlägg  Tilja tor jan 14, 2010 12:32 pm

Sådana roller är oftast mer "statister" än "med i handlingen" om du förstår vad jag menar. Jag skulle själv vilja ha en sådan roll någon gång, och funderar i så fall på att samtidigt spela bofast. Det känns mest logiskt. Att kombinera den sortens lajvande med vapen och äventyrande känns inte som ett särskilt vinnande koncept. Jag skulle i så fall mest vara en stämningshöjande faktor på lajvet. En del av omgivningen ^^
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Skomakare/sömmerska? Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Skomakare/sömmerska? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Skomakare/sömmerska? Empty Sv: Skomakare/sömmerska?

Inlägg  Törna tor jan 14, 2010 1:47 pm

Precis! Skulle vara grymt om någon då åkte som ex. barberare eller någon annan typ av hantverkare, så kan vi snacka skit om allt och alla. Ryktesspridning, myslajv, och struntprat. ^^

Man ska väl då fundera på att skaffa en ganska stor pavve, där iaf en person kan sova, jobba, och ha försäljning. Sen kan man naturligtvis gå ihop lite folk och göra flera paviljonger, där varje person kommer ha sin verksamhet. Vore sjukt kul!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Skomakare/sömmerska? Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Skomakare/sömmerska? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Skomakare/sömmerska? Empty Sv: Skomakare/sömmerska?

Inlägg  Trollis tor jan 14, 2010 2:42 pm

Törna, det var ju det som vi pratade om i bilen när vi skulle till Janils föreäldrar och hämta upp tält och tyg m.m. Razz
Säg till om du gör verklighet av det, du har en kollega då. ^^
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Skomakare/sömmerska? Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Skomakare/sömmerska? Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Skomakare/sömmerska? Empty Sv: Skomakare/sömmerska?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet