Ödesväv 2010, Jag ska åka som...
Sida 1 av 1 • Dela
Sv: Ödesväv 2010, Jag ska åka som...
Jag kommer kanske åka på Ödesväv 2010 som väpnare till en viss Riddare Henrik Gyllensting. Om jag inte missminner mig så stod han under någon grevinna eller dylikt. Så vem vet, om ni bestämmer er för att spela /vakta adel så kanske vi ses? 

Hellie- Löjtnant
Gardespoäng :
Registration date : 09-09-16
Hellie skrev:Jag kommer kanske åka på Ödesväv 2010 som väpnare till en viss Riddare Henrik Gyllensting. Om jag inte missminner mig så stod han under någon grevinna eller dylikt. Så vem vet, om ni bestämmer er för att spela /vakta adel så kanske vi ses?
Men fyhelvete gubbe lille :3
Min roll från i år är bundis med riddare Gyllensting, vi hjälptes åt att laga en port, vi irrade i skogen okh festade tillsammans :3
Kommer dokk antagligen åka som segorisk soldat eller viking nästa tirad lajv.
Gardespoäng :
Registration date : 09-01-18
Förvånar mig inte. Lajvsverige är sjukt litet.. Det, samt att halva lajvet kände till honom när det väl var över.
Jag var nära att åka förra året, men Gregorien är ett lite väl rävigt gäng för mig. Jag behöver nog några år lajv till under bältet innan jag kan mäta sig med dom.
Jag var nära att åka förra året, men Gregorien är ett lite väl rävigt gäng för mig. Jag behöver nog några år lajv till under bältet innan jag kan mäta sig med dom.

Hellie- Löjtnant
Gardespoäng :
Jag åker som Jornulf, som är Greve Tiberias af Harrandirs personliga poet. Ni är väl alla bekanta med grevens dotter Antonidia (Moira), som också ingår i följet. Som jag förstått bor vårt följe mer eller mindre tillsammans med Rosenrots och det kommer att delas en hel del intriger. Eftersom jag är enkel poet är jag ännu inte helt insatt i planerna.
Dock kan jag meddela att jag nu i år skrev en mycket vacker dikt som omnämner just riddar Gyllensting och hans manlighet... Och jag verkar kunna komma och gå lite hur jag vill hos alla adelsföljen, så alla som håller sig i sådana kretsar lär ju träffa på mig
Dock kan jag meddela att jag nu i år skrev en mycket vacker dikt som omnämner just riddar Gyllensting och hans manlighet... Och jag verkar kunna komma och gå lite hur jag vill hos alla adelsföljen, så alla som håller sig i sådana kretsar lär ju träffa på mig

Janil- Desertör
Gardespoäng :
Registration date : 09-01-21
Jaha, det var du som skrev dikten om hans krökta lans? Jag tror faktiskt att han sparade det pappret. 

Hellie- Löjtnant
Gardespoäng :
Jag åker som Hilja, Kammarjungfru åt fröken Antonidia. Blev även förlovad med en viss Bräcke Bergesson (nybliven skirvare och mjödleverantör till Greve Tiberias) förra lajvet så i sommar kommer vi att ha gift oss. 

Lovis- Desertör
Gardespoäng :
Registration date : 09-02-25
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|