Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+25
Zmrzlina
Fd.freke
Aziraphale
Aska
Mr. M
Hellie
Phantomim
mrdoffe
Pleu
Anton
Jin
Tora
Torvald
Sgt Dierek
Katta
Tilja
Sote
Arhtir
Kirtap
Törna
Valaks Vargfot
Beril Birgersson
Sverker
Rora
Trollis
29 posters

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tor jan 21, 2010 3:40 pm

Ha! Den känner jag igen. Allt gick åt skogen i och med begreppet "friskvård".

Diskuterade med Flis att psyk ibland kan vara lite speciella. Själv försökte man för ett år sen få kontakt med psykolog. Hon skickade mig "länkar" till kvinnofridsorganisationer. ... ... ... Jag lovar, jag har inte blivit våldtagen, misshandlad eller utnyttjad under min uppväxt. Så, vad har man gemensamt med dem? Vi är Kvinnor. Vadå, behövs det mer? -.-'

Om man vill ha hjälp hos en psykiatrisk organisation, då ska man nämna något i stil med "självdestruktivt beteende", så brukar de kunna hjälpa till med det mesta, VÄLDIGT fort.

När samhället inte kan sätta en lapp på dig, då blir de väldigt förvirrade. Om de inte kan sätta en lapp på dig, då finns du inte. "Vi vet inte vad du har. Därför är du inte sjuk." <- Jätte best resonemang.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker fre jan 22, 2010 12:21 am

Och det är därför den privata sjukvården för alltid kommer att sparka kommunen i röven :3 Jag gick till min husläkare och han konstaterade att jag hade en lätt till mellansvår depression, fick Esertia direkt och ett psykologbesök lagom tajmat tills att jag kom hem från Thailand :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir fre jan 22, 2010 12:41 am

Å andra sidan hade du nog fått vänta lika länge på psykologbesök ifall du vart på kommunala vården också. Snarare hade du tur att du hade något för dig under väntetiden.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker fre jan 22, 2010 12:49 am

Nja, dit jag går har ingen i vår familj någonsin behövt vänta mer än kanske en vecka innan vi har fått tid, någonsin. Prova själv nästa gång du blir sjuk: http://www.praktikertjanst.se/templates/PageStartExternalExtension____26447.aspx

Saken med privat sjukvård är att de faktiskt (hör och häpna) är KUNDINRIKTADE, vilket kommunerna inte är eller någonsin kommer vara så länge det får fortsätta som det gör.

Psykologen är alltså då även hon en del av samma privata klinik.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir fre jan 22, 2010 1:05 am

Jag har i alla fall aldrig upplevt något problem med kommunala sjukvården. Opererade näsan troligtvis ungefär då du gick till doktorn. Är nöjd med den service jag har fått.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna fre jan 22, 2010 1:21 am

Skillnaden med psykiatriska problem och med fysiska problem: allmänläkare har bättre koll på de fysiska.

Det är lättare att diagnostisera ett brutet ben än depression.

Sen så har tyvärr inte alla, speciellt inte jag, råd att gå till vare sig privatläkare eller privat psykolog. Min mor betalade förut 3-4000 kr per månad till sin psykolog, pengar jag DEFINITIVT INTE HAR. Och det är ingen i min familj som kommer lägga dem pengarna på mig, för att jag ska få hjälp.

Det är därför vi har kommunalvård, för att alla inte har råd med privatvård.

Men första gången jag sökte hjälp så fick jag hjälp snabbt. 3 timmar från besöket hos allmänläkarn, tills jag fick tid på psyk. Kommunalvård kan arbeta snabbt om de vill. Det är bara så att de oftast inte känner för det.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Arhtir fre jan 22, 2010 9:55 am

Törna skrev:Skillnaden med psykiatriska problem och med fysiska problem: allmänläkare har bättre koll på de fysiska.

Vete tusan ifall jag kan hålla med där heller. Jag besökte också psykolog (inte för näsan dock Razz ) och har inte haft några problem där heller. Är somsagt nöjd.


Senast ändrad av Arhtir den fre jan 22, 2010 4:47 pm, ändrad totalt 1 gång
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sverker fre jan 22, 2010 11:44 am

Törna skrev:Skillnaden med psykiatriska problem och med fysiska problem: allmänläkare har bättre koll på de fysiska.

Det är lättare att diagnostisera ett brutet ben än depression.

Sen så har tyvärr inte alla, speciellt inte jag, råd att gå till vare sig privatläkare eller privat psykolog. Min mor betalade förut 3-4000 kr per månad till sin psykolog, pengar jag DEFINITIVT INTE HAR. Och det är ingen i min familj som kommer lägga dem pengarna på mig, för att jag ska få hjälp.

Det är därför vi har kommunalvård, för att alla inte har råd med privatvård.

Men första gången jag sökte hjälp så fick jag hjälp snabbt. 3 timmar från besöket hos allmänläkarn, tills jag fick tid på psyk. Kommunalvård kan arbeta snabbt om de vill. Det är bara så att de oftast inte känner för det.

Jag betalar inte en krona för min vård eftersom jag är under... 25? och mina föräldrar betala 150kr i pasientavgift, lika mycket som ett besök hos den kommunala sjukvården, vad jag vet finns praktikertjänst även i Stockholm: http://www.praktikertjanst.se/templates/StartPage.aspx?id=9677 Här det är bara att söka :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 32
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu fre jan 22, 2010 2:00 pm

Just nu sitter jag och konstaterar att Jin inte skickar brev så ofta. Skrattade gott när protokollet från styrelsemötet landade i min postlåda och frimärkena är påskfrimärken från -97! Tillverkas ens påskfrimärken längre? xD

För övrigt lyckades jag som vanligt sabba hela dagen med att försova mig. -_-
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna lör jan 23, 2010 10:19 am

Har varit ute och supit i natt, på en gaybar i Sydney. Hade HUR KUL SOM HELST! Dansade med två killar som sen började kyssas... *gråter av lycka*
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Phantomim lör jan 23, 2010 4:38 pm

*Grön av avund*
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna sön jan 24, 2010 8:12 am

Jag är så AWESOME! ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna sön jan 24, 2010 3:38 pm

Ok, min söndag är snart slut. Och er söndag har precis börjat... Livet känns något orättvist. Å andra sidan firade jag min födelsedag i 36 timmar. ^^

Kanske inte ska klaga?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu sön jan 24, 2010 10:40 pm

Jag driver min stackars pojkvän till vansinne med mitt tjat om bokhyllor, väggfärger och gardintyger. Kan jag rå för att jag råkar älska att inreda oavsett om det är mitt hem eller någon annans? Razz

(Smygplot-turen till Ikea bakom hans rygg var kanske lite väl dock. Sorry hun. <3)
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek sön jan 24, 2010 11:35 pm

NördCon är slut, spelandet var underhållande och jag träffade en del nya människor. Synd att det är bara en gång om året.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Trollis mån jan 25, 2010 3:06 am

Jag har just rett ut en stor härva ångesttrassel. Det är sjukt skönt. Jag firar, hurra!

(påmin´ mig om att jak inte ska sitta vid datorn närj ag har tagitm ina kvällspiller, det blir så skumma inlägg då)
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna mån jan 25, 2010 4:14 am

Troll: Note taken... -.-'

Ahh, jag tycker det är skönt när jul bara kommer en gång. Vore så jobbigt annars. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Mr. M tis jan 26, 2010 2:28 am

Har varit på Fasching och lyssnar på en jävligt bra konsert. Säger bar Bjaerv encounters, kul grejer.

Mr. M
Soldat
Soldat

Age : 30
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis jan 26, 2010 6:22 pm

VET NI HUR SENT DET ÄR??? JAG MÅSTE SOVA! SOVA!!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Zmrzlina tis jan 26, 2010 6:23 pm

Törna skrev:VET NI HUR SENT DET ÄR??? JAG MÅSTE SOVA! SOVA!!

Nä? Vad är klockan ner under? Typ halv tre på natten?
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis jan 26, 2010 6:24 pm

Zmrzlina skrev:
Törna skrev:VET NI HUR SENT DET ÄR??? JAG MÅSTE SOVA! SOVA!!

Nä? Vad är klockan ner under? Typ halv tre på natten?

Typ fem i halv tre. Du är bra. Du är mycket bra. *klappar katt, och ser ut som en skurk ur en bondfilm*
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Zmrzlina tis jan 26, 2010 6:27 pm

Törna skrev:
Zmrzlina skrev:
Törna skrev:VET NI HUR SENT DET ÄR??? JAG MÅSTE SOVA! SOVA!!

Nä? Vad är klockan ner under? Typ halv tre på natten?

Typ fem i halv tre. Du är bra. Du är mycket bra. *klappar katt, och ser ut som en skurk ur en bondfilm*

Yay! Jag bara höftade till lite med något som borde ligga nästan, men inte riktigt, ett halvdygn bort. ^^

Halv tre är ju inte aaalltför sent ffs. Very Happy
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis jan 26, 2010 6:30 pm

Det är sent. Speciellt om man har en syster som kommer väcka mig imorgon bitti (07.00) för POWERWALK! *jag behöver POWERTHIRST*
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Zmrzlina tis jan 26, 2010 6:34 pm

Törna skrev:Det är sent. Speciellt om man har en syster som kommer väcka mig imorgon bitti (07.00) för POWERWALK! *jag behöver POWERTHIRST*

GÅ OCH LÄGG DIG! Så du orkar POWERWALKA! Och dricka RAWBERRY!
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tis jan 26, 2010 6:40 pm

400 BABIES???
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 36 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 36 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 36 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 36 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet