Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Årsmöte!!

4 posters

Gå ner

Vilket datum vill vi ha årsmötet?

Årsmöte!! Vote_lcap33%Årsmöte!! Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
Årsmöte!! Vote_lcap33%Årsmöte!! Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
Årsmöte!! Vote_lcap33%Årsmöte!! Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
 
Totalt antal röster : 3
 
 
Omröstning stängd

Årsmöte!! Empty Årsmöte!!

Inlägg  Stenulf sön feb 06, 2011 2:21 am

Som jag förstått det hela rätt har vi i föreningen Silfverdraken ett årsmöte att ta itu med som måste ske före sista mars.

Jag har pratat med Vincent angående lokalerna Sverok erbjuder gratis för föreningar i Sthlm och i tidigare diskussioner har folk inte protesterat mot att vara i Sthlm. Det är förhållandevis lätt för alla att ta sig dit om än lite dyrt men sånt är livet i en förening med medlemmar lite överallt i Sverige.

Ett preliminärt förslag är för att få saker och ting gjorda snabbt att vi har mötet nån gång typ 25-27 februari vilket gör att en kallelse skulle skickas precis enligt nödvändig tid för att göra den giltig men jag vet att många kan ha svårt att fixa resan dit i tid.

Vi kan mycket väl ha mötet senare typ helgen 4-6 mars eller 11-13 mars för då kan vi planera lite mer än bara att ha ett årsmöte och då även umgås och ha trevligt. Det ger ju även tid för justerare att rätta till eventuella missar som kan ske i protokollet.

Jag lägger upp en omröstning här för datum och så bestämmer vi när kommande vecka är slut vad vi kör på!
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Sote sön feb 06, 2011 1:43 pm

kansliet är ledigt den 25-27
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Arhtir mån feb 14, 2011 11:53 pm

Så med lika röster, vilket alternativ blir det? Neutral
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Stenulf tis feb 15, 2011 3:33 am

Såvitt jag vet har ordförande isåfall sista ordet. Vad jag vet står det inget om såna här tillfällena i stadgarna men jag kan kolla med Martina imorrn/idag.

Har nu pratat med Martina och hennes förslag är att vi spikar ett datum(helst den 11-13) och skickar ut en kallelse till alla när vi har datumet klart och en dagordning. Det ger folk tillräckligt med tid för att fixa resa och dylikt.

Jag ska skriva ihop en dagordning så snart jag kan(troligast imorrn) med vad som behöver tas upp.
Kan varna direkt för att en punkt kommer bli om föreningen ska läggas ner och om inte så behöver vi förslag på en ny styrelse från Joel Andersson(valberedare) som jag kommer kontakta senare idag.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Pleu ons feb 16, 2011 12:56 am

Stenulf skrev:Kan varna direkt för att en punkt kommer bli om föreningen ska läggas ner..

Like please make the möte on a day jag kan komma. Att lägga ner en ekonomiskt ofärdig förening är jättepuckat och jag vill verkligen höra bra argument för det. -_-
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Stenulf ons feb 16, 2011 1:02 am

Det behöver tas upp på ett årsmöte och beslutas om ett årsmöte senare som jag förstått det Linn.
Därav behöver det tas upp nu. Föreningen behöver betala ut de skulder den har men iom att det finns så lite engagemang och att tungvikten legat på så få individer hittills fungerar det inte. Det finns ju en anledning till att en del av er avgår styrelsen eller hur? Om det är för mycket jobb för styrelsen och övriga i föreningen inte engagerar sig i vad som händer så funkar det inte.
Jag ser helst inte att föreningen upplöses men om den gör det betalas ju självklart det som behöver betalas. Föreningen kan ju i princip inte upplösas förrän nästa år isåfall ändå såvida inte ett extra årsmöte inkallas.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Arhtir fre feb 18, 2011 12:17 am

Har du något datum på rak arm som du vet att du kan närvara vid linn?
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Pleu fre feb 18, 2011 12:54 am

Well, Martin presenterade ju en enligt mig godtagbar-under-protest-anledning (att man tar upp fråga för att man egentligen vill lägga ner föreningen senare och snabba på det lite då), däremot så vill jag gärna vara med på mötet, enda helgen jag kan av dom föreslagna är dock 4-6 mars.
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Stenulf fre feb 18, 2011 12:58 am

Grejen med att vi ville sätta datumet 11-13:e är för att ge folk so gott om tid vi kan inför det samtidigt som vi fortfarande har marginal för justerare att rätta till och uppmärksamma eventuella missar vi kan göra under mötet. Verkade som det bästa datumet men iom att ingen annan utom Linn sagt något förhinder borde det ju inte vara nåt problem att ändra det till 4-6 eftersom vi inte bokat nån lokal, får se till att Vincent får reda på det här oxå så han bokar en dag den helgen istället.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Årsmöte!! Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Årsmöte!! Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Årsmöte!! Empty Sv: Årsmöte!!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet