Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

I natt jag drömde...

+15
Saxe
Sgt Dierek
Tora
Trollis
Sote
Tilja
Marta
Phantomim
Torvald
Beril Birgersson
Arhtir
Katta
Pleu
Gemagafaga
Törna
19 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sgt Dierek tor sep 23, 2010 11:21 pm

Hade min första gardesdröm på länge för några dagar sedan. Det var episkt, hela gardet (av någon anledning var vi sisådär en 40 stycken) stormade Navle beväpnade med bofferhammare. Inte organiserat på något vis utan helt utan förvarning sprang vi alla in och började klubba ner den eleriska armen som en hord barbarer. Vi borde göra det, det skulle vara episkt. Fast EH gillar ju inte hammare Sad
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sverker fre sep 24, 2010 2:13 am

Det är absolut inga problem med att få in hammare på elerialajven. Vill du vara helt säker så bygg den i släggmodell, inga spretiga utstickande föremål, inga problem.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Marta fre sep 24, 2010 3:30 pm

Men det var väl väldigt vad jag drömmer om lajv...

Inatt drömde jag att vi skulle "testlajva" Aldoras så att det säkert skulle gå bra när vi sen körde det på riktigt. Att det senare spårade ur totalt genom att jag blev ungefär åtta år gammal igen, alla mina kyrkkompisar kom till värdshusfesten, folk hoppade bungy-jump och min mamma vann en talangjakt i fiol hör väl kanske inte riktigt hit.

Men att man inte är en bra lajvare vid åtta års ålder - inte ens i drömmar - är härmed bevisat.
JAG: Bor du här (syftar på lajvbyn som definitivt inte är Berghem utanför Skillingaryd)?
RANDOM KYRKKOMPIS: Ja.
JAG: *viskar* ...på riktigt?
RANDOM KYRKKOMPIS: *ger mig en BLICK* Nej.
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Rora fre sep 24, 2010 4:20 pm

Hehe, underbar konversation ju ^^
Rora
Rora
Fältskär
Fältskär

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Pleu fre sep 24, 2010 5:23 pm

Marta skrev: värdshusfesten

Fest? Will there be party? Jag och troll diskuterade precis att Aldoras av klädmässiga skäl behöver en fest. xD
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Marta fre sep 24, 2010 5:39 pm

Pleu skrev:
Marta skrev: värdshusfesten

Fest? Will there be party? Jag och troll diskuterade precis att Aldoras av klädmässiga skäl behöver en fest. xD

Lördag kväll firar alla trogna aldorer Heos, jaktguden, samt att hösten kommit på riktigt Very Happy Alla andra får givetvis också vara med - har hört ryktas om att det kommer bli lite spel runt det, med tanke på att Berghem i nuläget faktiskt är imperiskt och imperisk lag och religion råder... ^^


EDIT: rejält syftningsfel...
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Tilja fre sep 24, 2010 5:58 pm

ZOMG! Det råder religion i Berghem!
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Arhtir fre sep 24, 2010 8:26 pm

Sverker skrev:Det är absolut inga problem med att få in hammare på elerialajven.

Detdär beror på vart man bor. Är man i Stendal så är historian lite annorlunda. Jag vart av 2 sköldar och 2 svärd vid incheckning och han tittade väldigt skeptiskt på min "storslägga" (som för övrigt många vet är superflexibel) och sa något i stil med "gör inte hammare och krossvapen, visst det är snyggt men de har en tendens att bli för hårda",,,, för hårda för stendal åtminstone Evil or Very Mad
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sote fre sep 24, 2010 9:25 pm

Marta skrev:
Pleu skrev:
Marta skrev: värdshusfesten

Fest? Will there be party? Jag och troll diskuterade precis att Aldoras av klädmässiga skäl behöver en fest. xD

Lördag kväll firar alla trogna aldorer Heos, jaktguden, samt att hösten kommit på riktigt Very Happy Alla andra får givetvis också vara med - har hört ryktas om att det kommer bli lite spel runt det, med tanke på att Berghem i nuläget faktiskt är imperiskt och imperisk lag och religion råder... ^^


EDIT: rejält syftningsfel...

Itne okje att andra kommer o defilar vår gud!
Men vi får väl ha en egen ltien bönestund i kyrkan
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sgt Dierek lör sep 25, 2010 11:51 am

Hade en mycket kort och fin hammare som blev dissad direkt och som inte fått vara med sedan dess. Sen vet ju alla att det beror på vem som checkar in hammaren huruvida den går igenom eller ej.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Marta lör sep 25, 2010 2:28 pm

Tredje natten i rad...

Inatt drömde jag att jag återigen var på nästa Artaria/Elerialajv, den här gången i en otroligt vacker lövskog blandat med hedar (tänk LotR) där Navle och Stendal var uppbyggda byar - Stendal givetvis av sten... Jag var nog någon spion av något slag, för jag blev i alla fall utskickad av Törna att infiltrera Navle. Det gick hyfsat först, eftersom Jens och Gustav bodde där och jag kunde utgå ifrån deras hus, men sen kom Emil (Zmrzlina, eller hur du stavar) som någon högt insatt inspektör i Navle, och skulle hålla koll på vilka som bodde var. Jag var tyvärr tvungen att döda Emil, men det var det ingen som upptäckte, för precis då kom Gillet (Krigshjärta-Gillet) och tog över byn. -.- Jag gömde mig i huset och tittade på vad gillet gjorde tills jag vaknade. ^^
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Saxe lör nov 06, 2010 6:55 pm

Jag drömde att jag var med gardet på ett lajv här uppe i sundsvall. Fast all natur hade försvunnit så vi fick springa omkring i mitt kvarter. Det var fullt med odöda som vi dödade, det var skitkul. (fast jag dog flera gånger och alla tyckte synd om mig) Sedan skulle jag gå till skolan och räkna matte. men min lärare mobbade mig så då hämtade jag sote och vi dödade all på hela skolan. Men helt plötsligt kom det en massa alver som jagade oss och sedan sparkade rektorn sote på ett känsligt ställe och jag sprang hem...

Jag älskar mina drömmar Razz

Saxe
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 10-09-07

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Aska mån nov 08, 2010 10:37 am

*gilla gilla gilla* XD

Aska
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-01

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Törna mån nov 08, 2010 1:41 pm

Alltså, varför har alla så trevliga drömmar?

Jag drömmer bara att vi kommer ut på området och kommer på att vi saknar sovplatser till alla då vi inte har något tält... -.-' Sen så vaknar jag och gråter mig själv till sömns..

Fusk, I want ur dreams!!

Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Kirtap mån nov 08, 2010 5:22 pm

Jag tror jag har drömt att jag kommit ut till området och insett att varken masken eller rustningen är med, ungefär 25 gånger innan lajven det här året.

Och då kan jag drömma samma sak flera gånger per natt, helt jävla otroligt jobbigt.

Drömmar med rustning men utan byxor förekommer....
Kirtap
Kirtap
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-02

http://zulleh.bilddagboken.se

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Arhtir mån nov 08, 2010 7:34 pm

Kan notera att mina byxor sprack på området under incheckningen, räknas det?
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sote mån nov 08, 2010 10:25 pm

Fan vilken awesome dröm saxe, elak rektor dock
men vad opraktiskt ni behöver spela mera robot unicorn attack, jag spelar det hela tiden och drömmer bara om enhörningar
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
I natt jag drömde... - Sida 3 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100I natt jag drömde... - Sida 3 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

I natt jag drömde... - Sida 3 Empty Sv: I natt jag drömde...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet