Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Aldoras Myntets andra sida

+6
Sverker
Marta
Sote
Sgt Dierek
Tilja
Stenulf
10 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Ska gruppen ha Silfverdrakens uniformer eller ska vi sy nya mer "korrekta" tabarder/vapenrockar?

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Vote_lcap33%Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Vote_lcap33%Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Vote_lcap33%Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
 
Totalt antal röster : 3
 
 
Omröstning stängd

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf ons jun 30, 2010 12:54 am

Har kollat in lite nu, logga in på msn för fan så kan vi chatta och brainstorma mer Razz
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  nikolaus ons jun 30, 2010 11:21 pm

hmm.
jag är nog intresserad över att vara med som soldat. får se hur det blir med utrustning, för man kan väll knappt vara en "bra" soldat om man inte har rustning och vapen?
nikolaus
nikolaus
Rekryt
Rekryt

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-03-26

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf ons jun 30, 2010 11:23 pm

Har du inga vapen sen tidigare? Rustning är inte jätteviktigt, det är ju tabarden som att vi kommer se ut som en ordentlig soldatgrupp. Och det är ju Silfverdrak uniformen liksom.
Vapen är upp till var och en bara man är bekväm med vapnet, jag vet oxå att föreningen DiS som anordnar lajvet har svärd folk kan låna ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja ons jun 30, 2010 11:26 pm

Det är fri loot på föreningens svärd! Very Happy I LIKE....
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  nikolaus ons jun 30, 2010 11:29 pm

det enda vapen jag har är en båge. tabard har jag köpt men inte fått ännu, och 100 småsaker till som måste redas ut.
nikolaus
nikolaus
Rekryt
Rekryt

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-03-26

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek tor jul 01, 2010 12:42 am

DU tjänar ju pengar nu. Vi får ta och bygga dig ett svärd.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf ons jul 21, 2010 4:27 pm

Har nu uppdaterat lite om den klädsel som vi tänkt oss för gruppen. Vi har ändrat oss och tänkt skippa att använda Silfverdrak uniformerna, dels av de skäl som står men oxå för att det kan ge en off-känsla för oss eftersom vi förknippar uniformen så mycket med Eleria-lajven.

Jag är öppen för förslag av motiv till tabarder för f.d Dimor.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek ons jul 21, 2010 11:43 pm

Förslagsvis så gör vi gemensamt mellan länderna en symbol och en färg att ha som bakgrund till den. Symbolen kan väl utan problem vara magisymbolen eller någon variant därav. Färg föreslår jag något dramatiskt i form av antingen en mycket klar röd eller en ståtlig marinblå. Båda är färger som gör det svårt att ignorera gruppens enighet trots att utstyrseln nog lär se något annorlunda ut från person till person med tanke på att vi nog gör kläderna individuellt.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf ons jul 21, 2010 11:53 pm

Jag tror Mimmi & Alma tänkt sig rött med magisymbolen och det är såna bilder de skickat till mig också
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek tor jul 22, 2010 9:39 am

Så om alla ser till att ha kläder i någon av de två överenskomna stilarna som har rött som dominant färg och bär magisymbolen så är allting bra?
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Aska tor jul 22, 2010 4:04 pm

Har Aldoras bytt sitt forum eller nåt? :O För när jag loggar in och kollar så är dom senaste inläggen från april eller nåt sånt... ^^'

Aska
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sote sön jul 25, 2010 9:40 pm

Vart skickar man in anmälningsblankett och rollbeskrivning och sånt där?
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja mån jul 26, 2010 10:30 pm

Aldoras har inte bytt forum. Det har inte hänt något på aslänge eftersom vi fortfarande inte är färdiga med första utskicket. Dock har imperiet en liten egen forumsdel som man kan få tillgång till om man frågar snällt.

Anmälan skickas som vanligt till mesoria@live.se Smile

Du får gärna skicka in den redan nu, men får i så fall eventuellt komplettera den senare.
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf fre jul 30, 2010 4:54 pm

Alltså seriöst vad vill folk ha? Gardesuniformerna eller sy nya tabarder? Alla ändrar sig Razz

Nu lägger jag in en omröstning här så får vi se hur många som tycker vad Razz
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja mån aug 02, 2010 7:27 pm

Jaha, då ligger första utskicket på http://aldoras.forum24.se
Snart kommer även en lista med önskade roller och dylikt, men alla här vet ju vad ni ska spela? Östimperiets soldater under Tamminens befäl!
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf tis sep 14, 2010 3:54 am

Eftersom det inte skett någon större förändring i omröstningen här så tror jag bestämt att det är bra om vi kör på Silfverdrakuniformen som vi alla kan ha både på Artaria- och Aldoras-lajv.
Jag tänkte ha en träff i Norrköping om typ 2 veckor, för då kan vi ha ett tomt hus för oss att vara i och ha en kul hantverksträff här. Skulle det vara så att majoriteten vill ha det på annan ort och har förslag kom med det senast på fredag.
Fredag blir också sista chansen för alla att berätta om de hellre vill ha Silfverdrakuniformen eller nya.
Om ingen säger något kör vi på Silfverdrakuniformen, det är enklast för majoriteten.

Det kommer inte vara krav på att alla har denna även om jag självklart vill att så många som möjligt har den på lajvet för det ger ett väldigt bra intryck och är estetiskt tilltalande att så gott som alla har samma. Rekryter kan alltså behöva skaffa en soldatrock.

De som har tabarden kommer också tillhöra en speciell gruppering inom armén bestående av de som tjänstgjort under min karaktär under längre tid eller visat sig vara av väldig nytta för just densamme. Ett speciellt kompani eller vad man nu ska kalla det(ja, jag ska läsa på mer om arméstruktur så jag kan sådant snart) Övriga som inte bär uniformen följer fortfarande såklart med gruppen men kan vara lite varstans ifrån Östimperiets armé, bl.a är det nog troligt att de som vill spela f.d mesorier inte kommer behöva ha uniformen, eftersom min karaktär kommer från f.d Dimor och därför behöver se över mer utav f.d mesoriska soldater och veta vilka han har nytta av i sitt egna "kompani" eftersom de gör annat som inte hela övriga armén behövs till.

Allt det här kommer jag förtydliga i en text jag skickar iväg med mysig bakgrundshistoria för gruppen som folk självklart får ge förslag till ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja sön sep 26, 2010 8:55 pm

Sista anmälningsdag för garanterad intrig (ni vill ha det) nu på torsdag, ppl!

Anmäl er!
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida - Sida 3 Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet