Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+18
Mr. M
Lina
Marta
Kirtap
Torvald
Zmrzlina
Tilja
Arhtir
Valaks Vargfot
Pleu
Aska
Rora
Sverker
jeeppe3
Sote
Stenulf
Törna
Sgt Dierek
22 posters

Sida 8 av 14 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Nästa

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf ons sep 15, 2010 12:32 am

Ja nu har jag kommit tebax från rollspelsmöte i World of Darkness och min karaktär blev fast i en dimension där så gott som alla hans önskningar går i uppfyllelse utan möjlighet att lämna platsen och inga andra människor finns där Razz

Just nu märker jag att jag fått en liten förkylning från lajvet så jag känner att jag inte är 100% frisk vilket är en ovanlig känsla, länge sen sist.
Hoppas att kunna veta datumet när vi kan ha hantverksträff här i Norrköping så jag kan maila ut det till allt Aldoras folk i soldatgruppen ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap ons sep 15, 2010 1:25 pm

Jag peppar Aldoras, förhoppningsvis kan vi övertala en bilkörare.
Hade bestämt mig för att jag skulle köra en vanlig bybo som vemsomhelst, det höll i typ en dag.

Min karaktär är spec, men inte så spec som ni tror.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf ons sep 15, 2010 6:28 pm

Hursomhelst är det trevligt att du dyker upp på Aldoras Patrik ^^

Själv sitter jag nu och är sjuk på riktigt, sov till 5 idag. Jag är förskyld och har ont i halsen och tror mig ha feber, alla måste vi bli sjuka någon gång tydligen.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote tor sep 16, 2010 11:44 pm

http://www.svenskbladet.se//sverige/index.php?alias=lajv_urartade_i_sexorgie.html
Lol!
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor sep 16, 2010 11:48 pm

Hahahahaha XD Så kan det ju oxå gå på lajv tydligen. Drower & svartblod och alver hade tydligen trevligt sista dagen oxå Razz
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Kirtap fre sep 17, 2010 12:04 am

Bilden längst ner i vänstra hörnet i den länken är en EH bild som är totalsnodd.

"Tjejen" med orangea munkorgen var en av dom som jobbade på värdshuset i Tyr.
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Tilja fre sep 17, 2010 9:34 am

Haha, lol, vilken rolig sida. Folk har verkligen humor. ^^
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna lör sep 18, 2010 7:27 pm

"... gummiklubban kom till användning."

VAD I HELVETTE? Very Happy
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta lör sep 18, 2010 11:19 pm

Det som gör mig lite rädd med den artikeln är ju att tydligen har man inte frågat om lov innan man använde bilderna... Inte okej, kan jag tycka.

Sitter och funderar på exakt vad man ska rösta på imorgon. Har nog nästan bestämt klart. ^^
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote sön sep 19, 2010 1:29 pm

Rösta pirat
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf sön sep 19, 2010 3:13 pm

Nu har jag röstat och städat undan alla lajvgrejer, nästan. Ligger några kläder kvar på kistan istället för I kistan men annars e allt borta.
Så nu har klädkammaren omvandlats till rustkammaren ^^

Ska chilla lite nu tills det e dags att äta och sen blir det väl att hämta den sista DLC:n för Dragon Age :O
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Phantomim ons sep 22, 2010 6:20 pm

Är det bara jag som inte kan öppna länkarna till sidan? Så om nån lade upp artikeln här skulle jag bli tacksam Smile
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tor sep 23, 2010 11:25 pm

Sitter och har kval. Jag kan vara tvungen att hoppa min episka kurs i Sci-fi klassiker på universitetet. Jag kommer helt enkelt inte hinna med den, alla seminarier, föreningslivet och min forskningsuppsats i Kriminalhistoria. Ibland är livet jobbigt. Men jag har köpt böckerna så de kan jag nog hinna läsa någon gång. Bara inte i tid.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor sep 23, 2010 11:27 pm

Ajajaj Gustav det tycker vi inte om! Sad
Fast då kan du ju kanske låna ut dem till mig & Sara om det blir så?

Själv sitter jag och funderar på hur det kommer bli på Aldoras och vad jag ska göra i livet för att bli awesome Razz
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek tor sep 23, 2010 11:29 pm

Skaffa en häftig hatt. Det gör allting awesome.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Stenulf tor sep 23, 2010 11:31 pm

Haha, ja det kan ju vara ett första steg, ska notera detta och finna mig en cool hatt då.

Insåg nu oxå efter ett snack med Gustav/Dierek att det kan gå att rädda Stenulfs själ....fan jag trodde det loppet var kört. Jag kan klara av det, men endast om Artariska armén dyker upp första dagen...fudge det hänger på en skör tråd men Stenulfs själ är inte dömd! Very Happy
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta sön sep 26, 2010 1:31 pm

Är smått livrädd - men sjukt taggad - över Aldoras. Okänt folk som har anmält sig ftw! Very Happy (Hur i HELA världen hittade de lajvet? O.o)
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Tilja sön sep 26, 2010 1:35 pm

Tja, det ligger på spelkalender och på facebook!

Hur brukar du hitta lajv?
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta mån sep 27, 2010 12:00 am

Du brukar ringa och säga: "ALMA! JAG HAR HITTAT VÄRSTA AWESOME LAJVET OCH KOMMIT PÅ VÄRSTA ROLLKONCEPTET! VI DRAR! Very Happy Very Happy Very Happy" ^^ Tror inte att jag har hittat ett enda lajv själv.

Kom faktiskt på att det låg på spelkalender efter att jag skrev det där.
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir mån sep 27, 2010 12:15 am

Hur många är anmälda så långt?
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Tilja mån sep 27, 2010 1:31 am

Marta skrev:Du brukar ringa och säga: "ALMA! JAG HAR HITTAT VÄRSTA AWESOME LAJVET OCH KOMMIT PÅ VÄRSTA ROLLKONCEPTET! VI DRAR! Very Happy Very Happy Very Happy" ^^ Tror inte att jag har hittat ett enda lajv själv.

HAHAHA så sant ^^
Hur står du ut?
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta mån sep 27, 2010 8:05 pm

Tja, för det första gillar vi att lajva ungefär samma saker. För det andra kan man inte tagga inför ett lajv själv, så en måste dra med den andra hur man än gör. För det tredje... är det kul att lajva :3

Joel: inte så många än så länge. Det verkar inte bli så många som får intriger... Twisted Evil
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Aska mån sep 27, 2010 8:24 pm

Ey Alma, på tal om ingenting, hur sträng är huvudbonadsreglen på Aldoras? ^^ Måste man täcka hela huvudet eller blir gudarna pissed off om man har typ bara ett pannband eller något liknande? Wink Bara kollar liksom x)

Aska
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta mån sep 27, 2010 10:25 pm

Hår är pinsamt och oanständigt om det inte täcks över när man är utomhus/hemifrån. Ju mer hår man har, desto mer oanständigt är det. (Med den logiken borde skalliga kunna gå utan huvudbonad, ja...) Pannband är alltså = dålig idé ^^ Men du har ju en fantastisk coif! Very Happy (Och senast jag hörde skulle du väl inte ens spela aldor..? ^^)

"Åter"upptäcker just nu nya avsnitt i min f.d favoritanime Naruto. Hade glömt hur bra det kan vara när det är bra ^^ Eftersom karaktärerna hela tiden är i livsfara, går den mentala konversationen ungefär "Nej! NEJ! Dåligt! Varför gör du såDÄR för? Eller... vänta, bra! Jaha! JAA! Ånej, var kom han ifrån? Dåligt! DÅÅÅLIGT!" ^^
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Aska mån sep 27, 2010 10:33 pm

Haha okej, just checking, min fina coif it is! Very Happy (eller en sjal.. hmm..) Nej precis, hade planerat att komma från Nyrike Smile Men vänta, hur kunde du veta det, är du synsk? O_o Är det föresten några andra regler som gäller om man kommer därifrån? ^^ Som jag fattade det som så är det Den Sanna Vägen som gäller där också så då borde det väl va samma.. Wink

För att inte gå alltför mkt OT: Lyssnar på musik och ehm.. taggar aldoras? Very Happy (och oroar mig för att jag kommer att frysa .___. måste verkligen sy upp rejält med varma lajvkläder då Elleria-lajvet dessutom är i april, men kommer inte att ha tid fören typ.. jullov? Jobbigt >.<)

Aska
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 8 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Vad gör du just nu? - Sida 8 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 8 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 14 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet