Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tacktråd till lajvet!

+15
Phantomim
Jin
Törna
Sote
Ulvin
Aska
Sgt Dierek
Arhtir
Tora
Erik_Stålsmide
Sverker
Hakur Rafeson
Beril Birgersson
Tilja
Valaks Vargfot
19 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Valaks Vargfot mån maj 04, 2009 12:03 am

Hejsan alla!

Skulle bara tacka för ett underbart roligt lajv! Jag ser fram emot höstlajvet redan nu!


/ Kapten Valaks
Valaks Vargfot
Valaks Vargfot
Löjtnant
Löjtnant

Age : 35
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Tilja mån maj 04, 2009 12:09 am

Åh, även jag vill tacka alla för en fantastisk gruppstämning!
Jag funderar dock på att åka på ett lajv i höst som heter efterskalv och det ligger samtidigt som höstens Elerialajv...
Men vi får se; åker jag på Eleria igen är det kanske möjligt att jag än en gång kommer med gardet ifall jag kommer på en inlajvanledning till att min roll skulle vilja det... Razz

Tack extra mycket till Janil och Törna och alla andra som styrde upp saker och ting, och tack till alla som har arbetat hårt med utrustning och praktiska saker inför lajvet!
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Beril Birgersson mån maj 04, 2009 10:03 am

tack så mkt för lajvet! Bästa lajvet jag varit med om... det va mitt första lajv, men ändå Very Happy

Beril Birgersson
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue12 / 10012 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Hakur Rafeson mån maj 04, 2009 10:04 am

Jag instämmer.

P.S Mimma jag har din väska hemma hos mig, ska kolla om man kan skicka den med posten.
Hakur Rafeson
Hakur Rafeson
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-21

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Sverker mån maj 04, 2009 10:05 am

Jag vill tacka alla i gardet (samt alla i det Eleriska gardet) för ett helt underbart lajv! (mina fötter hatar er alla för all smärta de har fått utstå.)
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Erik_Stålsmide mån maj 04, 2009 10:23 am

Vet inte vad jag hade färväntat mig av mitt första lajv Question . men jag hade ganska skoj i alla fall. Vissa saker var jätte roligt, vissa andra lite mindre skoj. Ser fram i mot hösten, och alla roliga intriger man kan komma ha.
ONT i fötterna och solbränd, men det var skönt med 17 timmars sömn när man kom hem Very Happy
Erik_Stålsmide
Erik_Stålsmide
Desertör
Desertör

Age : 40
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-04-18

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Tora mån maj 04, 2009 12:21 pm

Jag vill tacka för att jag fick följa med er på lite äventyr med er.
cat Very Happy
Tora
Tora
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue3 / 1003 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Beril Birgersson mån maj 04, 2009 1:03 pm

jag tror att alla lider av samma sak. solbränna, ont i fötterna, sömnbrist osv... the lajv disease ^^

men det va helt klart värt det Very Happy

Beril Birgersson
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue12 / 10012 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Arhtir mån maj 04, 2009 1:08 pm

Sverker Stureson skrev:Jag vill tacka alla i gardet (samt alla i det Eleriska gardet) för ett helt underbart lajv! (mina fötter hatar er alla för all smärta de har fått utstå.)

Instämmer helt med Sverker hade sjukt roligt. Vill också tacka alla som spelade odöda (därbland Utar, "rock n roll zombie" och "ledar zombie") samt alla bofferkåta navlebor som gav oss smisk. Laughing
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Beril Birgersson mån maj 04, 2009 1:11 pm

skulle gärna varit med, men mina fötter skulle aldrig förlåta mig...

Beril Birgersson
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue12 / 10012 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Arhtir mån maj 04, 2009 1:15 pm

det har inte mina gjort än.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Sgt Dierek mån maj 04, 2009 2:16 pm

tänkte instämma i tacktråden, ett helt underbart lajv. Det bästa jag varit på faktiskt (detta var btw mitt fjärde). Jag kommer definitivt att vilja fortsätta i den här gruppen, sergeanten är inte nere för räkning än trots alla försök. Vi får passa på att lära oss lajvets stora hit-låt också. "Kappvändar-Janil"
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Aska mån maj 04, 2009 2:33 pm

Vill också tacka alla för ett skitkul lajv Very Happy Även om jag som rekryt fick slava med grötgrytorna (*stab stab*) så var det jättekul nästan hela tiden. Just nu håller jag på och healar min stackars näsa som har en fin röd färg Wink Längtar till nästa lajv då jag blir andragångslajvare! Det ni! Haha!
Kappvändar Janil? Är det en låt jag missat :O Kommer bara ihåg Cider låten, Artariska navlegardet och dom ;P

Aska
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Ulvin mån maj 04, 2009 3:22 pm

Passar på och tackar för ett trevligt lajv Smile Hmmm...har inte heller hört kappvändar-Janil Smile Var skitkul att spela odöd. Svartslakt! affraid
Blir intressant att se hur det utvecklas till höstlajvet

Ulvin
Soldat
Soldat

Age : 2023
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-03-25

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Beril Birgersson mån maj 04, 2009 4:51 pm

tänte bara säga lite snabbt att det har kommit lite bilder på EH:s sida Smile

Beril Birgersson
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue12 / 10012 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Tilja mån maj 04, 2009 6:42 pm

Kappvändarjanil, allas våran forne vän
Kappvändarjanil, har du fått hans dolk i ryggen än...?


Very Happy

Åh, sista kvällen var så sjukt kul, tack till alla som söp med mig, typ sgt Dierek, Jin och Jon! Fy vad roligt vi hade...

Jin: "Jag fryser om fötterna. Varför är jag barfota...?"
Tilja: "Jin. Det är för att du inte har några skor på dig."
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Sote mån maj 04, 2009 8:18 pm

Det var helt sjukt roligt ni är alla fantastiska och lajvets hitlåt är ju bäst.
Tack alla ni som gjorde lajvet fantastiskt (inklusive eleriska gardet som gjorde det spännande) trots att jag slavade som rekryt
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Törna mån maj 04, 2009 9:56 pm

Tack alla soldater och rekryter för att ni tillät mig hunsa runt er i 5 dagar!! (Ovanan har inte släppt än...)

Hade ett av de mest händelserika lajvet någonsin! Satan vad skoj det var!

Jag kommer starta en tråd på gardesforumet som handlar om maten senare, efter det att jag diskuterat frågan med Janil. Ni kommer inte behöva betala 250 spänn för maten.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Jin tis maj 05, 2009 1:04 am

Jag ska väl inte vara sämre än resterande skara med att påpeka det uppenbara; Ett helt förträffligt lajv! Det är inte varje dag man får spendera med så trevlige människor som er, det måste göras om, och det snart... synd att det är ett helt halvår kvar till höstens lajv, vilket det inte ens är säkert att jag kommer beträda, kan vara så att jag beger mig till det jordskredsdrabbade område där efterskalv går av stapeln... men i vår är jag med igen!
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Phantomim tis maj 05, 2009 2:52 am

Jag vill också tacka hela gruppen för ett helt underbart lajv, även om jag aldrig igen kommer att laga mat till fler än 7 personer inlajv. Never, EVER!
Vill speciellt tacka Hakur för att han var så underbar och hjälpte mig med all mat, utan dig hade jag aldrig orkat något <3 Stor kärlek Hakur Very Happy Och Törna, för att hon jobbar så hårt inför varje lajv, utan dig hade jag inte varit någon lajvare (Du vet att jag älskar dig din bittra manshatare <3), Kapten Valaks för att han var ett bra exempel inför soldaterna och diskade grötgrytor + att han är en väldigt bra kudde och lätt att hunsa runt, Kirtap för att han är så bitter och rolig, samt till alla andra som hjälpte till med disk och lät mig ryta och härja, ni är alla bäst <3

Tyvärr åker jag inte med er till hösten, men jag kommer att finnas i Navle med samma roll och lär pipa över och klänga på er om kvällarna och kanske dagarna också ^^ Kanske jag kan komma över och kräva eskort till lönnkrogen, hmm? Wink
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Rora tis maj 05, 2009 9:56 am

Jättekul lajv! Vill tacka ALLA för hur underbart det blev!!!

Sen även speciella tack till Törna, för att du var så rolig att spela mot och massa annat också.
Greve Silfverdrake, kul att ha dig med i gruppen!
Valaks, för att jag fick några gadd av dig ^^
Phantomim, för att du lagade mat.
Kirtap, för att du var så mycket driv-med-mig ^^ Jättekul, verkligen!

Sen så alla andra också såklart, ni är inte bortglömda!!
Rora
Rora
Fältskär
Fältskär

Age : 32
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Kirtap tis maj 05, 2009 2:44 pm

Jahopp... hur sammanfattar man det här då.

Man har väll inte riktigt lyckats smälta allt ännu, men jag kan försöka.

Mitt fjärde lajv, var kanske inte det mest händelserika, men det var absolut mitt största. Jag kände att jag för första gången fick rollspela ordentligt, sen att rollen blev den sorgligaste, mest bittra, pinsamma och idiotiska soldat som varken artaria eller eleria någonsin skådat fick väll gå ann.

Min absoluta favoritscen var när jag inväntade mitt "straff" för att ha sumpat pilarna, jag klämde ut bittra tårar och blev vattnig i ögonen.

Men hursomhelst, tack hela gruppen för skön IN och OFF stämning och oavsett hur det ser ut i höst så var detta iallafall ett viktigt kapitel i min lajvbok.

Roffe out!
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  orion tis maj 05, 2009 4:18 pm

hej jag vill också tacka alla för ett underbart roligt lajv, lite mycket jobb men ja e glad att jag slapp vaktpassen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Very Happy
orion
orion
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-03-05

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Törna tis maj 05, 2009 9:38 pm

orion skrev:hej jag vill också tacka alla för ett underbart roligt lajv, lite mycket jobb men ja e glad att jag slapp vaktpassen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Very Happy

And that will never happen again... Twisted Evil
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Sote tis maj 05, 2009 9:56 pm

Törna skrev:
orion skrev:hej jag vill också tacka alla för ett underbart roligt lajv, lite mycket jobb men ja e glad att jag slapp vaktpassen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Very Happy

And that will never happen again... Twisted Evil

Det är bra han ska lida som vi led!
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Tacktråd till lajvet! Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Tacktråd till lajvet! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Tacktråd till lajvet! Empty Sv: Tacktråd till lajvet!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet